کافه بـــانـــــــــــــو

میرزاقاسمی

1394/6/9 10:17
نویسنده : بانو
5,530 بازدید
اشتراک گذاری

میرزاقاسمی یکی از غذاهای پرطرفدارخطه شمال کشورمون ، استان گیلانه.

یه غذای خوشمزه با طمع و بوی بادمجان کبابی و سیر فراوان

میرزاقاسمی

 

مواد لازم:(برای دو تا سه نفر)

بادمجان : 6 عدد

گوجه فرنگی: 4 عدد متوسط

سیر: 3 حبه

تخم مرغ: 2 عدد

نمک، فلفل و ادویه

طرز تهیه میرزاقاسمی:

اول باید بادمجونهارو کباب کنیم

اولین راه و البته بهترین راه برای اینکه بادمجونها خوب عطر دودی بگیرن کباب کردن اونها روی آتیش یا منقل هست

ولی خب از اونجایی که همیشه این روش در دسترس نیس میریم سراغ راه های دیگه

میتونیم روی شعله گاز یا توی فر کباب کنیم..

اگه روی گاز بادمجانها رو کباب کنیم باز اون طعم دودی رو داره و البته یه خرده کثیف کاری داره

راه آخر کباب کردن بادمجونها داخل فر هست که خیلی راحتر و بی دردسرتره ولی بادمجونهامون طعم دودی آنچنانی نمیگیرن

حالا شما مختارید هر کدوم که براتون راحت تره امتحان کنید من روی گاز کباب کردم

بادمجان ها رو شسته و با چاقوشکمشون رو قاچ می زنیم

یعنی از طول هر بادمجان رو یه شکاف بدید

شعله پخش کن رو روی گاز بزارید و بادمجونها رو روش بچینید اجازه بدیدبادمجونها با حرارت ملایم خوب کباب بشن و بپزن.

باید گوشت بادمجون کاملاً نرم و پخته بشه. مدام بادمجونها رو پشت و رو کنید تا همه قسمتهاش کامل بپزه

برای اینکه بفهمید پختن یا نه با نوک چاقو فرو کنید داخلش ببینید نرمه شده یانه

میرزاقاسمی

بعد از خنک شدن پوستش رو جدا می کنیمو  اونها رو خوب له می کنیم.با چاقو یا ساطور یا با گوشکوب بکوبید تا له بشه.

میرزاقاسمی

میرزاقاسمی

اگه بخواید بادمجونها رو فریز کنید به همین صورت باید فریزشون کنید واسه اینکه همیشه تو خونه بادمجون کبابی داشته باشید ایده خیلی تنبلونانه و جالبیه

هی امان از تنبلی

توی تابه مقدار نسبتا زیادی روغن بریزین و روی گاز بذارین.(این غذا با روغن زیاد خوشمزه هست ولی من کمتر میریزم)

 سیرها رو رنده کنید و داخل روغن در حد چند ثانیه تفت بدید قرار نیس سیر داغ درست کنیم فقط در حدی که عطر سیر دربیاد کافیه

میرزاقاسمی

بعد بادمجونها رو بهش اضافه کنین

میرزاقاسمی

یه مقدار که تفت دادید گوجه های رنده شده یا ریز ریز خرده شده رو  اضافه کنید.(حتما پوست گوجه رو بگیرید بعد خرد کنید چون پوست گوجه داخل این غذا اصلا جالب نمیشه)

میرزاقاسمی

نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید. برای چند دقیقه در ظرف رو بذارین و اجازه بدید گوجه و بادمجون با هم بپزند و آب غذا کشیده بشه

حرارت ملایم باشه

گاهی هم بزنین تا ته نگیره

وقتی بادمجون و گوجه خوب به روغن افتاد و موادتون خوب با هم ترکیب و هم مزه شدن وقتشه که تخم مرغها رو بهش اضافه کنین

میرزاقاسمی

یه چیزی در مورد تخم مرغ داخل میرزا قاسمی اینه که باید تخم مرع توش معلوم باشه نه که حل بشه توش این جز اصالتش هست

تخم مرغها رو توش بشکنید اما به هم نزنید.وقتی تخم مرغها از کناره ها شروع کرد به بسته شدن با قاشق غذا رو هم بزنید و تخم مرغها رو توی غذا مخلوط کنید.

