کافه بـــانـــــــــــــو

پیتزا قارچ و گوشت

1394/8/25 11:14
نویسنده : بانو
5,866 بازدید
اشتراک گذاری

 پیتزا یه غذای دوست داشتنیه. مخصوصا بچه ها عاشقشن 

پس چه بهتر که خودمون تو خونه درستش کنیم و از خوردنش لذت ببریم

خمیر این پیتزا بافت عالیییی و بنظیری داره

 و البته خیلی راحت و بی دردسر

من برای روی پیتزا از قارچ و گوشت استفاده کردم

یه پیتزای خیلی خوشمزه و عالییی

شما از هر چی دوست دارید میتونید استفاده کنید

مرغ بوقلمون میگو ....انواع سبزیجات

پیتزا قارچ و گوشت

پی نوشت : دوستان من یه سری تغییرات توی خمیر این پیتزا دادم

هر سری مواد رو کم و زیاد کردم تا به نتیجه ای که میخواستم رسیدم این دستور با این مواد بهترین نتیجه رو داد 

برای قاشق چایخوری من از قاشق چایخوری که توی پیمانه های اندازه گیری هست استفاده کردم 

مواد لازم برای خمیر پیتزا:

روغن مایع : 4 قاشق غذاخوری

نمک : یک ق چ سرخالی

شکر : 1 ق چ

خمیرمایه :1ق چ

آرد به میزان لازم : تا وقتی خمیر به دست نچسبه دو و نیم تا سه لیوان  ( من دقیقا” ۳۵۰ گرم آرد استفاده کردم )

آب ولرم : یک لیوان

مواد لازم برای پیتزا :

گوشت چرخ کرده : 200 گرم

پیاز : یک عدد متوسط

قارچ :250 تا 300 گرم

رب گوجه :1 قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل ، زرچوبه ،آویشن،پودرسیر به مقدار لازم

فلفل دلمه ای : 1 عدد

پنیر پیتزا یا موزارلا رنده شده : به مقدار لازم

مواد لازم برای سس روی خمیر :

روغن زیتون یا مایع :  2 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری

سس گوجه فرنگی : دو قاشق غذاخوری

سیر یک حبه

نمک و فلفل و آویشن


طرز تهیه :

یک قاشق چایخوری شکر + خمیر مایه را در ظرفی ریخته

برای اطلاع در مورد خمیر مایه اینجا رو بخونید

 نصف آب ولرم رو بهش اضافه کنید گرمای آب باید در حدی باشه که اگه انگشت تون رو داخلش بردید گرماشو حس کنید ولی دستتون نسوزه

با قاشق چوبی هم بزنید در حدی که مخلوط بشن بهتره ظرفی که برای این کار انتخاب میکنید فلزی نباشه

15 الی 20 دقیقه زمان بدید تا خمیر مایه عمل بیاد.

وقتی که مایع مون پف کرد و حباب دار شد یعنی خمیر مایه عمل اومده

اگه خمیر مایه تون تازه باشه خیلی زود عمل میاد

داخل یه ظرف دیگه مابقی آب نمک و روغن رو مخلوط کنید

حالا خمیر مایه عمل اومده رو اضافه کنید

خمیر پیتزا

شروع کنید به اضافه کردن آرد

خمیر پیتزا

 آرد را کم کم اضافه کنید تا زمانی که خمیر درست بشه

چون کیفیت آردها فرق میکنه شما حدودا سه لیوان آرد دم دستتون بزارید

کم کم بریزید

اولش با قاشق چوبی یا لیسک هم بزنید بعد که کم کم شکل خمیر رو گرفت با دست مخلوط کنید

خمیر پیتزا

آرد رو  تا حدی بریزید که خمیر به بدست نچسبه و خشک و سفت هم نباشه

یه دفعه همه آرد رو نریزید شاید کمتر از این مقدار لازم شد

حالا شروع کنید به ورز دادن خمیر

این ورز دادن باعث میشه که کیفیت خمیرمون خوب بشه

حدود ده دقیقه تا یه ربع ورز بدین

 برای ورز دادن خمیر ،خمیر رو از یه طرف بکشید بعد همونو تا بدین به داخل بقیه خمیر

به جای ورز دادن میتونیم حدود صد بار خمیر را بلند کنیم و توی ظرف بکوبیم.

حالا یه کاسه بزرگ رو چرب کنید و خمیر رو داخلش بزارید و روش رو سلفون یا دستمال پارچه ای بکشید و بزارید یه جای گرم حدود یک ساعت تا ور بیاد و حجمش چند برابر بشه

خمیر پیتزا

خمیر زمانی آمادست که اگه انگشت رو در اون فرو کنید، به حالت اول برنگردد.

