کافه بـــانـــــــــــــو

دسرکرم طالبی

1394/4/11 15:33
نویسنده : بانو
5,729 بازدید
اشتراک گذاری

اگه دنبال یه دسر آسون و خوشمزه هستید این یکیشه

اگه طالبی دوست دارید حتما درستش کنید

درست کردن این دسر خیلی ساده و بی دردسره گفتم شاید این روزا دنبال دسر واسه مهمونیاتون هستین اینو زدتر از وقتش آپ کردم

کرم طالبی

مواد لازم

طالبی خرد شده : 2 و نیم لیوان

ژله طالبی یا آلورا :یک بسته

پودر ژلاتین : ۱ قاشق غذاخوری

آب جوش : نصف لیوان

خامه صبحانه:  2 قاشق غذاخوری

شکر : در صورت نیاز

طرز تهیه کرم طالبی :

پودر ژله رو فقط با یه لیوان آب جوش حاضر میکنیم و میزاریم تا سرد بشه نباید آب سرد اضافه کنید فقط با آب جوش

حتما به روش بن ماری ژله رو حاضر کنید

به این صورت که پودر ژله رو داخل یه لیوان آب جوش حل کنید و روی بخار کتری یا مایکرفر بزارید تا مایع مون شفاف شفاف بشه و دونه های شکری که داخل ژله هست کاملا حل بشه

بعد پودر ژلاتین رو در نیم پیمانه آب جوش به صورت بن ماری حل میکنیم

بعد دو نیم لیوان طالبی خرد شده و خامه و ژله خنک شده و پودر ژلاتین حل شده در آب  رو با هم در مخلوط کن ریخته تا کاملا با هم مخلوط بشن

بعد بچشید اگه لازم بود شکر هم بزنید گر طالبی تون شیرین باشه نیازی به شکر نیست

بعد در قالب مورد نظر ریخته و در یخچال می‌گذاریم تا کاملا سفت بشه

بافتش مثل کرم نرم و لطیفه و فوق العاده هم خوشمزست

آسون هم هست پس تا زمانیکه به طالبی دسترسی دارید سریع این دسر خوشمزه رو درست کنید و نوش جان کنید و لذت ببرید

کرم طالبی

نکته ها :

طالبی رو ریز ریز خرد کنید و بعد پیمانه بزنید

اگه پودر ژلاتین دم دستتون نبود به جاش از نصف بسته پودر ژله آلورا یا طالبی که در نصف لیوان آب جوش حل کردین استفاده کنید دقت کنید این نصف بسته علاوه بر اون یه بسته کامل هست

با عرض پوزش من از مراحل کار عکس ندارم چون برای تولد دخترم درست کردم میون اون همه کار دیگه وقت نشد عکس بگیرم از تزیین نهایی هم عکس ندارم متاسفانهخجالت

توی دستور اصلی با پودر ژله طالبی درست شده بود ولی من از طعم و بوی ژله طالبی خوشم نمیاد از آلورا استفاده کردم به خاطر همین رنگ دسرم روشن تر شد

این میزان برای قالبی که گنجایش 4 لیوان آب رو داشته باشه مناسبه

برای خارج کردن دسر طالبی ابتدا با چاقو اطراف ژله رو از قالب جدا کنید بعد هم ظرفی رو از آب جوش پر کنید و قالب رو داخل ظرف آب جوش نگهدارید

بعد چند ثانیه قالب رو یه تکونی بدید تا مطمئن بشید ژله از قالب جدا شده بعد هم در ظرف مورد نظرتون برگردونید

خیلی باید سریع اینکار رو انجام بدید چون بافت داخلش مثل کرم می مونه و اگه زیاد تو آب نگه داریددسرتون آب میشه

اگه داخل قالب آلومینیومی می ریزید برای خارج کردن ژله  قالب رو زیاد در آب جوش نگه ندارید چون  ظرف سریع داغ میشه

اگه زیاد نگه دارید ژله رو آب میکنه 1 2 3 بگید قالب رو از آب جوش در بیارید و در ظرف مورد نظرتون برگردونید

 میتونید با ترافل و یا خامه فرم گرفته یا قطعات طالبی تزیین کنید

اگه دوست دارید رنگ دسرتون سبز تر باشه از همون ژله طالبی استفاده کنید یا از چند قطره رنگ سبز خوراکی

نوش جان

اگه از دستور های وبلاگ استفاده کردید حتما عکس کاراتونو برام بفرستید

توی اینستاگرام هم پیج ما رو فالو کنید

cafebanoo اینم آدرس پیجمون

پسندها (1)

نظرات (6)

مریم بانو
12 تیر 94 11:13
خییییییییییییلیی کامل و عاااااااالی بود
بانو
پاسخ
مامان ریحانه
12 تیر 94 13:34
سلام بانو جان دیشب ژله طالبی خریدم که امروز درست کنم شما گفتید از نظر طعم ژله طالبی رو دوست ندارید یعنی خیلی بیمزه میشه اگه همینطوره از همون ژله ی آلوورا بخرم
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ریحانه جان ژله طالبی اصلا بیمزه نیس عزیزم من از بوش خوشم نمیاد نمیدونم چرا عاشق خود طالبیم ولی از بوی ژله اش خوشم نمیاد شما با هر کدوم مایلید درست کنید عزیزم با همون طالبی درست کنید خوشرنگ تر هم میشه
مامان ریحانه
12 تیر 94 13:36
راستی بانو جان اگه زحمتی نیست میشه طرز تزیین موج مکزیکی روی آش رو آموزش بدید البته به صورت مصور بازم شرمنده دوست عزیز وگلم
بانو
پاسخ
ریحانه جون من الان عکس ندارم چه کنم اخه دختررر راستش آش جو درست کردم تصمیمم داشتم از مراحل تزیین عکس بزارم ولی یادم رفت از مرحله آخر عکس بگیرم حالا سعی میکنم یه پست بزارم امیدوارم متوجه بشی
مامان ریحانه
12 تیر 94 21:27
سلام بانو جان نماز و روزتون قبول من دسرو درست کردم جاتون خالی خیلی خوشمزه شد فقط می خواستم بپرسم میتونم به جای خامه از همین مقدار بستنی استفاده کنم اگر میشه با چه دستوری
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون طاعات شما هم قبول نوش جان عزیزم دستت درد نکنه که عالییی درستش کردی ریحانه جون معمولا توی کرمها برای اینکه اون بافت نرم و ابری رو داشته باشه از خامه استفاده میشه راستش این دستور یکی از دوستان نازنینمه که حکم استاد بنده رو داره خیلی از دانسته هامو مدیونش هستم خیلی هم مخالف دست بردن توی رسپی هست من تست نکردم نمیدونم چه جوری میشه میتونی با مسولیت خودت تست کنی ولی اگه تست کردی خبرشو حتما بهم بده
اشپزخانه خانواده سبز
1 مرداد 94 1:17
قبلا این دسر رو بدون پودر ژله یکبار با ژلاتین درست کردم اصلا خوشم نیومد اما ایندعه حتما با این دستور درست میکنم احساس میکنم این خوشمزه تر هست
بانو
پاسخ
منم اون دستوری که شما میگید رو دارم مال من البته حجم زیادی هم خامه داره من از این دستور خیلی راضی بودم شما هم ایشاله که راضی باشید
solmaz
14 مرداد 94 15:27
عالیه نوش جانتان
بانو
پاسخ
ممنون گلم