کافه بـــانـــــــــــــو

شیرینی پودری نارگیلی

1394/2/26 11:12
نویسنده : بانو
7,821 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عید همگی مبارک

به مناسبت این عید فرخنده این شیرینی های خوشمزه رو تقدیم میکنم به همه دوستان نازنینم

اگه طعم نارگیل رو دوست دارید این شیرینی های خوشمزه رو از دست ندید

شیرینی پودری نارگیلی

 دستور این شیرینی مال مجله هنر قنادی و از خانم صالحه دردایی هست

دستور اصلی رو می ذارم و بعد تغییراتی رو که خودم دادم ؛ می گم

مواد لازم:

آرد سفید قنادی :۱۰۰ گرم
پودر نارگیل :۵۰ گرم
پودر شکر :۷۰ گرم
روغن جامد :۶۰ گرم
پودر پسته: برای تزیین
 

طرز تهیه :

ابتدا پودر نارگیل رو با آرد مخلوط کرده  و در چند مرحله آسیاب میکنیم

برای اینکه پودر نارگیلمون پودرتر بشه ولی چون به تنهایی نمیشه آسیابش کرد با آرد مخلوط میکنیم

میتونید این مرحله رو حذف کنید ولی اگه انجام بدید بهتره این جوری شیرینیتون کاملا طعم نارگیل داره و پودر نارگیل زیر دندون حس نمیشه

روغن و پودر شکر رو می زنیم تا سفید بشه.

شیرینی پودری نارگیلی

آرد و پودر نارگیل رو که توی غذاساز ریختیم و خوب پودر کردیم اضافه می کنیم و با نوک انگشتان فقط مخلوط میکنیم

شیرینی پودری نارگیلی

شیرینی پودری نارگیلی

اصلا ورز نمیدیم خمیر آماده شده رو نیم ساعت تو یخچال میزاریم تا استراحت کنه چون خمیر بسیار نرمیه و باید سرد سرد باشه تا بتونین قالب بزنین

 بعد از استراحت خمیر رو بین کیسه نایلون با وردنه به قطر ۱ سانت باز می کنیم

شیرینی پودری نارگیلی

شیرینی پودری نارگیلی

 توی دستور اصلی گفته شده روی خمیر پودر پسته می ریزیم کمی وردنه می کشیم بعد کاتر(قالب) می زنیم

امامن اول کاتر زدم و بعد روی هر کدوم یه کم پودر پسته ریختم و یه کم با انگشت فشاردادم تا پسته ها بچسبن

وقتی پودر پسته رو روی تمام مواد می ریزید اضافات خمیر رو که می خواین جمع کنید و دوباره کاتر بزنید پسته ها می ره به خوردش و ظاهر شیرینی جالب نمیشه

شیرینی ها رو داخل سینی فر که کاغذ روغنی انداختیم میچینیم و در فر از پیش گرم شده با درجه 150  و به مدت یه ربع تا 20 دقیقه میپزیم

شیرینی پودری نارگیلی

  بعد پخت باید اجازه بدین تا کاملا سرد سرد بشه بعد از سینی جدا کنین و در ظرف بچینین

من سری اول شیرینی هامو با کاتر بزرگ قالب زدم ولی چون این شیرینی خیلی ترد هست

و بعد پخت هم خیلی کم پف میکنه برای سری بعد با قالب کوچیک کاتر زدم که به نظرم خیلی بهتر بود که توی عکس شیرینی های عید که گذاشتم اون سری کوچیک ها بودن

من مقدار شکر دستور رو هم 50 گرم زدم چون کم شیرین تر باشه

بافت این شیرینی خیلی ترد و پودری هست

امیدوارم درست کنید و لذت ببرید

شیرینی پودری نارگیلی

نوش جان

اینم هنر یکی از همراهان عزیز کافه بانو

پسندها (5)

نظرات (2)

مامان ریحانه
28 اردیبهشت 94 17:41
سلام عزیزم خسته نباشی راستی این همون شیرینی نارگیلی است که میخریم یافرق داره فکر کنم تهیه ی این شیرینی یه کم سخته و حوصله میخواد به هر حال ممنونم عزیزم از زحماتت
بانو
پاسخ
سلام ریحانه جون نه عزیزم این شیرینی پودری نارگیلی هست با اون نارگیلی ها فرق داره اتفاقا یکی از راحتترین و خوش قلق ترین شیرینی هاس
باران
10 خرداد 97 15:16
سلام من این شیرینی رو درست کردم اصلا شکل نگرفت خمیر روهم که باز کردم کلا پودر شد.قالب هم که میزدم اصلا نمشد مشکل از کجا بود..کل موادم خراب شد😭😭😭😭با روغن جامد درست کرده بودین یا روغن صاف قنادی🤔🤔🤔🤔🤔😥😥😥😥
بانو
پاسخ
من با روغن جامد درست کردم
مواد رو با ترازو اندازه زدید؟؟
بافت خمیر یه خرده پودری هست یعنی کار کردن باهاش سخته ولی نه جوری که نشه کار کرد 
بهتر هر سری یه حجم کم خمیر رو پهن کنید
حتما بین دو تا نایلون خمیر رو پهن کنید 
اگه باز هم‌نشد یه کوچولو روغن اضافه کنید و با نوک انگشت ورز بدین تا یکدست بشه