کافه بـــانـــــــــــــو

کوکی میکری

1394/2/9 9:53
نویسنده : بانو
18,060 بازدید
اشتراک گذاری

درست کردن این کوکی های کار خیلی ساده ای

کوکی میکری

مواد لازم برای تهیه 30 عدد کوکی :


آرد….۲ لیوان

شکر…. 1 لیوان

روغن مایع….یک سوم لیوان

تخم مرغ ….۳ عدد

شیر……۳/۴ لیوان

بیکینگ پودر….یک قاشق چایخوری

وانیل…..۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه :

همه مواد رو با هم مخلوط کنید میتونید از همزن یا دستگاه غذاساز یا با همزن دستی استفاده کنید مواد این کوکی به هم زدن زیاد نیاز نداره فقط در حدی که مواد مخلوط بشن کافیه

کوکی میکری

کوکی میکری

من موادمو نصف کردم و تو نصفش  1 ق غ خ پودر کاکائو ریختم

کوکی میکری

دستگاه میکر یا همون ساندویج ساز رو بزنید به برق تا گرم بشه

شبکه های ساندویج میکر رو چرب کردم با روغن ،میتونید روی روغن آرد هم بپاشید

کوکی میکری

به اندازه یک قاشق غذاخوری از مواد کوکی میریزیم داخل شبکه ها و در دستگاه رو میبندیم

کوکی میکری

میتونید روی کوکی ها کنجد ، پودر پسته ، پودر نارگیل و انواع مغزها رو بریزید

 حدود ۴-۵ دقیقه کوکی ها آماده هست خودتون در دستگاه رو باز کنید و تست کنید پخته یا نه

معمولا روی کوکی ها خیلی تغییر رنگ نمیدن مال من چون یه خرده دیر برداشتم روش یه جاهایی طلایی شده

با این مقدار مواد حدود ۳۰ تا دونه کوکی به دست میاد.

میتونید طبق ذائقه خودتون از پودر کاکائو ، پودر نسکافه ،زعفرون و ... داخل موادتون استفاده کنید

بافت این کوکی بیشتر شبیه کیک هست تا کوکی خیلی نرم و عالییی اصلا خشک نیس

نکته : من هر دو سری که کوکوی درست میکنم باز دستگاهمو چرب میکنم که مواد نچسبه

اگه با چرب کردن و آرد پاشی کردن کوکی هاتون چسبید مشکل از دستگاهتون هست

کوکی میکری

کوکی میکری
 

پسندها (5)

نظرات (16)

