کافه بـــانـــــــــــــو

مرغ مجلسی

1394/12/2 12:35
نویسنده : بانو
47,055 بازدید
اشتراک گذاری

هر چقدر بگم این مدل پخت مرغ آسونترین خوشمزه ترین خوشرنگترین خوشبوترین مرغ مجلسیه که تا حالا خوردم و درست کردم کم گفتم

تا جایی که همه مهمونها از من روش پخت مرغ میخواستند

مهم تر از اینها روش پختش هست که خیلی ساده و بی دردسره شما یه مرغ خوشمزه عالییی دارین که در کمترین زمان درست میشه

و مهم تر از همه اینها اینه که این مرغ بدون پیاز طبخ میشه بدون اینکه ذره ای بوی زهم مرغ بده

تعجب نکنید فقط امتحان کنید

مرغ مجلسی


 

در مورد منبع این دستور راستش این دستور رو یکی از دوستانم به من داد که اونم از یکی از دوستانش گرفته بود ولی چند وقت پیش من توی سایت شف طیبه دیدم

به هر حال دست شف طیبه عزیز و دوست عزیزم درد نکنه  با این دستور عالیییی


مواد لازم برای 4 نفر

مرغ : (سینه یا ران فرقی نمیکنه فقط اگه ران بود هر ران 2تیکه اگه سینه بود 4 تکه) 4 تکه

کره: 50 گرم

زعفران دم کرده غلیظ : حدودا 4 ق غذاخوری بیشترم باشه عالیییه

رب گوجه فرنگی :  3 ق غ

نمک و فلفل قرمز : به میزان لازم

آب لیمو ترش : 2  ق غ

آب : یک لیوان

روغن : 4 ق غ

طرز تهیه مرغ مجلسی

برای درست کردن این مرغ دقت کنید که حتما همه مرغ ها کف ظرف باشند یعنی روی هم نچنید پس ظرف را به اندازه انتخاب کنید،

بهتره توي تابه درستش كنيد. ولي سايزش رو طوري در نظر بگيريد كه همه تيكه هاي مرغ كف تابه يا ديگتون قرار بگيرن و رو هم رو هم نندازيد

تکه های مرغ را در تابه بچینید کره و روغن رو اضافه کنید و اجازه بدید کره آب بشه

مرغ مجلسی

وقتی کره آب شد زعفران را اضافه کنید و تمام مرغ ها را به زعفران آغشته کنید، تيكه هاي مرغ رو مرتب جابجا ميكنيم تا تمام سطح تيكه هاي مرغ زعفروني شه.

مرغ مجلسی

در حدی تفتش میدیم كه روی مرغ یه لایه زعفرونی طلایی رنگ بگیره

مرغ مجلسی

حالا رب و آبلیمو و نمک و فلفل را با آب در کاسه ای مخلوط و به تابه اضافه می کنیم هم میزنیم و تکه های مرغ را جابه جا میکنیم تا تمام سطح مرغ ها با سس کاور شود ،

مرغ مجلسی

درش رو میذاریم و اجازه میدیم با حرارت متوسط بپزه

هر ده دقیقه یه همش میزنیم و مطمئن میشیم آبش كم نشده باشه. اگه نیاز به آب بود یه مقدار کم آب اضافه کنید

این غذا سس تقریبا غلیظی داره یعنی میزان آبی كه توش میریزیم باید هر بار خیلی كم باشه.

ميچشيم اگر نيازه نمك و فلفل و آبليمو اضافه ميكنيم

جالبه که این مدل مرغ بدون پیازه و واقعا طعم خوبی داره اصلا فکر کنم مرغ با پیاز بوی بدتری میگره ولی این روش پخت بدون هیچ زحمتی باعث بوی خوش کره و زعفران در کل خونه میشه

که دل هر مهمونی میبره،

و از این بهتر اینکه من یکی اگه مرغ قبلا میموند و مجبور بودم برای وعده بعدی گرم کنم ترجیح می دادم  گرسنه بمونم ولی مرغ مونده نخورم ولی این روش مرغ دوبار گرم شده آن هم معرکه است.

