کافه بـــانـــــــــــــو

حرف اول

دوستان عزیز  از شنیدن نظرات و انتقاد هاتون خوشحال میشم

خواهشا نظراتتون رو به صورت خصوصی نزارید چون نمیتونم پاسخگو باشم

اگر در مورد دستورات غذایی سوال دارید لطف کنید همینجا تو قسمت نظرات وبلاگ یا توی صفحه اینستاگرام بپرسید 

با شرمندگی فراوان سوالای که برام ایمیل میشه پاسخ نمیدم چون دیر به دیر به ایمیل سر میزنم و حجم زیادی سوال هست واقعا وقت نمیکنم 

سوالتتون رو تو قسمت نظرات وبلاگ برام بزارین 

چون از طریق تلگرام وبلاگ رو‌چک میکنم این جوری زودتر به جواب میرسید ممنون از درک تون محبت

 

راههای ارتباط با من

ایمیل من ایمیل من :cafebanoo@gmail.com   

           من در اینستاگرام : cafebanoo

اگه از دستورات کافه بانو استفاده کردید عکس کارهاتون رو برام ایمیل کنید تا با اسم خودتون تو پست مورد نظر بزارم

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها و تنها با ذکر لینک وبلاگ و صفحه مورد نظر مجاز میباشد

لطفا برای دیدن طرز تهیه به ادامه مطالب برید

 

کیک آلبالو

دوستان کیک براتون آوردم بی نظیر  اگه میونه اتون با این میوه تابستونی خوبه حتما طعمشو داخل کیک هم دوست خواهید داشت پس تا فصلش هست حتما تستش کنید  قبلا با همین دستور کیک  گیلاس رو درست کردم  بافت کیک خیلی نرم و عالیه میتونید از میوه های دیگه هم استفاده کنید مثل زردآلو و توت فرنگی و .... یا مثل من با البالو و گیلاس تستش کنید  یا اصلا ساده بدون هیچ میوه ای درست کنید و داخلش کشمش بریزید یا روی کیک کنجد و انواع مغزها رو بریزید  قبلا دستور رو گذاشتم ولی مجدد هم با مراحل کار میزارم  مواد لازم برای کیک آلبالو : آرد  : دو و نیم لیوان  معادل 300 گرم  تخ...
26 تير 1400

نان پیده رمضان

با دستور یه نون عالی و خوشمزه اومدم پیشتون اگه اهل نون درست کردن هستین حتما تستش کنید طعم و بافت عالی داره برای وعده افطاری عالیه برای صبحانه و میان وعده بچه ها هم گزینه خوبیه  مواد لازم: آب ولرم : ۵۰ گرم  شکر : ۶۵ گرم  خمیرمایه خشک : 6 گرم شیر هم‌دمای محیط  :۲۶۰ گرم  روغن مایع : ۵۰ گرم نمک :۱ قاشق چایخوری آرد نان : ۵۰۰ گرم مواد رومال : برای رومال میتوانید از ترکیب زرده تخم مرغ و زعفران استفاده کنید یا از ترکیب تخم مرغِ کامل و یک ق چ شیر و مقداری زعفران استفاده کنید طرز تهیه: ابتدا یک قاشق چایخوری شکر و خمیرمایه را در آب حل کرده،...
16 ارديبهشت 1400

کیک شکلات پرتقال

با دستور یه کیک خوشمزه و عالی اومدم  هنوز هم پرتقال هست و میتونید این کیک خوشمزه رو درست کنید بافت و طعم عالی داشت مواد لازم کیک: تخم مرغ :  چهار عدد روغن مایع : یک دوم پیمانه شکر: ۱ پیمانه آب پرتقال طبیعی: ۱ پیمانه سرخالی ( من از پرتقال تو سرخ استفاده کردم ولی هر مدلی میتونید استفاده کنید) آرد : ۲ و یک دوم پیمانه پودر کاکائو: ۲ ق غ ( با این مقدار پودر کاکائو ، طعم شکلات خیلی توی کیک غالب نمیشه، وعطر و طعم پرتقال بیشتر مشخص میشه اگه میخواید طعم شکلات بیشتر باشه  ۴ ق غ پودر کاکائو بریزید ) بیکینگ پودر : ۲ ق چ رنده پوست پرتقال ۱ ق چ طرز تهیه: برای درست کردن کیک اول فر رو ...
7 ارديبهشت 1400

کوکی هندوانه و انار

دوستای گلم سلاااام شب زیبا وخیلی سرررررد پاییزیتون بخیر کم کم داریم به شب یلدا نزدیک میشیم،درسته امسال یلدا مثل قبل نیست نمیتونیم دورهم جمع شیم  اما میشه با خانواده توی خونه برای خودمون چیزهای خوشمزه درست کنیم وخوش باشیم از هر دستور بیسکویت یا کوکی که دارید و باهاش راحتید میتونید استفاده کنید من با این دستور کوکی هامو درست کردم برای کوکی به شکل  انار با کاتر انار خمیر رو قالب زدم  برای هندونه هم از کاتر گرد استفاده کردم با کاتر گرد قالب زدم و هر کدوم از دایره ها رو به دو نیم کردم اگه قاچ های کوچکتر هم میخواید داشته باشید  هر نیم دایره رو باز به دو نیم‌تقسیم‌کنید  ...
28 آذر 1399

