کافه بـــانـــــــــــــو

سوسیس بندری

1394/9/15 14:31
نویسنده : بانو
4,669 بازدید
اشتراک گذاری

سوسیس بندری یکی از اون غذاهایییه که نمیشه ازش گذشت

بندری

مواد لازم برای سه نفر

سوسیس:300 گرم

سیب زمینی متوسط: 2 تا 3عدد

پیاز :1 عدد

رب گوجه فرنگی :یک قاشق غذاخوری

نمک فلفل زردچوبه

طرز تهیه سوسیس بندری :


اول سیب زمینی ها رو نگینی خرد کنید و توی تابه با روغن بذارید یکم سرخ بشه

 سوسیسها رو هم خرد کنید و سرخ کنید. وقتی سرخ شد از توی تابه بردارید

سوسیس من کراکوف پنیر بود به خاطر همین این جوری ریز خرد کردم چون کراکوف خیلی قطرش زیاده

 پیاز رو نگینی خرد کنید وتوی همون تابه تفت بدید تا طلایی بشه

سوسیس بندری

بعد از اینکه پیازمون سرخ شد سوسیس ها رو اضافه کنید

داخل یه کاسه حدود یک چهارم لیوان آب بریزید و نمک و رب رو بهش اضافه کنید و مخلوط کنید

این سس رو روی سوسیس ها بریزید و خوب هم بزنید زردچوبه و فلفل رو هم اضافه کنید

درب تابه رو بزارید و اجازه بدید سوسیس ها با سسی که روش ریختین به مدت یه ربع بپزن

بعد از اینکه آبش تموم شد سیب زمینی رو هم اضافه کنید و مخلوط کنید

سوسیس بندری

غذای خوشمزه مون حاضره

با خیارشور و گوجه میل کنید
 
میتونید به جای رب از سس کچاب یا گوجه فرنگی رنده شده استفاده کنید

معمولا سوسیس بندری به صورت تند سرو میشه ولی بازم میزان فلفل غذا دست خودتون

میتونید کنارش قارچ هم سرخ کنید

یه ورژن دیگه هم از بندری درست میکنم که سیب زمینی رو آبپز میکنم بعد یه تفت کوچیک میدم ایشاله اونم سرفرصت میزارم

بندری

بندری

 نوش جان

پسندها (3)

نظرات (5)

خواهرجووون
15 آذر 94 21:12
اووووووف واقعن ...
بانو
پاسخ
مامان ریحانه
16 آذر 94 14:09
بازم یه غذای خوشمزه اتفاقا دیشب پوریا درست کرد عاشق تهیه ی فست فوده جالبه که موقع خواب یادم اومد که زردچوبه بهش نزده بود اما غذای لذیذیه بانو جان بندریهایی که بیرون درست می کنن توش سیب زمینی داره زیاد خاطرم نیست
بانو
پاسخ
نوش جان دست گل پسرت درد نکنه بندریهای بیرون یه سری سیب زمینی دارن یه سری ندارن ولی من خودم چون سوسیس خالی دوست ندارم همیشه اضافه میکنم
مامان ریحانه
16 آذر 94 14:16
بانو جان بازم با عرض معذرت یه سوال داشتم هر چند مربوط به این پست نیست ولی من با شرمندگی اینجا مطرح می کنم امسال یکی دو باری مربا به درست کردم که خیلی خوب شد هم رنگش و هم عطرش یکی از همکارای همسرم از فیروز کوه به تعارفی آورده بود که خواستم درست کنم و دیشب این کارو کردم و بهش هم از نوع ترش بود و از این نوع دفعه ی اول پخت مربا مربا تهیه کرده بودم و خیلی عالی شد اینو به خاطر تعاریفی که همکارای همسرم کرده بودن میگم ولی دیشب نمیدونم مربا زیاد جوشید یا چیز دیگه ای باعث شده که به ها خیلی سفت بشه و زیاد خوشایندم نیست کمی آبجوش ریختم و کمی نرم شد ولی نه زیاد حالا می خواستم سوال کنم میشه تو غذا ساز بریزم و پوره کنم و به صورت مارمالاد دربیارم اگه میشه باید حتما از ورق لاتین استفاده کنم اگه لطف کنی با عرض معذرت برام توضیح بدی چکار کنم مثلا می خواستم به اقوام نزدیک یه شیشه تعارفی بدم که اینطور شد حالا بهترین روش استفاده رو لطف کن برام بگو
بانو
پاسخ
خواهش ریحانه جان نوش جانت عزیزم حتما عالیییی شده به های که استفاده کردی کاملا رسیده بودن؟احیانا نرسیده نبود چون مربای به هر چی بیشتر بجوشه نرم تر میشه در اثر جوشیدن زیاد سفت نمیشه احتمالا مال به بوده الان میتونی مربا رو شهدشو جدا کنی و خود به ها رو بریز تو غذا ساز تا له بشن اگه خواستی میتونی یه مقدار شیره قاطیش کنی و از اون حالت سفتی در بیاد اگرم سفت و غلیظ میخوای که شیره اشو جدا استفاده کن دیگه قاطیش نکن راه دیگه ای به ذهنم نمیرسه
بیتا
17 آذر 94 13:04
وای دهنم اب افتاد
بانو
پاسخ
محب مهدی(عج)
21 آذر 94 21:20
وای چه خوشمزه.خیلی عالی شده.دستتون درد نکنه
بانو
پاسخ
ممنون و سپاس از لطفتون بزرگوار