توی زمان استراحت خمیر برید سراغ آماده کردن مواد پیتزا

من از ترکیب قارچ و گوشت استفاده کردم شما از هر چیزی دوست دارین استفاده کنین

این خمیر برای انواع پیتزا مناسبه

پیاز رو خرد کردم و در مقداری روغن تفت دادم تا سبک بشه

گوشت چرخ کرده رو اضافه کردم و تفت دادم تا رنگش تغییر کرد

زردچوبه، پودر سیر و فلفل رو اضافه کردم و بعد تفت دادن رب رو هم اضافه کردم

 قارچهای خرد شده رو اضافه کنید و اجازه بدید همه ی مواد خوب بپزند و آب مواد تموم بشه

پیتزا قارچ و گوشت

یه نکته مهم روغن این غذا رو خیلی کم بریزید موادتون اصلا نباید روغنی باشه

آخر سر فلفل دلمه ای خرد شده و نمک رو اضافه کردم و از روی حرارت برداشتم

آویشن رو در مرحله ی آخر اضافه کنید که عطرش از بین نره

برای سس روی خمیر من یه حبه سیر رو رنده کردم و با دو قاشق روغن مایع (یا روغن زیتون)

خیلی کم تفت دادم رب گوجه فرنگی و سس گوجه رو اضافه کردم و نصف لیوان اب ریختم و گذاشتم تا غلیظ شد بعد نمک و آویشن و فلفل بهش اضافه کردم

از این سس برای مالیدن روی خمیر استفاده کردم شما میتونید حذف کنید و از سس گوجه فقط استفاده کنید ولی خیلی تو طعم و مزه پیتزا تاثیر داره

 حالا برمیگردیم سر خمیرمون

بعد از استراحت، پف خمیر رو بخوابونید و یکی دو ورز کوچیک بدید

اینم خمیر بعد از استراحت که پف کرده و حجیم شده

خمیر پیتزا

حدودا نیم کیلو خمیر به دست میاد که برای یک سینی با ابعاد 30 در 40 مناسبه

میتونید مثل من یه پیتزا خانواده  یا به قول آقای همسر پیتزا غول درست کنید یا سه تا پیتزا در سایز متوسط درست کنید

پس اگه این مقدار خمیر براتون زیاده مواد رو نصف کنید

 سینی فر یا هر قالبی که دارین یکم چرب کنید 

 خمیر رو توش نازک پهن کنید.

خمیر پیتزا

حالا مجدد ده دقیقه به خمیر استراحت بدید

روی آن را با چنگال سوراخ سوراخ کنید

خمیر پیتزا

از سسی که درست کردیم روی خمیر میمالیم

پیتزا قارچ و گوشت

یه مقدار خیلی کم پنیر پیتزا بریزید

پیتزا قارچ و گوشت

حالا مواد گوشتی رو روش بریزید و با قاشق پخش کنید

حالا میرسیم به قسمت خوشمزه خوشمزه پنیر

هر چقدر دوست دارید پنیر بریزید و روی مواد رو با پنیر بپوشونید

پیتزا قارچ و گوشت

پیتزا قارچ و گوشت

سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت تقریبی سی تا چهل  دقیقه قرار بدید

در اخر کمی گریل رو روشن کنید تا روی پنیر برشته و طلایی شود.

پیتزا قارچ و گوشت

نوش جان

پیتزا قارچ و گوشت

 

امیدوارم درست کنید و لذت ببرید 
 پیتزا قارچ و گوشت

پسندها (4)

نظرات (7)

صبا
23 آبان 94 14:50
سلام ممنون ازاموزشتون.انشااالله شماودخترنازتون همیشه درکنارهم سالم ودرنهایت ارامش باشید
بانو
پاسخ
سلام خواهش عزیزم ممنون از لطفتون و ممنون از دعای زیباتون
مامان ریحانه
24 آبان 94 19:50
سلام دوست عزیزم بازم ممنون بابت همه ی زحمات با ارزشت راستی بانوی عزیز میشه از این مواد برای تهیه ی اسنک استفاده کرد ؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفت ریحانه جان منظورت مواد روی پیتزا هست ؟؟ اگه آره که خیلی هم عالیییه ترکیب گوشت و قارچ و فلفل دلمه خیلی هم خوشمزه میشه میتونی انواع سبزیجات دیگه هم بهش اضافه کنی مثل نخود فرنگی یا ذرت یا سیب زمینی پخته نگینی
بیتا
24 آبان 94 19:53
دستتون درد نکنه،خیلی در مورد پیتزا سوال داشتم که رفع شد.ممنون
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم خوشحالم که مفید بود
بیتا
25 آبان 94 18:43
سلام وخدا قوت به شما،من شما رو توی سایتم لینک کردم.http://bita39.blogfa.com/:بی همتا
بانو
پاسخ
سلام ممنون از شما موفق و موید باشی عزیزم
آشپزباشی
26 آبان 94 20:15
سلام گلم خیلی هوس برانگیز وبا سلیقه شده نوش جان
بانو
پاسخ
سلام ممنون عزیزم لطف دارین
مریم
11 آذر 94 23:46
سلام دستتون درد نکنه خیلی خوب توضیح دادین قیافش که خییییلی خوشمزس...طعمشم صد در صد همینطوره...یه سوال خمیر رو به چه ضخامتی پهن کردید؟ مثلا یه سانت خوبه؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون خمیر رو هر چقدر نازکتر پهن کنید بهتره من کل خمیر رو داخل قالب ۳۰×۴۰پهن کردم که ضخامتش حدودا یک سانت شد
پریا
30 مهر 95 21:12
دوست عزیزم من دوست دارم این پیتزا رو درست کنم فقط میخوام بدونم میشه خمیر رو روی سینی خود فر پهن کرد و مواد پیتزا رو داخلش ریخت؟اخه من قالب پیتزا ندارم ممنون میشم پاسخ بدید
بانو
پاسخ
بله عزیزم میشه روی سینی فر درست کرد و هیچ موردی نداره فقط حتما سینی فر رو چرب کن بعد خمیر رو روش پهن کن موفق باشی