کرم رویال آیسینگ

اومدم با یه آموزش یلدایی خوشگل و جذاب که بچه ها عاشقشن این کوکی ها با کرم رویال آیسینگ تزیین شدن پس در ادامه طرز تهیه  کرم رویال ایسینگ رو میبینید بعد هم مراحل تزیین کوکی ها رو میزارم  از این کرم میتونید برای تزیینات بیسکویت ها استفاده کنید که این روزا خیلی طرفدار پیدا کرده  برای تولد ها . یلدا . نوروز و مناسبت های دیگه میتونید بیسکویت هاب خوشگل و رنگارنگ درست کنید و میزهای پذیرایی تون رو خیلی چشم نواز تر و زیباتر کنید رویال آیسینگ نوعی کرم بر پایه سفیده تخم مرغ است که در قنادی برای تزئین کوکی و بیسکوییت شکری استفاده میشود مواد لازم برای تهیه کرم رویال آیسینگ پودر کرم تار تار : یک هشتم قاش...
28 آذر 1399

شیرینی نون چای قزوین

شیرینی نون چای یکی از شیرینی های قزوین هست برای نوروز مناسبه چون هم موندگاری خوبی داره و هم خوشمزه هست بافت تردی داره و البته میزان شیرینیش خیلی کمه باب دل اونایی که خیلی چیزای شیرین دوست ندارن مثل خودم  نکته مهم : برای شیرینی لازمه که اندازه ها دقیق باشه پس حتما با ترازو مواد رو وزن کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرین من مواد رو به پیمانه هم گفتم منظور پیمانه ها استانداردی هست که توی بازار هست البته با همون لیوان دسته دار فرانسوی هم میشه اندازه زد چون اونا با پیمانه ها برابر هستن  مواد لازم: روغن جامد : 180 ( سه چهارم لیوان ) برای استفاده از روغن جامد حتما اینجا رو بخونید  پودرقند : 90  گرم...
13 آذر 1399

بیسکویت ساده

بعد از مدتها اومدم خدمتتون دوستان نازنین خیلی دلم تنگ شده بود برای اینجا دوست داشتم بعد این همه وقت حتما اینجا رو به روز کنم فعلا این دستور رو  از عکسا و دستورای آرشیوی داشته باشید امیدوارم خودش شروعی دوباره برای فعالیت های وبلاگ باشه و بتونم از این به بعد بیشتر سر بزنم و بیشتر براتون دستور بزارم  با دستور یه بیسکویت ساده اومدم‌پیشتون و از مراحل کار عکس ندارم ولی خیلی روش تهیه ساده هست  حتما خیلی زود عکس از مراحل براتون میزارم مواد لازم  آرد  : ۱۰۰ گرم کره منجمد : ۱۵۰ گرم پودرقند : ۱۰۰ گرم  تخم مرغ : یک عدد نمک : یک پنس وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری طرزتهیه:...
10 آذر 1399

نون خامه ای

تو پست قبل طرز تهیه خمیر کلمی رو گذاشتم اگه نکات رو رعایت کرده باشین الان نونهای خوشگل و خوشمزه ای درست کردین که وقت پر کردنشون هست  مواد لازم خمیر کلمی : طبق دستور اینجا درست کنید  خامه قنادی : 400 گرم بهترین و راحت ترین نوع خامه قنادی همینه که توی این پست براتون توضیح دادم  طبق دستور نون ها رو بپزید و خامه رو فرم بدین خامه رو داخل قیف که ماسوره گذاشتین بریزین  این ماسوره برای پر کردن نون ها با خامه هست  ولی من این ماسوره رو نداشتم و از ماسوره ساده استفاده کردم  عکسش رو از نت گذاشتم براتون که شکلش رو ببینید  از قسمت زیر نون ها ماسوره رو به داخ...
16 بهمن 1396

خمیر کلمی

خمیر کلمی یا خمیر نون خامه ای  چون کاربردش زیاده من طرز تهیه این خمیر رو توی یه پست جدا گذاشتم طریقه درست کردن و پر کردن نون خامه ای هم تو پست بعد میزارم  درست کردن این خمیر نکات زیادی داره سخت نیس ولی اگه نکات رعایت نشه مطمئنا نتیجه خوب نمیشه  اولین نکته دمای فر هست حرارت فر برای این خمیر خیلی خیلی مهمه . بایدحرارت  بالاتر از دمای پخت کیک ساده ای که درست می کنید ، باشه . اگه دما و حرارت فرتون کم هست به نظرم کلا بیخیالش بشید  نکته دوم ترجیحا برای اندازه گیری آرد و روغن از ترازو استفاده کنید  مواد لازم : آب  250 میلی لیتر آرد سفید  : 140  گرم ( من ...
11 بهمن 1396