اشپزخانه خانواده سبز
9 اردیبهشت 94 10:49
به به عجب کوکی هایی سلام دوست عزیزم خوشحال میشم به وبلاگ من سر بزنید آپم
بانو
پاسخ
سلام چشم حتما میام پیشتون
فاطمه
9 اردیبهشت 94 18:38
سلام عزیزم ممنون که به وبم سر زدی بانو واقعا هنرمند و باسلیقه ای از این که با وبت آشنا شدم خوشحالم با اجازت لینکت کردم
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضور گرمت دوست هنرمند شما هم با افتخار لینک شدید
مامان ریحانه
15 اردیبهشت 94 21:33
سلام بانو جان ممنون از آموزشهای ساده و آسانت یه سوال ؟ مواد را فقط در یک طرف دستگاه بریزیم و بعد اینکه دو طرف رو چرب کنیم و سوال بعد اینکه موقعی که من اسنک درست میکنم وقتی چراغ دستگاه سبز میشه متوجه میشم که اسنکها آمادس برای کوکی ها هم باید همین کار رو بکنم یا نه باید یه زمان مخصوص بهشون بدیم برای پختشون ممنون میشم راهنمایی کنی
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ریحانه جان مواد رو فقط در یک طرف دستگاه بریز چون پف میکنم و بالا میاد باید فضا داشته باشه دو طرف قالب رو چرب کن که نچسبه برای زمان پخت هم معمولا کوکی ها بین 5 تا 6 دقیقه اماده هستن اگه دستگاه شما زمانش بیشتر یا کمتر هست بعد 5 دقیقه در دستگاه رو باز کن خودت چک کن من خودم زیاد به چراغ دستگاه اهمیت نمیدم تایم میگیرم سر 5 دقیقه در دستگاه رو باز میکنم
مامان ریحانه
16 اردیبهشت 94 10:11
بانو جان ببخش باز مزاحم شدم کوکی هایی که شمال خریدیم داخلش مغز گردو و کشمش است و به این خاطر خیلی خوشمزست ما هم میتونیم از این مواد داخل کوکیهامون استفاده کنیم
بانو
پاسخ
ریحانه جون شما مراحمیییی عزیزم میتونید از هر چی که دوست دارید استفاده کنید کلا خیلی میشه بهش تنوع داد ولی اینم بگم بافت این کوکی با اون کوکی فرق داره توقع کوکی های شمال رو نداشته باشی ازش
شیرین بانو
16 اردیبهشت 94 17:29
سلام کافه بانو عزیز ممنون که لینکم کردی. این کوکی باید خوشمزه باشه حتما درست می کنم. موسیقی وبت عالییییییییییی. موفق باشی.
بانو
پاسخ
سلام خواهش میکنم عزیزم همچنین شما
دلسارا
18 اردیبهشت 94 11:45
چه ساده و دلنشين خواننده ثابتتون خواهم شد انشاله
بانو
پاسخ
مرسییی از حضور گرمتون دلسارا جون موفق باشید
هیدا هادیپور
23 آبان 95 13:59
سلام..من کوکی رو واسه اولین بار درست کردم عالی شد.عکس هم فرستادم ولی نزاشتید.مرسی از دستورهای عالیتون.
بانو
پاسخ
سلام عزیزم نوش جانتون و ممنون از لطفتون شما لطف دارین هیدا خانوم عزیزم من خیلی وقته وقت نکردم به ایمیلم سر بزنم مطمئنم مثل کیکت اینم عالی شده راستش خیلی وقت آزاد ندارم وبلاگ رو مدام سر میزنم تا اگه سوالی باشه شرمنده دوستان نشم من عکسای که برام میفرستن سیو میکنم بعد سر فرصت و هر موقع وقتم آزاد باشه اونا رو به پست ها اضافه میکنم ممنون از اینکه عکس میفرستین ولی لطفا توقع نداشته باشید تا عکس میفرستین من سریع ادیت کنم و پست رو ویرایش کنم مطمئن باشید من عکستون رو به پست اضافه میکنم و خیلی خوشحال میشم که عکس کارای دوستان رو میبینم ولی اینکه تا عکسی به دستم برسه همون روز پست کنم در توانم نیست ممنون که درک میکنید
هیدا هادیپور
27 آبان 95 15:08
بله واقعا درست میگید...حق با شماست...❤مرسی لطف دارید اگ خوب باشه این دستور شماست ک حرف نداره... 🌷🌷🌷🌷🌷🌷⚘⚘⚘⚘
بانو
پاسخ
زحمت خودتون هم نباید نادیده گرفت ممنون از لطفت
زهرا
24 آذر 95 14:47
عالی بود بانو جان خیلی خوشمزه شد مرسی
بانو
پاسخ
نوش جانتون عزیزم
مهدیه
10 دی 95 0:53
سلام ... وای عالی بود دستتون درد نکنه خیلی خوب شد ... امیدوارم موفق باشید .. منتظر دستورای بعدیتون هستم
بانو
پاسخ
سلام نوش جان ممنون از لطفتون
مهدیه
23 فروردین 96 14:17
سلام گلم من میخوام کو کی ها مغزدار باشه یعنی داخلش گردو خرد شده بریزم میشه بگید چجوری
بانو
پاسخ
سلام گردورو خرد کنید و در آخر وقتی کل مواد کوکی حاضر شد گردو رو بریزن داخل مواد کوکی و مخلوط کنید بعد داخل ساندویج ساز بریزین
مامان طاها
23 فروردین 96 14:18
عزیزم میشه بگید 750 میلی لیتر اب چند لیوان اب میشه
بانو
پاسخ
هر لیوان 250 میلی لیتره میشه سه لیوان
کوثر
15 مرداد 96 16:54
سلام از مطالب زیباتون ممنونم. یه سوال: ایا در تهیه ی کوکی به جای ساندویچ ساز میشه از ماهی تابه استفاده کرد؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ، میشه داخل تابه درست کرد تابه رو خیلی کم چرب کنید   بعد با ملاقه یا قاشق توی تابه که خوب داغ شده و با روغن چرب شده بریزید و با حرارت ملایم بزارید تا یه طرفش خوب طلایی بشه برگردونید  تا طرف دیگه اش هم طلایی بشه  البته بافتش یه چیزی مثل پنکیک میشه  ولی با یه تفاوت که پنکیک مقدار شکر خیلی کمه و شیرینی اون خیلی کم هست ولی این کوکی ها شیرینیش مثل کیک هست و کاملا شیرین 
fatemeh
5 شهریور 96 17:08
به جای شیر از چه چیزی می تونیم استفاده کنیم
بانو
پاسخ
از نسکافه فوری که داخل آب جوش حل شده استفاده کنید و آب پرتغال  چیزی دیگه ای رو امتحان نکردم 
نادیا
16 خرداد 97 18:31
تو خیلی هنرمندی بانو جان واقعا ممنون👏👏👏👏👏👏
بانو
پاسخ
ممنون از محبتت گلم محبت
mahdiyeh
4 مرداد 98 21:17
وای عزیزم من همین الان درست کردم خیلی خوشمزه شد ممنون به خاطر دستور خوبت

 
بانو
پاسخ
سلام نوش جانتون عزیزم خیلی خوشحالم که راضی بودین