کافه بـــانـــــــــــــو

کیک براونی

1394/8/4 1:7
نویسنده : بانو
11,541 بازدید
اشتراک گذاری

به نظر من کیک براونییی یعنی آخر کیک

خوشمزه ترین کیک شکلاتی دنیا

 دستورهای مختلفی برای براونی هست

بعضی ها بافتی شبیه کيک و بعضی ها شبيه فاج هستند.(فاج یه جور شیرینیه که بافتی بین کیک و شیرینی داره)

بخاطر رنگ قهوه ای تيره ای که داره به اين نام ،نامگذاری شده.

برانيز های کيک مانند، در واقع کيکهای غليظ شکلاتی کوچک هستند که مقدار کمی بيکينگ پودر برای پف کردن دارند و  میزان کره کمتر و آرد بيشتر نسبت به نوع فاج مانند آن استفاده ميشه

در برانيز فاج مانند ، مقدار آرد  حداقل است تو این مدل از عامل حجم دهنده (بکینگ پودر)  استفاده نمیشه و نباید هم پف داشته باشن مقدار شکلات خیلی بیشتر هست

برانیز ها معمولا به شکل مربعی برش داده میشه

 این دستور بافتش بیشتر شبیه کیک شکلاتی غلیظ هست که راحت و به صرفه هم هست

انشاله در آینده ورژن های مختلفی از این کیک بینهایت خوشمزه رو میزارم این ساده ترینش هست گفتم از ساده شروع کنم

امیدوارم درست کنید و لذت ببرید

کیک براونی

مواد لازم:

کره : 100 گرم

خامه شکلاتی : یک بسته (خوشمزه ترینش خامه شکلاتی پاک یا دسر شکلاتی دنت)

شکلات تلخ:  100 گرم ( من از 80 درصد استفاده کردم)

آرد سفید:  یک پیمانه

شکر : یک پیمانه

تخم مرغ : سه عدد

وانیل : یک ق چ

بیکینگ پودر:  یک ق چ

نمک : یه پنس

گردوی خرد شده : به میزان دلخواه

طرز تهیه کیک براونی:


شکلات و کره رو توی ظرف  بریزید، و روی بخار آب قرار بدید تا آب بشن

میتوند داخل مایکروفر هم بزارید 30 ثانیه زمان بدید با حداکثر قدرت

بعد 30 ثانیه دربیارید هم بزنید مجدد بزارید مایکروفر

این کار رو تکرار کنید تا شکلاتتون ذوب بشه فقط حواستون باشه که نسوزه

براونی

مواد خشک شامل آرد،شکر،نمک،بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کنید.

تخم مرغ هارو در ظرفی بشکنید و وانیل رو بهش اضافه کنید و با ویسک یا چنگال خوب بزنید،نیازی به همزن نیس

براونی

تخم مرغ هارو به مخلوط مواد خشک اضافه کنید و به آرومی و با قاشق چوبی هم بزنید.

براونی

 خامه شکلاتی یا دنت رو به شکلات اضافه میکنیم و هم میزنیم

براونی

مخلوط شکلاتیمونو یه بیقه موادمون اضافه میکنیم و هم میزنیم

کیک براونی

 اگه بخواییم گردو اضافه کنیم تو این مرحله اس،فقط قبلش گردوهارو تو آرد بغلطونید تا ته نشین نشه

حالا قالب رو چرب میکنم و یکم آرد میپاشیم،یا مثل من از کاغذ روغنی استفاده کنید

و مواد رو داخل قالب میریزیم

براونی

داخل فر با دمای 170 درجه به مدت نیم ساعت قرار بدید

بعد از نیم ساعت در فر رو باز میکنید و یه خلال دندون میزنید داخل کیک،

اگه یکم مواد به خلال چسبید یعنی کیک آمادس (برعکس کیک های دیگه که مواد اصلا نباید به خلال بچسبه) فر رو خاموش کنید و پس از 10 دقیقه

کیک رو در بیارید

براونی نباید زیاد بپزه انوقت دیگه اون بافت اصلیش رو از دست میده و خشک میشه

بذارید یکم از حرارت بیفته بعد درش بیارید

نکته ها:  مزه این کیک ارتباط مستقیم با شکلاتی داره که توش میریزیذ،پس شکلات خوششششمزه براش انتخاب کنید

شکلاتی رو انتخاب کنید که طعمش رو دوست دارید کیفیت شکلات تاثیر مستقیم تو طعم و کیفیت شییرینی ها و کیک هاتون داره.

