کافه بـــانـــــــــــــو

کیک شکلاتی خیس

1394/11/17 12:41
نویسنده : بانو
73,962 بازدید
اشتراک گذاری

کیک شکلاتی از اون دسته کیکهایی هست که آدم از خوردنش سیر نمیشه

حالا کیک شکلاتی مون از نوع خیس هم باشه که دیگه واقعا نمیتونی خودتو کنترل کنی

بافت این کیک در عین حال که لطیفه یه رطوبت خیلی خاصی داره که از خوردنش لذت میبری

من کلا کیک های خیس رو خیلی دوست دارم مخصوصا این کیک رو چون درست کردن این کیک اونقدر راحت و سه سوته هست که من اسمش رو گذاشتم کیک شکلاتی مجیک

چون مایه کیک خیلی سریع حاضر میشه و میره تو فر

راستش نمیدونم چرا تا حالا دستور این کیک رو نذاشتم چون این کیک مورد علاقه منه

شما بزارید به پای فراموشی نمیدونم شایدم تنبلیی

خلاصه امیدورام درست کنید و لذت ببرید

یه نکته دیگه میتونید این کیک رو در قالب کاپ کیک بریزید قابل توجه اون دسته از عزیزانی که دستور کاپ کیک خواستن

کلا هر کیکی رو میشه در قالب کاپ کیک ریخت

 و من باز از روی تنبلی خیلی کاپ کیک درست نمیکنم

کیک شکلاتی خیس


مواد لازم:

آرد : 2 لیوان

پودر کاکائو : 6 قاشق غذا خوری سر صاف

بیکینگ پودر :2 قاشق چای خوری

شکر :یک و نیم لیوان

تخم مرغ :دو عدد

شیر :یک لیوان

روغن مایع :نصف لیوان

آب جوش :یک لیوان

وانیل :نصف قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک شکلاتی خیس :

طبق معمول همه کیک ها مواد رو از قبل حاضر و آماده کنید

کف قالب رو کاغذ روغنی بندازید یا با روغن چرب کنید و پودر کاکائو با الک بپاشید

چرا گفتم پودر کاکائو چون توی کیک های شکلاتی بهتره آرد کف قالب نپاشیم چون بعد پخت اون دونه های آرد باعث دونه های سفید روی کیک میشه

البته من فقط کاغذ روغنی انداختم

فر رو روشن می کنیم روی دمای 180 درجه میزاریم تا گرم بشه.

اول آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو رو الک کنید

 مواد خشک که شامل آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر و شکر هست باهم توی یک کاسه بزرگ مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست بشه.

کیک شکلاتی خیس

 وسط مواد خشک رو توی کاسه گود می کنیم و مایعات یعنی شیر و روغن مایع و تخم مرغ ها و وانیل رو بهش اضافه می کنیم

هم زن رو با دور کند روشن می کنیم و حدود دو دقیقه هم می زنیم.

کیک شکلاتی خیس

وقتی مواد خوب یکدست شد وقت اضافه کردنه آب جوشه

کیک شکلاتی خیس

آب جوش رو هم اضافه می کنیم و مجدد با همزن میزنیم تا مواد کاملا مخلوط بشه

توی این قسمت متوجه میشید که چرا گفتم ظرف بزرگ چون اگه ظرفتون کوچیک باشه موقع هم زدن کلا لباس و اطرافتون پر مواد کیک میشه

 مایع این کیک نسبت به کیک های دیگه رقیق تر و شل تر هست

 مایع کیک رو داخل قالب بریزید و بزارید داخل فر

  حدود 30 تا 35 دقیقه طول می کشه تا کامل بپزه. یه خلال دندون تمیز رو وسط کیک فرو ببرید اگه تمیز بیرون اومد کیک آمادست.

یادتون باشه قبل از 20 دقیقه در فر رو باز نکنید وگرنه پف نمی کنه. وقتی کیک پخت، از فر بیرون بیارید

صبر کنید تا کیک تون کاملا خنک بشه بعد از قالب خارجش کنید و برش بزنید

 می تونید از خامه یا گاناش یا نوتلا برای تزیین کیک استفاده کنید یا به دلخواه خودتون با انواع میوه و یا با بستنی تزئین کنید و

برای تولد یا هر مناسبت یا بی مناسبتی دیگه ای نوش جان کنید.

کیک شکلاتی خیس

نکته :

 شکر بهتره دانه ریز باشه. شکر های دانه درشت کامل توی مایع حل نمیشن و موقع پخت بوی سوختگی شکر به مشام میاد که اصلا جالب نیست.

