کافه بـــانـــــــــــــو

کوکو سبزی

1394/10/14 17:50
نویسنده : بانو
8,373 بازدید
اشتراک گذاری

کوکو سبزی یکی از انواع کوکوهاس که طرفدارای خودشو داره

من عاشقشم ولی خب به دلیل روغن زیادی که موقع سرخ کردن جذب میکنه خیلی کم درست میکنم

 کوکو سبزی

کوکو سبزی

مواد لازم برای 4نفر:

سبزی کوکو ( ،جعفری، تره ،گشنیز، شوید(خیلی کم باشه)، سیر و و در صورت تمایل مقداری مرزه)  حدود400 گرم پاک شده و خرد شده

تخم مرغ : 5  عدد

گردوی خرد شده 2  قاشق غذاخوری ( یا در صورت تمایل بیشتر )

زرشک : یک قاشق غذاخوری

آرد گندم : دو قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سبزی:

سبزی رو بعد پاک کردن و شستن خرد کنید بهتره سبزی کوکو خیلی ریز خرد نشه

در مورد ترکیبات سبزی کوکو از اونجایی که این جور غذاهای سنتی رو هر کس به شیوه ای درست میکنه

بهتره ترکیبات سبزی کوکو رو از بزرگترای خونواده بپرسین تا طبق ذایقه خونوادگی خودتون باشه

من شوید خیلی کم میریزم یا اصلا نمیریزم

مقداری خیلی کمی مرزه میزنم و البته چند تا پیازچه رو با ساقه خرد میکنم

اگه فصل سیر تازه باشه که اونم حتما داخلش خرد میکنم

در نورد آرد گندم من برای سبزی فریزری که یخ زده حتما استفاده میکنم چون بعد از اینکه یخش باز میشه سبزی آب میندازه ولی برای سبزی تازه نمیریزم

در مورد نوع آرد هم از آرد گندم سفید استفاده کردم همون آردی که برای کیک استفاده میکنم

  سبزی رو داخل ظرف مناسبی بریزید دو قاشق آرد و نمک و ادویه ،گردوی خرد شده و زرشک رو اضافه میکنیم و خوب با چنگال مخلوط میکنیم

تخم مرغ رو بهش اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم

کوکو سبزی

برای تعداد تخم مرغ بهتره که چشمی کار کنیم یه دفعه همه تخم مرغ رو نریزیم

اول سه تا میشکنم اگه کم بود باز اضافه میکنم

کوکو سبزی اگه تخم مرغش کم باشه موقع برگردوندن خرد میشه پس اگه تجربه کافی ندارید بهتره یه دونه اضافه بشکنید

برای گردو هم من مغز گردو رو با گوشت کوب خرد میکنم

زرشک رو دوست ندارم و نمیریزم

ولی برای زرشک هم زرشک رو اول پاک کنید بشورید بزارید چند دقیقه داخل آب بمونه مجدد آبکشی کنید و داخل صافی بریزید تا آبش بره بعد استفاده کنید

توی یه تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار بدید تا خوب داغ بشه  .

مایه کوکو رو توی تابه بریزید و پخش کنید و با پشت قاشق روشو صاف کنید این مقدار موادی که گفتم برای تابه من زیاد بود من نصف کردم مواد رو

کوکو سبزی

حرارت رو کم کنید و اجازه بدید تا کوکو کم کم سرخ بشه و مغزش هم پخته بشه.

 وقتی کوکو خودش رو گرفت با قاشق چوبی برش بزنید

برای اینکه ببینید سرخ شده یا نه یکی از برشها رو آروم یه گوشه اشو برگردونید

اگه  سرخ شده بود همه برشها رو هم برگردونید و اجازه بدید سمت دیگه ی کوکوها هم سرخ بشه

کوکو سبزی

بعدم هم با خیار شور و گوجه نوش جان کنید

کوکو سبزی

پسندها (1)

نظرات (0)