کافه بـــانـــــــــــــو

کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام

1394/8/10 9:23
نویسنده : بانو
17,350 بازدید
اشتراک گذاری

کوکو ها و کتلت ها اونقدر تنوع دارن که حد نداره

این کوکو واسه مواقع عجله ای خیلی خوبه خیلی سریع و راحت حاضر میشه

کوکو سیب زمینی

مواد لازم:


سیب زمینی: چهار عدد بزرگ

پیاز:1 عدد

تخم مرغ:1 عدد

زردچوبه و نمک و فلفل

زعفران دم کرده یک ق غ


طرز تهیه :

سیب زمینی رو پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید

رنده ها ی سیب زمینی رو با دست فشار بدید تا اب و نشاسته سیب زمینی ها خارج بشه

این اب و نشاسته رو با کج کردن ظرف بریزد دور

پیاز رو هم با رنده ریز رنده کنید و به سیب زمینی اضافه کنید

تخم مرغ و زرد چوبه و فلفل و زعفران و نمک رواضافه کنید و خوب هم بزنید

داخل ماهی تابه مقداری روغن بریزید و بزارید داغ بشه از کوکو به اندازه یک قاشق داخل تابه بریزید و شکل بدید و بزارید سرخ بشه ( حرارت رو بزارید روی متوسط)اگه قالب دارید قالب بزنید

وقتی یک طرف کوکوها سرخ شد طرف دیگشون رو برگردونید تا هر دو طرف خوب سرخ و طلایی و برشته بشن.

البته میتونید مواد رو یه دفعه کف تابه بریزید مثل کوکو سبزی و وقتی یه طرفش سرخ شد برش بزنید و برش گردونید تا طرف دیگه هم سرخ بشه

من مواقع عجله ای این کار رو میکنم زودتر حاضر میشه فقط با شعله کم سرخ کنید تا خوب مغز پخت بشه

بعد از سرخ شدن کوکوها اونها رو روی دستمال یا صافی بزارید تا روغن اضافیشون گرفته بشه .

چون اب سیب زمینی ها رو قبل از پخت گرفتیم دیگه لازم نیست به مایع کوکو ارد اضافه کنیم.

اگر دوست داشتید میتونید مقداری از سبزیجات معطر (ترخون ، مرزه ، جعفری)هم به مایع کوکو قبل از پخت اضافه کنید.

 کوکو سیب زمینی


نوش جان
 

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

صبا
10 آبان 94 17:29
سلام عزيزم.نوش جان.اتفاقامنم اكثراوقات بااين روش درست ميكنم.فقط زعفران راداخلش امتحان نكردم كه انشالله اين باراستفاده ميكنم.تشكرفراوان.
بانو
پاسخ
سلام ممنون زعفران عطر بهتری بهش میده این بار تست کن امیدوارم خوشتون بیاد ممنون از حضور همیشگیت
آشپزباشی
16 آبان 94 15:49
خیلی باسلیقه شده نوش جان گلم
بانو
پاسخ
ممنون از لطفت گلم
بیتا
19 آبان 94 19:58
سلام،خیلی ممنونم بابت دستور پختش،ولی یه سوال داشتم: کوکو های من خیلی پخته نمیشه واکثرا خامه. مامانم برای این مشکل گفت،بهتره سیب زمینی رو از قبل با گذاشتن توی کتری اب جوش پخته کنم ولهش کنم. می خواستم بدونم،راه دیگه ای نداره؟!!
بانو
پاسخ
سلام عزیزم عزیزم روش مامانتون هم خوبه من اون جوری هم درست میکنم ولی چون روغن زیاد میبره زیاد درست نمیکنم برای پخته شدن مغز کوکو ،کوکوها رو خیلی کلفت نگیرین و بهتره حتما با شعله ملایم سرخ بشه که خوب پخته بشه من بیشتر وقتا مواد رو خیلی نازک کف تابه میریزم و با حرارت خیلی کم میزارم یه طرفش سرخ شه بعد برمیگردونم تا طرف دیگه اش هم سرخ بشه مثل کوکو سبزی یه تیکه میریزم یه وقتایی حوصله داشته باشم دونه دونه با قالب میزنم مثل ین بار که تو عکس میبینین
بیتا
20 آبان 94 18:50
از راهنمایی تون بینهایت متشکرم
بانو
پاسخ
مامان ریحانه
23 آبان 94 11:33
سلام بانو جان اتفاقا روش پخت مامانم هم دوران مجردی این بود که با سیب زمینی پخته درست می کردن ولی بعد از ازدواج دیدم که مادر همسرم این مدلی درست می کرد اولا زیاد خوشم نمیومد ولی بعد که دیدم همسرم کوکو سیب زمینی که با سیب زمینی پخته درست می کردم و کمتر می خوره وقتی علتشو پرسیدم گفت اینا خیلی روغن به خودش می گیره زود دلو میزنه و بعد گفت کو کو هاتو مثل مادرم درست کن و من الان چند سالیه که کو کو هام شده به دلخواه همسرم تلاشت را سپاس دوست عزیزم
بانو
پاسخ
نوش جان عزیزم من هر دو روش رو درست میکنم ولی راستش خودم کلا با کوکو و کتلت به خاطر همون روغنش حال نمیکنم ولی چه کنم که همسر جان عشق کوکو هست
سمیرا
27 آبان 94 13:02
سلام.دیشب درست کردم طبق روش خودت.خیلی خوشمزه شد.کم بووووووووووود.واسه امروز نهارم سر کار آوردم.سری بعد باید بیشتر درست کنم.عالی بود.ممنون ازت.اوووووم
بانو
پاسخ
سلام عزیزم نوش جانننن خوشحالم که خوشتون اومده
کیمیا
16 آذر 95 13:03
وای چقدر خوشمزه میشه امشب میدرستم کدبانوووو جانممممم
بانو
پاسخ
امیدوارم که از خوردنش لذت ببرین ممنون از حضورتون