کافه بـــانـــــــــــــو

اسموتی توت فرنگی

1394/3/19 10:50
نویسنده : بانو
6,018 بازدید
اشتراک گذاری

یه نوشیدنی خیلی عالیی واسه روزای گرم تابستان

اگه توت فرنگی دوست دارید مطمئنم از خوردن این نوشیدنی خیلی لذت میبرید

پس تا فصل توت فرنگی هست حتما تستش کنید

اسموتی توت فرنگی

  اسموتی نوعی نوشیدنی خنک و کم کالری ای مشابه یخ در بهشت است که اصولا از مخلوط انواع میوه و سبزیجات یخ زده تهیه می شود.

برای تهیه آن به غذاساز یا مخلوط کن نیاز دارید. شما میتونید اسموتی رو به همین روش با همه میوه ها درست کنید معمولا در تهیه اسموتی از شکر استفاده نمیشود

شما میتونید حذفش کنید

مواد لازم برای تهیه دو لیوان اسموتی توت فرنگی

توت فرنگی : یک لیوان

شیر :یک لیوان

شکر یا عسل در صورت تمایل

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی :

 در ابتدای کار توت فرنگی ها را حلقه ای خرد کرده و داخل ظرف در بسته داخل فریزر قرار داده و صبر کنید تا کاملا یخ بزنند.حدود سه الی چهار ساعت

اسموتی توت فرنگی

بعد از یخ زدن داخل بلندر یا مخلوط کن میریزم تا به حالت پوره در بیاد

اسموتی توت فرنگی

کم کم شیر و شکر یا عسل  رو اضافه میکنیم تا به غلظتی که میخواهیم برسه

میتونید مقدار شیر رو بیشتر یا کمتر از میزان گفته شده بریزید خودتون یه مقدار بچشید و اگه لازم بود شکر یا شیر رو بیشتر یا کمتر بریزید

داخل لیوان میریزیم و سرو میکنیم من بستنی وانیلی سرو کردم

بسیار خنک و دلچسب برای روزای گرم تابستون

اسموتی توت فرنگی

نکات :

میتونید در کنار توت فرنگی از میوها ی دیگه مثل موز ،انبه ، هلو آناناس و... استفاده کنید در این صورت فقط توت فرنگی رو بزارید یخ بزنه

این یخ زدن میوه باعث میشه بافت اسموتی یه غلظت خاصی پیدا کنه

اگه شربت توت فرنگی تو خونه دارید میتونید برای اینکه طعم توت فرنگی بیشتر بشه از دو قاشق شربت توت فرنگی داخلش استفاده کنید

من یه قاشق شکر ریختم و دو قاشق شربت توت فرنگی

برای فریز کردن توت فرنگی دقت کنید که توت فرنگی رو توی حجم زیاد روی هم انباشته نکنید

توت فرنگی ها رو به صورت چیپسی (حلقه ای)برش بزنید

  داخل ظرف یا پلاستیک فریزر بچینید جوری که فقط یه ردیف توت فرنگی باشه و روی هم دیگه قرار نگیرن

من یه دونه پلاستیک فریزر پهن میکنم کف ظرف یه ردیف توت فرنگی میچینم

بعدروی اون ردیف  پلاستیک میکشم و باز یه ردیف دیگه

این روش واسه فریز کردن همه میوه ها هست

من با این روش همیشه کلی میوه فریز کرده دارم مخصوصا توت فرنگی

اسموتی کلا به همین روش تهیه میشه بدون بستنی و بستنی کاملا سلیقه ای هست

میتونید از ماست میوه ای یا خامه هم داخل اسموتی استفاده کنید که در این صورت همراه شیر به مواد اضافه کنید

اسموتی توت فرنگی

لینک های پیشنهادی

میلک شیک موز

پسندها (3)

نظرات (4)

غزاله
21 خرداد 94 7:33
عالیییییییییییییییییییی میشه از هلو به تنهایی استفاده کرد ؟ یعنی طعمش با شیر جور درمیاد؟
بانو
پاسخ
عزیزممرسیی از لطفت اگه هلو رو دوست داری مطمئنن خوشت میاد ولی پیشنهاد میکنم یه تیکه کوچیک موز هم باهاش میکس کن
مامان امیرحسین
22 تیر 94 1:12
ممنونم ان شاله فردا برای مهمونام از این نوشیدنی استفاده میکنم
بانو
پاسخ
نوش جان عزیزم ممنون از حضورتون در کافه بانو
solmaz
14 مرداد 94 15:45
حرف نداره عالی شده نوش جان
بانو
پاسخ
مرسیییی خانومی
سحر
24 بهمن 99 17:02
ببخشید اگه توت فرنگی را نگذاریم در بخدان اشکال دارد؟؟؟
 
بانو
پاسخ
وقتی توت فرنگی یخ میزنه و بعد میکس میکنید نوشیدنیت غلظت میگیره