کافه بـــانـــــــــــــو

خوراک مرغ و سبزیجات

1394/4/22 15:10
نویسنده : بانو
3,330 بازدید
اشتراک گذاری

اگه از خوردن مرغ به روش همیشگی خسته شدین این روش رو تست کنید

 خوبیه مرغ اینه که  به همه نوع سبزیجات میخوره

خوراک مرغ و سبزیجات

 

مواد لازم برای سه نفر

 ران مرغ : سه عدد (میتونید از سینه مرغ هم استفاده کنید)

پیاز : یک عدد

هویج : دو عدد متوسط

سیب زمینی : دو عدد متوسط

نخود فرنگی : ۳/۴ لیوان

رب گوجه فرنگی :  دو قاشق غذاخوری

نمک، فلفل ، زردچوبه به میزان لازم

سیر : یک حبه ( یا پودر سیر )

آبلیمو : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

اول مرغ ها رو در حدی که رنگشون طلایی بشه سرخ کنید

پیاز رو که رنده کرده یا نگینی خرد کردید به همون روغن که مرغها رو توش سرخ کردید اضافه کنید و تفت بدید.

وقتی پیاز ها کمی سبک شدند سیر رنده شده رو اضافه کنید و رب رو هم اضافه کنید و تفت بدید تا رنگش باز بشه

حالا مرغهای تفت داده شده رو اضافه کنید.  نمک و فلفل و زردچوبه رو هم اضافه کنید .

 هویج های خلال شده و فلفل دلمه ای و نخود فرنگی رو بین مرغها بچینید.

خوراک مرغ و سبزیجات

حدود دولیوان آب اضافه کنید

آبلیمو رو هم اضافه کنید و در تابه رو بذارید و اجازه بدید بعد از جوش اومدن آب یک ساعت و نیم مرغها با حرارت ملایم بپزند.

بعد از یک ساعت و نیم سیب زمینی ها رو اضافه کنید و بگذارید اونا هم بپزند حدود سی دقیقه طول میکشه

من یه گوجه درشت هم رنده کردم و همراه سیب زمینی به مرغها اضافه کردم

به جای آبلیمو میتونید از آلو یا آب نارنج استفاده کنید یا اگه فصل گوجه سبز هست از چهار پنج عدد گوجه سبز استفاده کنید من گوجه سبز ریختمخوشمزه

به همراه برنج سرو کنید

نوش جان

خوراک مرغ و سبزیجات

خوراک مرغ و سبزیجات

خوراک مرغ و سبزیجات

پسندها (1)

نظرات (4)

مامان مریم
23 تیر 94 22:26
سلام عزیزم خیلی عای شده نوش جونتون
بانو
پاسخ
سلام مرسییی از نگاه زیباتون ممنون بزرگوار
محب مهدی(عج)
24 تیر 94 0:36
سلام.چه خورشت خوشرنگی شده.نوش جونتون
بانو
پاسخ
سلام ممنون بزرگوار
مریم بانو
25 تیر 94 10:53
من عااااااااااااااشق غذاهای اینجوریم
بانو
پاسخ
مامان ریحانه
31 تیر 94 10:48
سلام بانو جان وای که من چقدر عقبم چون کاشان بودم واحتمالا چون دوباره باید برای عروسی داداشم برم بازم از پستای جدیدی که بذاری عقب میمونم و اما بریم سراغ خوراک مرغ خوشمزت منم خیلی خوراک مرغ درست میکنم با این تفاوت که چون در خونه ی ما سینه ی مرغ جایگاه بالایی داره منم سینه ها رو نگینی خورد میکنم و با این روش تهیه میکنم و اینکه من تا حالا سیر نزدم چون پوریا که قبلا در مورد اضافه کردن سیر به غذا اعتراضی نمیکرد جدیدا میگه مامان من سیر تو غذا رو دوست ندارم میخواستم بدونم سیر خیلی مزشو متفاوت میکنه ممنونم بانوی عزیز
بانو
پاسخ
سلام ریحانه جون همیشه به شادی عزیزم خوش بگذره مبارک باشه عزیزم منم اون مدلی با سینه مرغ هم درست میکنم برعکس خونه ما سینه مرغ اصلا طرفدار نداره تنها روشی که خورده میشه همینه عزیزم میتونی سیر رو حذف کنی توی آشپزی دستت بازه هر چی که میلت نیس حذف کنی اصلا سخت نگیر بهتر باب میل خودت و اعضای خونواده ایت درست کنی این فقط یه پیشنهاده