کافه بـــانـــــــــــــو

کباب ترکی گوشت و مرغ (مخلوط)

1394/10/20 18:38
نویسنده : بانو
24,247 بازدید
اشتراک گذاری

با یه غذای خوشمزه اومدمم

کباب ترکی

این ورژن ابتکاری خودم هست شاید با بیرونی ها فرق کنه ولی تضمین میکنم که خوشمزه هست و از درست کردنش پشیمون نمیشید

البته یکی دو مدل دیگه هم درست میکنم که ایشاله اونا رو هم سر فرصت براتون میزارم

 این روش از همه ساده تره چون نیاز نیس از قبل گوشت تون رو مزه دار کنید و دردسرای روشهای دیگه رو نداره

 و سه سوته حاضره

کباب ترکی گوشت و مرغ

 مواد لازم :

 گوشت چرخکرده :200 گرم

سینه ی مرغ  : نصف یک سینه کامل (خرد شده )

قارچ : 200 گرم

 پیاز : یک عدد بزرگ

 گوجه فرنگی : دو عدد بزرگ

فلفل دلمه ای : یک عدد

مواد لازم ساندویج

نون همبرگری یا نون مخصوص کباب ترکی یا باگت

سس مایونز

جعفری تازه خرد شده

خیار شور

گوجه فرنگی

طرز تهیه کباب ترکی خانگی :

سینه مرغ رو به صورت مکعبی خرد کنید بهتر خیلی ریز نباشه مال من خیلی ریز خرد شد

اینو سپردم دست آقای همسر که برام خرد کنه فقط یادم رفت بگم چه جوری خرد کنه وقتی یادم افتاد که دیگه کار از کار گذشته بود

ولی بهتره اینقدر ریز نباشه

قارچ رو هم بشورید و بعد خرد کنید

پیاز رو خلالی یا حلقه حلقه خرد کنید پیاز داخل کباب ترکی باید درشت باشه

 مقدار کمی روغن در تابه میریزیم و پیاز رو کمی تفت میدیم تا یه خرده سبک بشه.

حالا گوشت چرخ کرده رو از فریزر خارج کنید همونطوری یخ زده داخل تابه بریزید اصلا هم نزنید تا گوشت باز و له نشه

کباب ترکی گوشت و مرغ

گوشت چرخکرده باید به صورت تیکه ای بمونه

یه خرده که نرم شد با قاشق به تیکه های درشت تقسیم کنید

کباب ترکی گوشت و مرغ

 پس نباید گوشت رو زودتر از فریزر خارج کنید

بهتره گوشت رو باریک توی کیسه فریزر پهن کنید و بعد منجمد کنید.

سینه مرغ رو اضافه کنید

 مقداری زردچوبه و فلفل سیاه و پاپریکا روی گوشت ها بریزید

کباب ترکی گوشت و مرغ

و مرغ رو همراه گوشت یه خرده تفت بدین

حالا قارچ رو هم اضافه کنید

کباب ترکی گوشت و مرغ

در تابه رو بزارید تا گوشت و قارچ آب بندازه و همراه با سینه مرغ بپزن و نرم بشن

بعد فلفل دلمه ای و گوجه رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم همراه مواد بپزن

بهتره پوست گوجه رو بگیریم

کباب ترکی گوشت و مرغ

من خودم دوست دارم فلفل دلمه ای و گوجه خیلی پخته و له نشه به خاطر همین مرحله آخر اضافه کردم ولی شما اگه مشکلی ندارین همون موقع با قارچ اضافه کنید

 بعد از اینکه آب مواد جمع شد اجازه میدیم مواد با هم سرخ بشن نه خیلی هااا یه کوچولو

کباب ترکی خوشمزه مون حاضره

برای درست کردن ساندویج

 داخل نونها رو باز کنید و یه کم خالی کنید یه مقدار سس مایونز بریزید و همه جای نون رو سسی کنید مقدارشم نمیگم

سس هر چی بیشترر خوشمزه تر و البته پرکالری تر گریه

خب حالا از مواد کباب ترکی بریزید و با جعفری ریز خرده شده و گوجه و خیار شور ساندویج رو پر کنید

بعد هم با لذتت یه گاز گنده از ساندوج تون بزنید

و برای همیشه با کباب ترکی های بیرون خداحافظی کنید

البته مال ما این جوری بوده انشاله مال شما هم این جوری باشه

یادمه آخرین باری که کباب ترکی بیرون رو خوردیم گوشتش نپخته نپخته بود همون موقع با خودم عهد کردم دیگه این غذا رو بیرون نخورم مثل خیلی از غذاهای دیگه

و از همون موقع همیشه خودم درست میکنم

شما هم اگه تست کردین خبرشو بدین

 کباب ترکی گوشت و مرغ

کباب ترکی گوشت و مرغ

 

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (6)

کیمیا
21 دی 94 10:05
وااااای دستتون درد نکنه خیلی خوشمزه ست حتما
بانو
پاسخ
ما که خیلییی دوسش داریم ایشاله شما هم درست کنید و لذت ببرید
مامان ساناز
22 دی 94 15:43
خیلی خیلی هنرمند و با سلیقه ای .... من هر وقت برا غذا درست کردن کم میارم میام اینجا خیلی کمک می کنید.... ممنون
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون خوشحالم که استفاده میکنید
محب مهدی(عج)
24 دی 94 0:55
عالی شده.نوش جون
بانو
پاسخ
ممنون از حضورت عزیزم
بهار
28 دی 94 9:34
واقعاعالي... بانوي عزيز شماتمايلي به راه اندازي يه گروه تلگرامي(باموضوع اشپزي)ندارين؟
بانو
پاسخ
عزیزم راستش وقتی برام نمیمونه همین وبلاگ و اینستاگرام کلی وقتم رو میگیره بیشتر از این نمیتونم زمان بزارم
آشپزباشی
29 دی 94 10:29
عالی وبا سلیقه شده نوش جان عزیز
بانو
پاسخ
ممنون عزیزم
کیمیا
7 مهر 95 9:54
دستتون درد نکنه دیشب اینو درست کردم و واقعا دیگه قصد نداریم از بیرون کباب ترکی بخریم.خیییییلی عالی بود ممنون از دستور بینظیرتون
بانو
پاسخ
خوشحالم که راضی بودین نوش جان