این کیک با این مقدار شکر طعم عالی داره دقت کنید که مقدار کاکائو کیک هم زیاده پس مقدار شکر زیاد نیست

ولی اگه دوست دارید موقع خوردن طعم  تلخ رو حس کنید میتونید میزان شکر رو کمتر بریزید

برای اینکه طعم شکلاتیش قوی تر بشه میتونید از یک قاشق پودر قهوه یا اسپرسو هم داخل مواد استفاده کنید

برای قالب کیک چون مواد این کیک رقیقه پیشنهاد میکنم همه مواد رو داخل یک قالب نریزید چون زمان پخت کیک خیلی زیاد میشه و امکان داره وسط کیکتون خام بمونه

مگر اینکه قالبتون بزرگ باشه

من داخل دو تا ظرف مرغ خوری ریختم

یا توی دو تا قالب 22 سانت بریزید یا داخل قالب کاپ کیک

برای ریختن مواد داخل قالب کاپ کیک حتما مواد رو داخل پارچ بریزید که ریختنش براتون راحت تر باشه

 کیک شکلاتی خیس

اینم بافت مرطوب کیکمون

این کیک تقدیم به همه عشاق شکلات

من که دیونشممم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید

البته قول بدید تنهایی نخورید هاااا ما که از این کارا نمیکنیم هیچ وقتدروغگو

کیک شکلاتی خیس

کیک شکلاتی خیس

اینم هر یکی از همراهان عزیز کافه بانو که به صورت کاپ کیک درست کردن

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (8)

محب مهدی(عج)
18 بهمن 94 22:59
بافتش عالی شد.نوش جانتون
بانو
پاسخ
آشپزباشی
27 بهمن 94 14:30
به به بسیار عالی شده دست گلت درد نکنه عزیز
بانو
پاسخ
ممنون از حضورتون
فهیمه
11 اسفند 94 20:16
سلام ببخشید میشه مقدار ارد در لیوان اندازه گیریتون رو به میلی لیتر بگید چون ترازو ندارم لیوان هم اون اندازه ای ندارم تشکر
بانو
پاسخ
سلام عزیزم هر لیوانی که گنجایش ۲۰۰میلی گرم آب رو داشته باشه میتونید استفاده کنید اکثر لیوانها حجمشون همین مقداره
هستی
22 اسفند 94 13:10
نمیشه بدون فر درست کرد آخه بعضیا فر ندارن کیک شکلاتی خیس رو درست کنن؟
بانو
پاسخ
عزیزم بعضی دستورها لازمه اش داشتن فر هست این کیک رو‌چند تا دوستان تو تابه رژیمی درست کردن و راضی بودن ولی نظر منو بخوای تو تابه یا قابلمه کیکتون اون لطافت لازم رو نداره نه که بد بشه ولی کیک خیس نمیشه یه کیک شکلاتی خوشمزه میشه
آرزو
23 مرداد 96 14:45
سلام عزیزم خیلی وب خوبی داربن..من خیلی دوسش دارم.. من کیک شکلاتی رو درست کردم خیلی خوشمزه شد ولی پف آنچنانی نداشت کیک شما خیلی خوب پف کرده..من اکثرا کیکام پف ندارن میشه یخورده راهنماییم کنین ممنون میشم از لطفتون..
بانو
پاسخ
سلام مارک بکینگ پودر مهمه عزیزم حتما از نوع مرغوب استفاده بشه  این بسته بندی های سوپر مارکت اصلا خوب نیس  از مغازه لوازم قنادی تهیه کنید  حتما از آرد سه صفر که مخصوص کیک و شیرینی هست استفاده کنید  و دو سه بار با بکینگ پودر الک کنید بعد داخل مواد بریزین میزان هم زدن تخم مرغ و شکر خیلی مهمه البته نه برای این کیک  برای مابقی دستورها گفتم که تخم مرغ و وانیل و شکر اول زده میشه   
آرزو
23 مرداد 96 14:53
خیلی ممنونم محبت کردین... موفق باشین..
بانو
پاسخ
محبتمحبتمحبتمحبت
نازنین
30 خرداد 97 16:49
عااااااالی بود 
حتما درست کنید
برا تزیینش چی استفاده کنمبوس
بانو
پاسخ
الان فصل میوه های تابستونی خوشگل و خوشمزه هست 
میتونید از انواع اسلایس میوه های مثل توت فرنگی یا گیلاس یا ...‌ استفاده کنید
یا روش شکلات آب شده بریزید 
از سس های شکلاتی اماده توی بازار هم‌میتونید استفاده کنید
یا گاناش درست کنید 
ساجده
27 مرداد 01 22:58
کیک من خمیری شده انگار ، همه دستورات رو هم رعایت کردم . مثل کیک سنگینای شیرینی فروشی شده یا اون مدلا ک ترافل میکننش.
بانو
پاسخ
نه گلم بافتش این جوری نباید باشه بکینگ پودرتو عوض کن