 گردو هرچقدر دوست داشتید بریزید، اختیاریه.

میتونید حذفش کنید یا به جاش از چیپس شکلات استفاده کنید که طعم کیکتون رو شکلاتی تر میکنه

مهم ترین قسمت در مورد این کیک تایم پخت هست

 برعکس کیک های دیگه تستر نباید کاملا تمیز بیرون بیاد و باید کمی از ذره های کیک بهش چسبیده باشه.

اگه تمیز باشه یعنی براونی شما خشک شده. پس این مورد رو دقت کنید

نوش جان

براونی

براونی

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (9)

نی نی آگهی
4 آبان 94 18:32
سلام وب زیبایی دارین به سایت نی نی آگهی هم سری بزنید ممنون http://niniagahi.com
بانو
پاسخ
سپاس از حضورتون حتما سر میزنم
اشپزخانه خانواده سبز
4 آبان 94 19:07
خیلی عالی شده حتما امتحانش میکنم فقط یه سوال ایا این کیک به درد خامه کشی هم میخوره؟
بانو
پاسخ
سپاس از لطفت نسرین جان راستش از نظر من مناسب نیس چون یه رطوبت خاصی داره البته سلیقه ای هست شاید شما خوشتون بیاد به نظرم با گاناش باز بهتره
محب مهدی(عج)
4 آبان 94 23:39
عالی شده.بافتش که بی نظیره.نوش جونتون
بانو
پاسخ
ممنون از تعریفات عزیزم لطف دارین
مامان مریم
5 آبان 94 2:05
سلام عزیزم خیلی خیلی عالی شده نوش جون خوشحال میشم اگه قابل بدونید به وب آشپزی من و دخترام تشریف بیارید
بانو
پاسخ
سلام سپاس از لطفتون ممنون از حضورتون حتما میام
آشپزباشی
7 آبان 94 13:38
سلام گلم . ازبافت کیک کاملا مشخص که کیک لطیفیه وخیلی هم با سلیقه درست کردید نوش جان .در ضمن با اجازه لینکتون کردم
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون خواهش میکنم عزیزم شما هم با افتخار لینک شدین
مریم بانو
8 آبان 94 10:08
ینی این دیگه آآآآآآآآآآآآآآآآآآخر شکلاته
بانو
پاسخ
دقیقا
tabiatgard
9 آبان 94 23:38
مامان حلما
24 آبان 94 14:21
سلام عزیزم وب خوبی دارین خیلی خوشم اومد لینکت کردم با اجازه
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون صاحب اختیارین عزیزم
آرزو
30 مرداد 96 13:27
سلام من کیکتون رو درست کردم خیلی عالی شد البته فک من اینجا متوجه شدم که به جای نیم ساعت باید بیست الی بیست و پنج مین میذاشتم چون کیکم بعد از نیم ساعت دیگهپخته بود و شده بودیه کیک شکلاتی خوشمزه...دیگه قلق فرم دستم اومده... دستوراتون فوق العادست... تو رو خدا دستورهای جدید باز هم بذارید.. مطمئنا خیلیا مق من وبتون رو دنبال میکنن...
بانو
پاسخ
سلام عزیزم من معمولا اگه فراموش نکنم تو همه دستورها میگم دمای فر متغییره و باید خودتون طبق تجربه زمان و دما رو به دست بیارین  ممنون از لطفتون  چشم حتما من هر موقع فرصت باشه وبلاگ رو آپ میکنم  موفق باشین