میرزاقاسمی

البته یه سری میزارن تخم مرغ کامل ببنده بعد با قاشق تیکه تیکه میکنن و مخلوط میکنن و یه سری هم تخم مرغ رو کلا جدا نیمرو میکنن و آخر سر ریز ریز میکنن و اضافه میکنن

من این جوری دوست دارم مزه تخم مرغ زیر دندون نمیاد

اجازه بدید چنددقیقه دیگه هم روی حرارت بمونه تا تخم مرغ کامل بپزه و بعد سرو کنید.

می تونین یه تخم مرغ رو توی قالب نیمرو کنین و موقع سرو، روی میرزا قاسمی بذارین.

گوجه رو هم می تونین کبابی کنین و بعد اضافه کنید

میرزا قاسمی رو هم با نون میخورن هم با برنج من با نون دوست دارم فقط

میرزاقاسمی

میرزاقاسمی

نوش جان.

 

پسندها (2)

نظرات (5)

سلام
13 شهریور 94 17:46
سلام. جدیدترین و زیباترین محصولات خارجی مورد نیازتان را در سایت ما ببنید. فروش با 70 درصد تخفیف و 6 ماه ضمانت ویژه شما دوست عزیز آدرس سایت ما: http://poolparoo.eshopfa.biz/
اشپزخانه خانواده سبز
14 شهریور 94 15:52
سلام منم اپم دوست عزیز از دستور بسیار عالی شما خوشحال میشم سربزنید
بانو
پاسخ
سلام عزیزم اومدم پیشت ماشاله خودت استادی گلم نوش جان خدا روشکر رو سفید شدم
مامان ریحانه
15 شهریور 94 17:22
وای بانو جون امان از دست این غذاهای خوشمزت من غذاهای شمالی رو خیلی دوست دارم چون تو اکثر اونا سیر به کار میره میرزا قاسمیم ازاون دسته غذاهای خوشمزست
بانو
پاسخ
عزیزمی ریحانه جان من هلاک غذاهای بادمجونیم میرزاقاسمی یکی از اون خوشمزهاییی که نمیشه ازش گذشت
مریم بانو
16 شهریور 94 11:18
وااااای اصلن نمیتونم درک کنم آخه چرا مزه ی عالی بادمجون رو با تخم مرغ نااااااااابود میکنید؟!!! آخه چرا این غذا باید اینجوری باشه دستورش؟! میرزا قاسمی غذاییه که هیچوقت نخوردم و بخاطر تخم مرغش گمون نکنم هیچوقت تن به امتحان کردنش بدم برای کباب کردن بادمجونا، اگه همینجوری بذاریمشون روی شعله پخش کن ، بهش نمی چسبن؟؟ بوی سوختگی تو خونه نمی پیچه؟ حرارت دقیقن چقد باشه؟ شعله پخش کن ت ، نو بود؟ آخه خیلی تمیزه و خوشگله. شعله پخش کن ما منفجره در برابر این من اصلن نمیتونم بادمجون کبابی کنم. یبار گذاشتم تو فر، به سینی فر چسبید و خراب شد. کلی غصه خوردم
بانو
پاسخ
از دست تو مریم نکنه تو هم با تخم مرغ مشکل داری مثل من من خودمم کلا با تخم مرغ میونه ای ندارم معمولا خیلی کم استفاده میکنم ولی خب میرزاقاسمی اصلش با تخم مرغه اگه تخم مرغش حذف بشه که میشه خوراک بادمجون تازه تو اکثر دستورها مقدار تخم مرغ خیلی بیشتره من کمتر زدم تازه بیشتر وقتا یه دونه میزنم میتونی تخم مرغش رو یه دونه بزنی و وقتی زدی تند تند هم بزنی که تیکه تیکه نشه اون جوری اصلا مزه اش قابل تشخیص نیس چون طعم و عطر سیر و بادمجون کبابی اونقدر قوی هست که عمرا قابل تشخیص باشه بادمجونها روی شعله پخش کن نمیچسبه باید مدام بچرخونیشون که همه جاش یه دست کباب بشه بوی سوختگی نمپیچه ولی خب گازت حسابی کثیف میشه حرارت گاز هم خیلی کم باشه مثل وقتی که برنج دم میزاری یه کوچولو بیشتر که خب کباب بشن و مغزشون پخته شه شعله پخش کنم نو نیس مال جهازمه یه نه سالی میشه دارمش ولی خیلی استفاده نکردم و مدام هم میشورمش برای کباب کردن داخل فر من میچینم توی سینی فر بعد مدام درفر رو باز میکنم میبچرخونمشون ایشاله که همه سوالاتو جواب داده باشم
بیتا
17 شهریور 94 10:43
دستتون درد نکنه،ولی من که اصلا میرزا قاسمی دوست ندارم....
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم چرا اخه دلت میاد