کافه بـــانـــــــــــــو

کنسرو برگ مو

1394/3/6 23:52
نویسنده : بانو
17,204 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از روشهای نگهداری برگ مو برای اینکه بتونیم توی فصل هایی هم که برگ مو نیس دلمه درست کنیم کنسرو کردن اونه

الان کنسرو برگ توی بازار زیاده ولی اگه دوست دارید خودتون تو خونه درست کنید حتما این پست رو بخونید

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی رو هم آخر همین پست توضیح دادم

کنسرو برگ مو

مواد لازم :

برگ مو

نمک

سرکه

آب

شیشه در فلزی

طرز تهیه کنسرو برگ مو:

برگها رو به مدت نیم ساعت خیس کنید تا خوب خاک و گِلی که روی برگها هست از بین بره

برگها رو خوب بشورید و روی یه پارچه تمیز پهن کنید تا آبشون بره و کاملا خشک بشن

بعد از اینکه کاملا خشک شد برگ ها رو دسته دسته روی هم بچینید

برای کنسرو نیاز داریم به شیشه های که درب اونها فلزی هست

شیشه ها رو از قبل بشورید و اجازه بدین  داخل شیشه کاملا خشک بشه

حالا برگهای رو که دسته دسته کردین رول کنید

  برگها را مثل رولت می پیچیم و داخل شیشه میذاریم تا زمانی که شیشه پرشود

پیچیدن برگها به این خاطره که بتونیم برگهای بیشتری داخل شیشه جا بدهیم

بعد مقداری  آب رو میزاریم تا جوش بیاد وقتی جوش اومد مقداری نمک میریزیم داخل آب و خوب مخلوط میکنیم تا نمک حل بشه

و اجازه میدیم آب نمک مون خنک بشه

حدود یک چهارم لیوان سرکه روی برگها میریزیم  بعد آب نمک مون رو ، روی برگها می ریزیم تا شیشه ها لب به لب پر شود

شیشه ها  را درون ظرف آب سرد میذاریم و ظرف را روی حرارت میذاریم تا شروع به جوشیدن کنه

از وقتی که شروع به جوشیدن کرد تایم بگیرید بعد ده دقیقه حرارت رو خاموش کنید . بعد میذاریم شیشه ها سرد بشن و بعد شیشه سرد را وارونه کرده تا هوای اضافی خارج شود.

در جای خشک و خنک و ترجیحا یخچال نگه میداریم

 

نکته : من مقداری برای آب و نمک و سرکه نگفتم چون خودمم چشمی ریختم

من اندازه شیشه هام بزرگ بود برای یه شیشه بزرگ حدود دو ق چ خ نمک و یک چهارم لیوان سرکه قرمز ریختم

نمک استفاده شده در کنسرو خیلی کم است به حدی که وقتی آب را چشیدیم نمک آن احساس شود قرار نیس شور بریزیم که آب نمک رو خیلی شور درست کنیم

اگر احیانا نمک کنسروتون زیاد شد موقع مصرف برگ ها رو بزارید داخل آب یه خرده بمونه بعد استفاده کنید

طرز تهیه دلمه برگ رو اینجا ببینید

کنسرو برگ مو

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی : تمام مراحل دقیقا مثل همینه تنها فرقش توی زمان جوشیدن هست

برای نخود فرنگی شیشه ها رو به مدت نیم ساعت بجوشونید
 

پسندها (1)

نظرات (1)

شکوه
30 اردیبهشت 97 0:17
سلام بانو جان.
من نخود فرنگی رو اینجوری کنسرو کردم نخودها رو داخل شیشه ریختم و آب جوشیده ی نمک دار سرد شده رو بهش اضافه کردم و داخل قابلمه بزرگ که داخلش آب سرد بود گذاشتم وزیرش رو روشن کردم بعد از نیمساعت درب شیشه ها رو بستم و دوباره نیمساعت با درب بسته همونطور جوشید بعد زیرشو خاموش کردم.
الان بعد از چند روز احساس میکنم آب داخل شیشه ها کم شده.
بنظرتون الان میتونم آب نمک بهش اضافه کنم؟؟
بانو
پاسخ
سلام‌عزیزم 
یعنی دو تا نیم ساعت جوشوندی؟؟
اول با در باز
بعد در بسته؟؟
باید همون اول در شیشه ها رو ببندی و نیم ساعت بجوشونی 
حتما هم شیشه ها به صورت ایستاده توی قابلمه باید باشه این حوری آب نمک داخل شیشه کم‌نمیشه
اگه بعد جوشوندن در ظرف رو باز کنی اون حالت کنسرو از بین میره و باز باید بجوشونید