کافه بـــانـــــــــــــو

شربت آلبالو

1394/4/4 15:00
نویسنده : بانو
3,868 بازدید
اشتراک گذاری

امسال که مربای آلبالو درست کردم شهدش خیلی زیاد شد منم شهدشو جدا کردم یه شیشه کوچولو شربت آلبالو شد

همین شیشه که توی عکس میبینید

شربت آلبالو

 

طبق دستور مربای آلبالو

 مربا رو درست کردم

بعد از حاضر شدن یه مقدار از شهدش رو جدا کردم

چون آقای شوهر عاشق شربت آلبالو هست

اگه مایلید مقدار شربت بیشتر بشه مقدار شکر رو برای یک کیلو آلبالو یک کیلو و نیم بریزید

بعد از پخت مربا اجازه بدید کمی ولرم شود بعد از یک صافی رد می کنیم به این صورت که با ملاقه درون صافی می ریزیم

تا زمانی که شربت باقی مانده برای مربا کافی باشد تا مربا خشک نشه

 بقیه شهد رو به عنوان شربت استفاده کنید

نوش جان

البته میتونید با آلبالوهای پخته این آلبالو پلوی خوشمزه رو هم درست کنید

شربت آلبالو

 

پسندها (1)

نظرات (5)

مریم بانو
5 تیر 94 9:01
واااااااااااااای شربت آلبالو!!!!!!!!!! من عاشششششششششششششششششق آلبالوام هرچیزی که توش آلبالو باشه میخورم و تو میوه ها بهترین میوه س برام حتمن اینسری که رفتیم بازار روز ان شالله، باید چند کیلو بخرم هم واسه مربا هم شربت هم آلبالو پلو هم آلبالو خشک مررررررررسی جیگر
بانو
پاسخ
خواهش مریم جان کاش نزدیک بودی خودشو تقدیم میکردم منتظر عکس شرب و مربای خوشمزه ات هستیم
مامان ریحانه
5 تیر 94 14:31
سلام بانو جونم بازم ممنون و خسته نباشی حالا ما بیشتر از اینکه مربا بخوریم از شربت استفاده میکنیم چون پوریا عاشق شربت آلبالوه از خود تعریف نباشه مربا آلبالوهام خوب میشه و خیلی ها زنگ میزنن و دستور پختشو از من میخوان ولی امسال متاسفانه موقع درست کردن مربا به خاطر مشغولیات شدید ذهنی که داشتم میزان شکر رو زیاد ریختم و حتی پوریا هم که برای خرید شکر فرستادم بعد از درست کردن مربا ازم پرسید مامان امسال چقدر شکر ریختی و به پوریا گفتم کاش قبل از درست کردن یاداوری میکردی حالا اینکه من مجبور شدم برای از بین بردنم شیرینی زیاد آب بریزم ولی همیشه از این میترسم که نکنه مربا کپک بزنه شربتش خیلی خوب شده اما یه کم رقیقه یه بطری دارم که استفاده میکنم و یه بطری دیگه رو نگه میدارم تو فریزر برای پذیرایی میخواستم بدونم با توجه به آبی که داره تو فریزر کپک نمیزنه ممنونم عزیزم از وقتی که برامون میذاری
بانو
پاسخ
عزیزمی ریحانه جان اول که نوش جانت عزیزم اگه توی فریزر گذاشتی اصلا و ابدا توی فریزر کپک نمیزنه اونی هم که تو یخچال زود استفاده کن تموم شه
مامان عرفان
7 تیر 94 17:58
باسلام خدمت بانو جون گل از تمام مطالب استفاده شد نهایت سپاسگذاری را دارم یه خواهشی ازتون دارم و اون اینکه لطف کنید و دستور یک رولت خامه ای عالی مثل تمام دستورات عالی دیگتون توی سایت بگذارید با سپاس فراوان مامان عرفان از اصفهان
بانو
پاسخ
سلام مامان عرفان عزیز ممنون از حضور گرمتون و ممنون از لطفتون بزرگواریدشما دستور رولت خامه رو گذاشتم عزیزم قسمت شیرینی رو ببنید
کامران
11 تیر 94 13:38
سلام دوست عزیز کامران هستم از وبلاگ گلبرگ چوب. خوشحال میشم اگه تبادل لینک داشته باشیم. با سپاس فراوان
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضورتون با افتخار لینک شدین
solmaz
14 مرداد 94 15:39
خیلی خوش رنگ شده افرین
بانو
پاسخ
ممنون از تعریفاتون شرمنده ام کردین