طعم دهنده اصلی این مرغ کره و زعفران هست مقدار زعفران هر چی بیشتر بهتر کره رو حذف نکنید هان

مقدار نمک و آبلیمو رو براساس ذایقه اتون تنظیم کنید

از اب لیموی صنعتی استفاده نکنید

مدت زمانی که برای پخت این مرغ میزارید خیلییی کمه نهایت ربع ساعت

نیاز به سرخ کردن انچنانی نداره در حد یه تفت کوچولو

ولی نسبت به وقتی که میزارید نتیجه عالییییه

من الان مدتیه مرغ هامو به این شیوه درست میکنم خیلی راحت و آسون خوشمزه

من مقدار کره رو کمتر میزنم چون به نظرم سس مرغ خیلی چرب و چیلی میشه البته برای مهمون مقدار روغن رو کمتر میکنم چون کره طعم دهنده اصلیه

مرغ مجلسی

مرغ مجلسی

پسندها (1)

نظرات (8)

سمیرا
3 اسفند 94 9:50
چقدر خوش رنگ و رو خیلی دوس دارم امتخانش کنم اما بو و طعم کره اش منصرفم میکنه. من و دختر کوچولوم اصلا با بو و طعم کره توی غذا میونه خوبی نداریم مخصوصا وقتی ذوب میشه
بانو
پاسخ
میتونی مقدار کره رو کمتر بزنی ولی نمیشه حذفش کرد اگه کمتر بزنی چون زعفرون داخلش هست اونقدری حس نمیشه طعم زعفرون غالبه
maedeh
9 اسفند 94 11:53
من درست کردم خداکنه مثل شما خوشمزه بشه فقط اینکه زمان پختش چقدره
بانو
پاسخ
ایشاله که عالی میشه زمان پخت مرغ معمپلا یک ساعت و نیم دو ساعته همون زمانی که برای مرغ هاتون در نظر میگیرید برای اینم در نظر بگیرید یا میتونید چک کنید ببینید پخته یا نه
مهنا
13 اردیبهشت 95 15:23
سلام من طبق دستور درست كردم اما به نظرم طعم سس خوب به خوردش نرفت و به جز روش بقيه اش همان مزه ي هميشگي رو مي داد به نظرتون كدوم فوت كوزه گري رو فراموش كردم؟ راستي من امروز براي خودمون درست كردم اما تصميم دارم براي يك مهماني ده نفره هم درست كنم لطفا اگر تذكري لازم هست بهم بديد ممنونم ( من تازه عروسم و اين اولين مهماني رسمي ماست) خيلي خيلي ممنون
بانو
پاسخ
عزیزم همه چیز رو توی دستور گفتم نکته دیگه ای نداره نمیدونم چرا میگین سس به خوردش نرفت شاید زمان پختتون کوتاه بوده
مری
30 مرداد 97 17:58
البته به نظر من پیاز باعث بهتر شدن بوی مرغ میشه "بدتر" نه. اما با این روش هم احتمالا حتی بدون پیاز بوی مرغ خوب میشه
بانو
پاسخ
من با پیاز هم امتحان کردم چندان تاثیر خاصی حس نکردم 
اینم یه روش طبخ مرغه 
گاهی تنوع بد نیس
آزیتا
12 اردیبهشت 98 14:12
امروز پیاز نداشتیم.من با دستور شما درست کردم و باید اعتراف کنم خوشمزه ترین مرغی شد که تابحال پختم.ممنون ازتون.حتی عالیتر و خوشمزه تر از زمانی شد که پیاز داره
بانو
پاسخ
موافقم خیلییی خوشمزه هست 
نوش جانتون خوشحالم که راضی بودین عزیزم 😉😘
سمیه
13 مهر 98 9:35
سلام ببخشید شعله متوسط با یه لیوان اب که همه آبش تموم میشه منظورتون شعله خیلی کم هست ؟بعد اگه تعداد بیشتر بخوایم درست کنیم باید ابشو بیشتر اضاف کنیم ؟
بانو
پاسخ
عزیزم در این‌مدل پخت در نهایت اب مرغمون خیلی غلیظه اگه شما دوست دارین اب خورش بیشتر باشه اب هم بیشتر بریزین حرارت هم کم باشه که زود نجوشه 
دیگه میزان حرارت واسه خورش رو همون جوری که همیشه میزاری بزار 
ناشناس
18 اسفند 98 21:38
سلام ، البته با پیاز خیلی خوبه .
بانو
پاسخ
👌
مینا
29 تیر 99 14:28
عزیزم ابلیمو مرغ رو سفت میکنه ..من درست کردم سفت بود مرغم...ولی طعمش خوب بود شاید باید دیقه اخر ابلیمو رو اضافه کنیم.
بانو
پاسخ
عزیزم من همیشه ابلیمو میزنم مرغم سفت نمیشه شاید تایم&zwnjپختت تون کم بوده و مرغ کامل نپخته