کافه بـــانـــــــــــــو

ژله هندوانه

1394/9/29 22:01
نویسنده : بانو
5,581 بازدید
اشتراک گذاری

ژله هندونه یه ایده دیگه برای شب یلدا

ژله هندوانه

مابقی ایده های یلدایی کافه بانو رو در منوی یلدا که به قسمت موضاعات اضافه کردم ببینید

منوی پیشنهادی یلدا

مواد لازم :

پودر ژله آلبالو : یک بسته ( از هر ژله قرمزی می تونید استفاده کنید چون رنگ قرمز ژله آلبالو خیلی خوشرنگه من  از اون استفاده کردم

 حتی میتونید از ژله هندوانه ای استفاده کنید ولی ژله هندوانه رنگ صورتی خیلی کمرنگی داره اینو در نظر داشته باشید )

آب جوش : یک لیوان

آب سرد : سه چهارم لیوان

پودر ژله آلوورا : نصف بسته

شیر یا بستنی وانیلی : چهار ق غ

آب جوش :نصف لیوان

ژله لیمو : یک بسته (اگه مارک دراژه استفاده کنید بهتره چون سبزش پررنگتره مال من شیبابا بود و خیلی هندونه ای نشد سبزم)

آب جوش : یک لیوان

آب سرد : سه چهارم لیوان

چیپس شکلات برای تخمه های هندونه

طرز تهیه ژله هندونه :

ژله قرمز رنگ رو طبق دستور روی بسته درست کنید بهتر آب سرد رو کمتر از یک لیوان بریزید حدودا سه چهارم لیوان

 میدونید که باید حتما به روش بن ماری ژله رو حاضر کنید یا لازمه باز تکرار کنم ؟؟؟؟

یا 30 ثانیه بزارید توی مایکروفر یا بزارید روی بخار کتری تا مایعمون شفاف شفاف بشه و دونه های ژلاتین داخلش حل بشه

این از بن ماری

ژله قرمز رو داخل قالب بریزید

 بزارید یخچال ببنده

میریم لایه سفید رو درست میکنیم

نصف بسته ژله آلورا نیاز داریم

نصف لیوان آب جوش بهش اضافه کنید و اینو هم به روش بن ماری خوب حل کنید

حالا  بستنی وانیلی که از قبل گذاشتین بیرون و آب شده بهش اضافه کنید

میتونید به جای بستنی از شیر استفاده کنید

برای این کار باید بزارین ژله کامل سرد بشه

وقتی سرد شد چهار قاشق غذاخوری شیر رو که به دمای محیط رسیده بهش اضافه کنید و مخلوط کنید

 بعد از اینکه ژله قرمز بست البته لازم نیست سفت سفت بشه چون ممکنه دو لایه بشه  به آرامی و با قاشق ژله بستنی آلوورا رو روی لایه قرمز بریزید و داخل یخچال قرار بدین

وقتی لایه آلورا بست

ژله سبز رو هم مثل ژله قرمز درست کنید

  و اجازه بدید کامل سرد بشه

حالا آروم روی لایه سفید بریزید و بزارید یه شب تا صبح یا چند ساعت بمونه تا کامل خودشو بگیره

برای برگردوندن ژله هم اول دور تا دور ژله رو با نوک چاقو از قالب جدا کنید

چند ثانیه داخل آب داغ بزارید و بعد برگردونید

بعد هم روی ژله رو چند تا دونه چیپس شکلات بزارید که بشه تخمه های هندونه

من آخر سر موقع سرو گذاشتم که دیگه نشد عکس بگیرم

 ژله هندوانه

ژله هندوانه

 

 

پسندها (3)

نظرات (2)

رز
24 بهمن 95 0:42
سلام عزیزم. قالب ژله منم طرح شمارو داره میخام برا بار اول داخلش درس کنم ولی برا دراوردنش میترسم درست درنیاد .اگ با چاقو دور تا دورشو از قالب جدا کنم ژله خراب نمیشه ؟؟؟تا کف ظرف چاقورورو فرو کنم یا فقط سطح بالاش؟ بازم ممنون
بانو
پاسخ
سلام فقط سطح بالاش رو جدا کنید
نرگس
16 خرداد 98 10:03
سلام بانو جون خوبی عزیزم 
لطف میکنی بگی برای دراوردن ژله از قالب سیلیکونی و شیشه ای چیکارکنم تا راحت دربیاد.کدومش راحته سیلیکونی یا شیشه ای؟فلزی دارم وکارکردم اما تکراری شده طرحش.
برای جدا کردن کیک از قالبای طرحدارم لطف کن راهنماییم کن.اصلا نمیتونم درست در بیارم از قالب همیشه یه طرف کیک میومنه تو قالب.هم سیلیکونی و هم چدنی و الومینیومی.
فدات شم زودتر جواب بده برای تولد دخترم میخام ژله و کیک درست کنم 
بانو
پاسخ
سلام عزیزم 
قالب سیلیکونی اصلا برای ژله خوب نیس برای ژله قالب فلزی و پلاستیکی خوبه
قالب شیشه ای هم میشه خارج کرد ولی سخته و ریسک خراب شدن هست .البته یکی دو بار درست کنید قلقش دستتون بیاد راحته
داخل ظرف پلاستیک یا شیشه ای رو یه کوچولو چرب کنید با یه پنبه آغشته به روغن 
بعد ژله رو داخلش بریزید 
موقع خارج کردن هم ظرف ژله رو بزارید داخل اب جوش فقط زود بردارید که ژله اب نشه 
برای کیک هم از روغن جدا کننده استفاده کنید .تو نت سرچ کنید روغن جدا کننده درست کردتش راحته ترکیب کره و روغن و ارد هست که درست میکنید و توی یخچال نگه میدارید هر زمان خواستین کیک درست کنید از این روغن کف قالبتون میزنید بعد مواد کیک رو میریزید