کافه بـــانـــــــــــــو

پاپ کورن (پف فیلا)

1394/9/28 14:59
نویسنده : بانو
48,518 بازدید
اشتراک گذاری

پاپ کورن یا پف فیلا یا ذرت بو داده یکی از تنقلاتی هست که بزرگ و کوچیک دوسش دارن

درست کردنش هم که همه بلدن اگر تا حالا تو خونه تست نکردین حتما دست به کار بشید چون بچه ها خیلییی کیف میکنن

وقتی دونه های ذرت یکی یکی پف میکنن وبالا میپرن بچه ها کلی ذوق میکنن

طرز تهیه پف فیلا رو فقط جهت یاد آوری گذاشتم

 ولی هدف من از این پست آموزش این آدم برفی خوشگل برای شب یلدا هست

برای تولد بچه ها هم ایده خوبیه درست کردنش هم خیلیی ساده هست

 آدم برفی با پف فیلا (پاپ کورن)

 

مواد لازم برای تهیه پف فیلا یا پاپ کورن یا ذرت بو داده

ذرت مخصوص پف فیلا : نصف لیوان

روغن مایع : دو قاشق غذاخوری

نمک : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

برای تهیه پاپ کورن خوب باید ذرت خوبی استفاده کنید یعنی ذرت تازه باشه

 بهتره از عطاریهای یا خواربار فروشا ذرت رو بخرید بگید برای پف فیلا میخوام خودشون میدونن

یه قابلمه بزرگ رو انتخاب کنید روی حرارت وسط گاز بزارید تا خوب داغ بشه

حتما قابلمه در دار باشه و اگه دسته دار هم باشه که عالیییه

داخلش روغن بریزید چون ظرفمون از قبل داغ شده روغن زود داغ میشه

بذارید روغن کامل داغ بشه(داغه داغه داغ)

نمک بریزید

ذرت ها رو هم بریزید با قاشق سریع یه هم بزنید تا همه ذرت ها به نمک و روغن آغشته بشن

حرارت گاز باید متوسط رو به زیاد باشه

در قابلمه رو بزارید

هر از گاهی قابلمه رو بردارید و یه تکون بدید

بیرون دیدین چه جوری پف فیلا درست میکنن و چه جوری اون ظرف مخصوصشون رو روی حرارت تکون میدن یه حرکت مثل اون باید انجام بدید

 ظرف رو تکون بدید(به صورت چپ و راست)به همین سادگی!

کم کم صدای ذرت ها در میاد حالا باید شعله رو کم کنید و حرارت گاز متوسط باشه

همچنان هر چند دقیقه قابلمه رو تکون بدید تا همه ذرت ها آماده بشن

میتونید بدون نمک و روغن هم درست کنید


خب این از پاپ کورن

برای درست کردن آدم برفی نیاز داریم به

سلفون

چسب پنج سانتی

طرز تهیه :

از مراحل کار عکس ندارم چون دوربینم شارژ نداشت

ارتفاع آدم برفی من حدودا 50 سانت بود

سلفون رو به ارتفاع 70 سانت باز کردم و برش زدم و مجدد سلفون رو کنار سلفون قبلی باز کردم و از لبه با دست روی هم فشار دادم خودشون چسبیدن به هم

مجدد یه بار دیگه تکرار کردم

چون پهنای سلفون کمه مجبور شدم سه تا برش زدم

روی کاغذ براتون کشیدم که متوجه بشید

 سه تا سلفون رو بغل هم باز کردم اون قسمتی که توی عکس هاشور زدم محل چسبیدن سلفون ها به همه

 پفیلا رو وسط سلفون ریختم و چهار گوش سلفون رو اوردم بالا و شروع کردم به جمع کردن و پیچوندنش

وقتی گردی دلخواهم به دست اومد با پسب پنج سانتی محکمش کردم و اضافه سلفون رو هم قیچی کردم

برای سرش هم مثل بدنش سلفون رو باز کردم ولی این بار کوچیکتر و البته دو تا لایه سلفون بغل هم باز کردم

سرش رو هم با پفیلا پر کردم و سلفون رو جمع کردم و چسب زدم میتونید با نخ ببندید

برای چسبوندن لایه بدن و سر از چسب پنچ سانتی که به صورت حلقه درش اوردم استفاده کردم با دو تا چسب حلقه شده سرش رو فیکس کردم

اندازه هاش دلخواهه اگه میخواهید ادم برفی بزرگتر بشه باید سلفون رو بزرگتر بگیرین

فقط مواظب باشید که زیادی سلفون رو نکشید که وسط کار پاره نشه زیاد سعی نکنید گردش کنید چون حتی بعد از پایان کار هم میشه بهش حالت داد

بعد هم با ماژیک روی کاغذ چشم و لب کشیدم و برش زدم و روی سرش چسبوندم

بینیش رو هم با کاغذ رنگی دراوردم و سر جاش چسبوندم

کلاهشم هم مال خواهرزداه عزیزم بود که اورد و گذاشتیم روی سرش

میتونید با کاغذ یا مقوا براش کلاه درست کنید

کار با سلفون  به خاطر چسبندگی که تو خودش داره نیاز به چسب کاری زیادی نیست و شفاف و روشنه

آدم برفی با پف فیلا (پاپ کورن)


مطمئنا کارای شما خوشگلتر میشه

اینو من و خواهر نازنین با مشارکت (بخونید خرابکاری) دو تا وروجک درست کردیم

آدم برفی با پف فیلا (پاپ کورن)
 

پسندها (1)

نظرات (3)

civi
30 آذر 94 9:37
سلام خانم هنرمند کارات خیلی قشنگه توضیحاتتم عالی من عاشق آشپزیم و یه دستی تو اشپزی دارم کلی از کارای قشگت ایده گرفتم ادم برفیت فوق العاده بود برای تولد پسملم میدرستم امیدوارم به قشنگی ادم برفی شما بشه
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون بزرگوار مطمئنا مال شما عالییی تر میشه
مریم بانو
5 دی 94 13:15
دستور انواع پاپ کورن ها عااااااااااااااااااااااالی بود خییییییییییلی سخته با سلفون کار کردن من فکر میکردم پلاستیک استفاده کردی اگه با سلفون کار کردی و انقد تمیز دراوردی، واقعن دست مریزاد
بانو
پاسخ
آخه با پلاستیک خیلی جالب نمیشد سلفون براق تره اگه دو نفر باشین خیلی سخت نمیشه ولی دست تنها کنترل سلفون سخته
تینا
28 آذر 98 0:09
خیلی قشنگه😉
بانو
پاسخ
😘😘😍😍