کافه بـــانـــــــــــــو

پیراشکی میکری

1393/4/18 11:17
نویسنده : بانو
7,907 بازدید
اشتراک گذاری

یه پیراشکی خیــــــلی خوشمزه و راحت با بافتی کاملا نرم

با خمیر خونگی و با دستگاه ساندویچ میکر 

 پیراشکی میکری

 

 

 

 پیراشکی میکری

مواد لازم :

تخم مرغ: 2 عدد

آرد : 2 لیوان

نمک: 1 قاشق م خ

روغن : یک چهارم لیوان

شیر :  یک لیوان 

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری


مواد داخل پیراشکی:

این سلیقه ای هست هرچی دوست دارین مثل مواد پیتزا یا مایه ماکارونی من ترکیب قارچ و سینه مرغ و فلفل دلمه ای نگینی ریختم 

پنیر پیتزا در صورت تمایل 

طرز تهیه :

مواد داخل پیراشکی رو آماده کنید و کنار بگذارید

من نصف سینه مرغ رو گذاشتم با مقداری آب و یه پیاز و یه حبه سیر و نمک و زردچوبه پخت

وقتی پخت استخون هاشو جدا کردم و گوشت رو ریش ریش کردم 

قارچ ها رو خرد کردم و داخل دو قاشق روغن تفت دادم تا آبش کشیده شد 

سینه مرغ رو بهش اضافه کردم و همچنین فلفل دلمه ای نگینی خرد شده رو 

نمک و فلفل سیاه و آویشن اضافه کردم و از روی حرارت برداشتم 

حالا میریم سراغ خمیر پیراشکی

تخم مرغ و  روغن و شیر رو داخل ظرف بریزن و با همزن در حد یکی دو دقیقه بزنید 

 آرد و نمک و بکینگ پودر رو الک کنید و کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر یکدست بشه من یه کوچولو آویشن هم داخل خمیر ریختم

غلظت خمیر تقریبا مثل ماست هست 

اجباری نیس با همزن برقی بزنید با همزن دستی هم میشه زد من واسه راحتی کار با همزن برقی زدم 

دستگاه رو به برق بزنید و بزارید داغ بشه

 

حالا خونه های دستگاه رو با روغن حسابی چرب کنید 

 

من با پنبه روغنی چرب کردم 

 

یه قاش از مواد خمیری توی هر خونه دستگاه بریزن 

 

 

 حالا مقداری از مواد بریزین روی خمیر

 

و در صورت تمایل یه کوچولو پنیر مازرلا

 

و در نهایت با یه قاشق از خمیرمون روی مواد رو میپوشونیم

خیلی وسواس به خرج ندهید کمی روی مایه گوشتی پوشیده نشه مهم نیست

درب ساندویچ ساز را ببندید و صبر کنید تا چراغش دوباره خاموش بشه من هر سری رو ده دقیقه زمان میدادم

شما هم با یه سری درست کردن زمان دستتون میاد 

بعد اینکه یه سری پیراشکی ها آماده شد مجدد دستگاه رو چرب میکنم و باز سری بعد رو درست میکنم 

پیراشکی میکری

خمیر این پیراشکی مثل اسنک با نان تست برشته نمی شود و کاملا نرمه اینم بافت داخلش

برای جلوگیری از چسبیدن پیراشکی ها به دستگاه بهتره هر بار دستگاه رو چرب کنید

با این مقدار مواد من  16 تا پیراشکی مثلثی درست کردم 

توی عکسای پایین رنگ پیراشکی های خیلی کم رنگ افتادن فکر کنم نور عکس زیاده ولی رنگیشون تیره تر از عکس بود 

 پیراشکی میکری

 پیراشکی میکری

 پیراشکی میکری

پسندها (6)

نظرات (3)

خانمی
22 تیر 93 11:49
عاااالی شد اینو حتما درست میکنم ممنونم از اموزش قشنگت
بانو
پاسخ
حتما امتحان کنید و نتیجه اشو بهم بگید منتظرم
یاسپینا
24 تیر 93 0:48
عالی شده عزیزم
بانو
پاسخ
ممنون دوست عزیز
مژگان
30 تیر 95 19:04
سلام کدبانوی عزیز منکه کلی از مطالبت کیف کردم افرین و خسته نباشید. سوالم اینه ایا این نوع پیراشکی به اندازه پیراشکی که تو روغن سرخ میکنیم یا تو فر میزاریم خوشمزه هست یانه؟؟خیلی مشتاقم بدرستمش
بانو
پاسخ
سلام سپاسگزارم از لطفتون اون پیراشکی که داخل فر هست نوع بافت نونش با این فرق داره به نظرم اگه نخوایم مقایسه کنیم به تنهایی خوشمزه هست ولی اگه بخواین مقایسه کنید مسلم من پیراشکی داخل فر رو البته با خمیر جادویی که دستورش رو تو وب کذاشتم ترجیح میدم این یه چیزی در حد اسنک هست یه چیز فوری و فوتی هست و به نسبت وقت و زمان و مواد اولیه اش خوشمزه هست