کافه بـــانـــــــــــــو

پای سیب قالبی

1394/9/30 16:55
نویسنده : بانو
10,946 بازدید
اشتراک گذاری

این پای سیب جز اون دسته کیکهای که عطر و طعم بینظیری داره

قبلا یه دستور کیک سیب گذاشتم این با اون فرق میکنه

هر دو عالییین این بار به صورت پرسی و تک نفره درست کردم

 پای سیب قالبی

مواد لازم:
 
آرد  : دو لیوان
 
تخم مرغ : 3عدد

شیر :  نصف لیوان

 کره :100 گرم میتونید به جاش روغن جامد به میزان 80گرم بریزید
 
شکر : یک لیوان سرخالی
 
وانیل : 4/1قاشق چایخوری
 
بکینگ پودر: 2قاشق چایخوری
 
سیب : 2 عدد
 
دارچین  : 1قاشق مرباخوری
 
پودر قند : 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

مثل همیشه مواد رو از قبل حاضر و اماده کنید و بزارید هم دمای محیط بشه
 
فر رو روی 180  درجه روشن کنید

سيب ها رو پوست كنده و  اونها رو یه اندازه برش بزنید سعنی کنید اسلایس هاتون یکدست باشه و روي اون كمي دارچين و پودر قند بريزيد و کنار بگذارید

آرد و بیکینگ پودرم مخلوط و 3 بار الک کنید

حالا کره رو که از قبل بیرون گذاشتین و نرم شده با شکر با همزن بزنید تا سبک و کرم رنگ بشه حدودا پنج دقیقه
 
حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ هاس

تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه کرده و هرکدوم رو که اضافه کردیم 1 دقیقه با همزن میزنیم تا خوب مخلوط شه بعد تخم مرغ بعدی رو اضافه میکنیم

وانیل رو هم با تخم مرغ اول اضافه کنید

پای سیب قالبی
 
 همزن رو کنار میذاریم

 آرد و بیکینگ پودر رو که الک کردیم به طور متناوب با شیر اضافه میکنیم و با لیسک یا قاشق به صورت دورانی مخلوط میکنیم

پای سیب قالبی

وقتی موادمون یکدست شد تو قالب میریزیم

برای قالب میتونید از قالب مافین یا قالب پای (قالب پای از قالب کیک یزدی بزرگتره)یا قالب کیک یزدی استفاده کنید حتی تو قالب معمولی هم میشه درست کرد
 
 من چون میخواستم سایز کیک هام کوچولو و نقلی باشه  تو قالب کیک یزدی درست کردم تو قالب کپسول میذاریم و یه قاشق از مایه کیک رو توی کپسول میریزیم
 
حالا دوتکه از سیب رو روی مایه کیک قرار میدیم من چون قالبم کوچیک بود یه تیکه گذاشتم

پای سیب قالبی
 
بعد دوباره مقداری از مایه رو روی سیب ها میریزیم

پای سیب قالبی
 
همه  قالب ها رو همین جوری پر میکنیم قالب ها رو توی سینی فر میچینیم و

به مدت 20 تا نیم ساعت در طبقه وسط فری که قبلا گرم شده میذاریم تا بپزه
 
من 18 تا قالب پر کردم

بعد از پخت اجازه بدید تا کیکتون سرد بشه

در صورت تمایل میتونید روش پودر قند الک کنید

من به خاطر اینکه خیلی شیرین نشه مقدار شکر دستور رو سه چهارم لیوان ریختم

من یه مقدار شکلات بن ماری کردم و داخل قیف یکبار مصرف ریختم و روی کیک هام ریختم
 
اميدوارم خوشتون اومده باشه.

پای سیب قالبی

پای سیب قالبی

بهتره از سیب زرد استفاده کنید که خوشمزه تره هر چند من  اینا رو تابستون درست کردم و با سیب گلاب تا الان آپ کردنش طول کشید چون فرصت نکردم اصلا

خوب شد ولی با سیب زرد اونم سیب ها پاییز یه چیز دیگه هست

اگه با کره مشکل دارین میتونین به جای کره از روغن جامد استفاده کنید که البته با كره خيلي بهتر از روغن جامد ميشه.جفتشونو امتحان كردم 
 پای سیب قالبی

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

صبا
1 دی 94 20:26
مثل هميشه عالي.
بانو
پاسخ
ممنون از حضور همیشگیت
محب مهدی(عج)
2 دی 94 12:54
سلام خانمی.بسیار عالی شده.از بافتش معلومه که خیلی خوب و ترد شده.دست گلتون درد نکنه
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از حضورت
aylar
8 دی 94 13:13
سلام خوشحال میشم به من هم سر بزنید و در کانال تلگرام و پیج اینستاگرامم عضو بشید فعالیتم در زمینه ی طراحی تم تولد،بروشور،تقویم و... برای کودکان و بزرگسالان هست در ضمن ارتباط از طریق وبلاگم هم امکان پذیره channel: @aylardesign موفق باشید
بانو
پاسخ
ممنون از حضورت حتما بهتون سر میزنم
مریم
10 دی 94 16:24
احسنت خیلی عالی شده دست گلت درد نکنه
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون مریم جان
مهدیه
30 بهمن 95 0:39
سلام عزیزم بعدا که از قالب دروردی از وسط برش زدی
بانو
پاسخ
سلام بله