کافه بـــانـــــــــــــو

کروکت مرغ(کراکت مرغ)

1394/12/16 12:16
نویسنده : بانو
8,131 بازدید
اشتراک گذاری

قبلا دستور یه مدل کراکت گذاشتم که ترکیبی از سیب زمینی و پنیر بود

این بار اومدم سینه مرغ هم بهش اضافه کردم که به نظرم خیلیی عالی شد

به نظرم یه غذای کامل به حساب میاد و میتونید به عنوان یه وعده غذایی درستش کنید

کروکت مرغ(کراکت مرغ)

 

مواد لازم  :(برای سه نفر)

سیب زمینی متوسط :چهار عدد

جعفری : دوقاشق غذاخوری

تخم مرغ:یک عدد

سینه مرغ : یک چهارم سینه کامل

پنیر چدار یا پیتزا :نصف لیوان

نمک و فلفل و ادویه : به مقدار لازم (من پودر سیر و پاپریکا و فلفل و زردچوبه زدم)

آرد سوخاری :نصف لیوان

تخم مرغ :یک عدد

طرز تهیه:

سینه مرغ رو با یه پیاز و نمک و ادویه و فلفل و یه تیکه چوب دارچین یا یه حبه سیر بزارید بپزه

سیب زمینی رو آبپز کنید

میتونید توی مایکروفر بپزید قبلا توی همون پست کراکت سیب زمینی توضیحش رو دادم

سیب زمینی رو بعد پخت پوستشو بگیرید و له کنید

سینه مرغ پخته رو هم ریش ریش کنید یا با چاقو مکعبی خرد کنید

سینه مرغ ، پنیر پیتزا و جعفری خرد شده و تخم مرغ رو به سیب زمینی اضافه کنید وبا هم مخلوط کنید

کروکت مرغ(کراکت مرغ)

حالا از خمیر یه مقدار بردارید و با دست بهش شکل بدید شکلش مهم نیست هر جوری راحتید بهش فرم بدید فقط سعی کنید همه یه اندازه باشن

من این جوری شکل دادم

کروکت مرغ(کراکت مرغ)

تو دو تا کاسه  آرد سوخاری و تخم مرغ رو بریزید و بزارید جلوتون

کراکت ها رو با دقت بردارید که شکلشون خراب نشه

اول بندازید توی تخم مرغ و با تکون دادن کاسه کراکت رو با تخم مرغ خوب بپوشونید

کروکت مرغ(کراکت مرغ)

حالا بندازید توی آرد سوخاری

کاسه رو تکون بدید که کراکت ها توی کاسه بغلته و آرد دورش رو کامل بپوشونه

کروکت مرغ(کراکت مرغ)

این کار باعث خوش فرم موندن کراکت ها میشه

حالا داخل روغن داغ سرخشون کنید موقع برداشتن دقت کنید اثر انگشتاتون روی کراکت ها نمونه

کروکت مرغ(کراکت مرغ)

چون مواد کراکت پخته هست پس کراکت ها نیازی به پختن زیاد ندارن

همین که کاورشون طلایی شد از توری روغن بردارید روی دستمال آشپزخونه یا صافی بزارید تا روغن اضافیش گرفته بشه

کروکت مرغ(کراکت مرغ)

فقط یه نکته سعی کنید تعداد زیادی از کراکت ها رو یه دفعه توی روغن نندازید چون حرارت روغن میاد پایین و احتمال باز شدن و خردن شدن کراکت ها داخل روغن زیاده

بهتره چند تا چند تا بندازید مثلا سه تا

بهتره این غذا داغ داغ سرو بشه چون بعد سرد شدن اون کاور کرانچیش نرم میشه و دیگه به خوشمزگی اولش نیست.

پس اگه تصمیم دارید که از قبل آماده اش کنید بهتره بعد از مرحله غلتوندن توی آرد سوخاری توی زیپ لاک گذاشته و فریزشون کنید. بعد وقتی زمانش رسید مستقیما از توی فریزر بندازیدش توی روغن

کروکت مرغ(کراکت مرغ)

نکته :

توی اون دستور کراکت سیب زمینی چند نفری گفتن که کراکتشون موقع سرخ شدن باز شده

اگه همه نکات رو رعایت کنید اصلا باز نمیشه ولی محض احتیاط یه کراکت رو بعد حاضر کردن و کاور کردن با آرد داخل روغن بندازید اگه دیدید باز میشه یه تخم مرغ دیگه به موادتون اضافه کنید

من خودم با همون یه تخم مرغ درست کردم

در مورد پنیر من از پنیر پیتزا استفاده کردم میتونید از چدار هم استفاده کنید فقط دقت کنید اگه چدار ریختید مواظب نمک غذا باشید چون چدار خودش نمک داره

ادویه هم هر چی میلتون بود بریزید من این غذا رو ابداعی درست کردم و ادویه ها باب میل خودمو ریختم

میتونید از آویشن هم استفاده کنید

کروکت مرغ(کراکت مرغ)

کروکت مرغ(کراکت مرغ)

نوش جان

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

افروز
16 اسفند 94 16:44
عالي
بانو
پاسخ
نیلوفر
24 اسفند 94 20:25
سلام واقعا از وبلاگتون راضی هستم من یکی از خواننده های خاموش وبلاگ هستم و اولین باره که براتون کامنت میذارم خیلی پست های خوبی میذارید من بیشتر دستورهاتونو درست کردم و راضی بودم چند نوع شیرنی هم واسه عید پارسال درست کردم از دستورهای شما که خیلی خوشمزه شد ایشالله امسالم درست میکنم کلا از وبلاگتون خیلی خوشم میاد و همیشه بهتون سر میزنم فقط خواهشی دارن اینه که دسرهای بیشتری بذارید ممنون
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون عزیز خوشحالم مطالب براتون مفیده دسر هم سعی میکنم بزارم عزیزم
محب مهدی(عج)
14 فروردین 95 0:18
سلام.به نظر خیلی خوب شده.دست گلتون درد نکنه
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون
نرگس
12 اردیبهشت 99 14:49
سلام میشه تو فر درست کرد که زیاد چرب و چیلی نشه؟
بانو
پاسخ
سلام خوشمزگی کراکت ها به خاطر اون کاور کرانچی دورش هست که در اثر سرخ کردن ایجاد میشه
قطعا تو فر این حالت کرانچی به وجود نمیاد