کافه بـــانـــــــــــــو

مارمالاد و شربت توت فرنگی

1394/3/26 9:40
نویسنده : بانو
5,263 بازدید
اشتراک گذاری

تا فصل این میوه خوشمزه تموم نشده باید استفاده کرد

اینم مارمالاد و شربت توت فرنگی

مارمالاد و شربت توت فرنگی

طرز تهیه مربای توت فرنگی رو قبلا گفتم این لینکش مربای توت فرنگی

حالا طرز تهیه شربت و مارمالاد توت فرنگی رو براتون میزارم

همه مراحل مثل همون مرباس به خاطرهمین من دیگه عکس از مراحل نگرفتم

مواد لازم :

توت فرنگی : 1 کیلو

شکر :یک کیلو

آب لیمو : 1 قاشق چایخوری

پودر ژلاتین : یک قاشق غذاخوری(یا پودر ژله توت فرنگی دو قاشق غذاخوری )

طرز تهیه شربت و مارمالاد توت فرنگی :

گفتم که همه مراحل مثل مرباس فقط بعد از پختن مربا باید شربت رو جدا کنیم ولی محض احتیاط من باز مراحل رو میگم

تو قابلمه یه لایه توت فرنگی یه لایه شکر و دوباره یه لایه توت فرنگی و بعد شکر بریزید تا به این ترتیب توت ها و شکر تموم بشه.

 بعد در قابلمه رو بذارید و توت فرنگی ها رو برای چند ساعت تو یخچال بذارید تا آب بندازه.من شب تا صبح گذاشتم موند

بعد از این مدت میبینید که شکر آب شده و یه شهد روی توت فرنگی ها رو گرفته

 اگه اندازش زیاد بود آب لازم نیست اضافه کنید

ولی اگه تا روی توت فرنگیها نبود 1 لیوان آب اضافه کنید و روی حرارت ملایم بذارید

 مربا شروع میکنه به کف کردن میتونید کفش رو با قاشق بگیرید اگر هم نگیرید بعد پخت از بین میره

حواستون باشه که سر نره حرارت رو خیلی زیاد نکنید بهتره قابلمه زیاد کوچیک نباشه

توت فرنگی خیلی زود میپزه

بعد از نیم ساعت از جوشیدن ،مربا رو از روی حرارت بردارید یه صافی یا توری یا پارچه ی تمیز

(هر چی که دم دستتون هست مهم نیس فقط کافیه شربت ازش رد بشه من از الک استفاده کردم )

مربا رو داخل اون بریزید و اجازه بدید شربت ازش خارج بشه

من الک رو گذاشتم روی یه کاسه بزرگ بعد مربا رو خالی کردم توش

وقتی شربت کامل خارج شد

شربت رو باید بزارید غلیظ تر بشه پس مجدد برگردونید داخل قابلمه و بزارید روی حرارت به مدت یه ربع

ولی خودتون مرتب غلظتش رو چک کنید تا وقتی غلظتش مناسب شد از روی حرارت بردارید

مارمالاد و شربت توت فرنگی

میریم سر وقت توت فرنگی اونا رو بریزید داخل مخلوط کن یا بلندر و چند پالس بزنید تا توت فرنگی کامل له بشه میتونید با گوشت کوب برقی هم میکسش کنید

مهم نیس با چی ولی باید کلا له بشه

یه قاشق پودر ژلاتین رو داخل دو قاشق آب جوش بریزید و داخل مایکروفر یا روی بخار کتری بزارید و اجازه بدید پودر ژلاتین کامل حل بشه

اگه پودر ژلاتین دم دست نداشتید از دو قاشق غذاخوری سرپر پودر ژله توت فرنگی استفاده کنید

توت فرنگی ها رو بریزید داخل یه قابلمه پودر ژلاتین رو هم اضافه کنید و بزارید روی حرارت متوسط

بعد از ده دقیقه از روی حرارت بردارید

مارمالاد و شربت توت فرنگی حاضره

مارمالاد و شربت توت فرنگی

و اما  موارد استفاده مارمالاد

برای دسر ها تارت ها شیرینی ها به کار میره به مرور موارد مصرفشو میزارم

پی نوشت : یه سری دوستان ازم در مورد طعم شربت توت فرنگی پرسیدن و البته رنگش راستش من بیشتر از اینکه برای شربت استفاده کنم برای سس استفاده میکنم

یه سس توت فرنگی عالییی خونگی

برای دسرها و بستنی و ......

مارمالاد و شربت توت فرنگی

نوش جان

دوستان عزیز و همراهان همیشگی که اینستاگرام دارید، صفحه ما رو در اینستاگرام فالو کنید تا هیچ دستور و عکس و آپلودی رو از دست ندین.

پسندها (5)

نظرات (1)

مامان ریحانه
27 خرداد 94 10:33
ممنونم بانو جان چه جالب من نمیدونستم تو مارمالاد باید ژلاتین اضافه کرد بعد بانوی عزیز مدت ماندگاری این مارمالاد چقدره میشه زمان زیادی نگهداری کرد بدون اینکه کپک بزنه بعد برای تهیه ی مارمالاد آلبالو هم باید همین کارو کرد
بانو
پاسخ
خواهش ریحانه جون البته بدون ژلاتین هم میشه ولی این جوری غلیظ تر میشه راستش در مورد نگهداریش مال من اونقدری نمیمونه که مدت زمان دقیقش رو بگم ولی معمولا مدت نگهداریش اگه درب شیشه کامل کیپ باشه زیاده برای مارمالاد آلبالو هم دقیقا همین مراحل رو پیش میریم