کافه بـــانـــــــــــــو

کوکی کشمشی

1394/11/3 18:14
نویسنده : بانو
7,599 بازدید
اشتراک گذاری

برای پختن این کوکی ها کلی استخاره کردم که بپزم یا نه ایا ارزشش و داره که وقت بذارم؟؟!!!

وقتی درست کردم و تست کردم دیدم که بیشتر از اون چیزی که فکرش و میکردم خوشمزه و دوستداشتنی و راحت هستن.

قبلا دستور شیرینی کشمشی رو گذاشتم این با اون فرق داره هم از نظر طعم و هم مراحل درست کردن

کوکی کشمشی
 

مواد لازم :

روغن جامد یا کره : یک سوم لیوان

پودر قند :نصف لیوان

آرد :یک لیوان

تخم مرغ :دو عدد

وانیل:یک سوم ق چ

بکینگ پودر : یک ق چ

کشمش :نصف لیوان

طرز تهیه:

فر رو روی 180 درجه روشن کنید و اجازه بدید گرم بشه

تمام مواد رو اندازه گرفته و دم دستتون بزارید.

اگه از کره قراره استفاده کنید از قبل بیرون بزارید تا نرم بشه

اگر هم قراره روغن جامد بزنید اینجا رو بخونید من از این روغن استفاده کردم

سفیده و زرده تخم مرغ رو از هم جدا میکنیم بعد سفیده ها رو با دور تند همزن میزنیم تا خوب فرم بگیره بعد میذاریم تو یخچال تا سفیده ها آب نندازن

 حالا روغن جامد وپودر قند رو با همزن بحدی زدم که کرم رنگ شد

کوکی کشمشی

بعد دوتا زرده تخم مرغ و انیل رو بهش اضافه کردم و باز هم همزدم تا سفید و کشدار شد.

کوکی کشمشی

حالا وقت اضافه کردنه سفیده های تخم مرغی هستش که جداگونه زدیم از این به بعد نیاز به همزن نیست

سفیده ها رو از یخچال خارج میکنیم و به ترکیب زرده اضافه میکنیم و به صورت دورانی با لیسک هم میزنیم تا پفش نخوابه.

کوکی کشمشی

یه پیمانه ارد و بکینگ پودر رو که  الک کردیم به مواد اضافه میکنیم و در نهایت کشمش پلویی اضافه میکنیم وهم میزنیم.

کوکی کشمشی

کوکی کشمشی

من کشمشم کم بود یه مقدار مغز گردو که نگینی خرد کردم بهش اضافه کردم

توی سینی که کاغذ روغنی انداختیم با قاشق یا با قیف با فاصله از مواد میریزیم و به مدت 20دقیقه تا نیم ساعت توی فری که از قبل با دمای 180 درجه گرم کردیم میپزیم.

کوکی کشمشی

دقت کنید سایز بیسکویت ها رو بزرگ نگیرید چون تو فر پف میکنه و اگه بزرگ باشه ظاهرش جالب نمیشه

بافت این کوکی نرمه یعنی ظاهرش ترد و بافت داخلش نرم هست بیسکویتی و خشک نیس ولی مثل کیک هم نرم نیس

دقیقا بافت کوکی رو داره

خیلیی خوشمزه هستن اولی رو که خوردی باز میری سراغ دومی یه دفعه به خودت میایی میبینی هیچی نمونده

 

نوش جان

کوکی کشمشی

 

پسندها (1)

نظرات (7)

سمیرا
4 بهمن 94 9:06
با سلام و ممنون از وب خوبتون ی سوال: وقتی روغن جامد را در یخچال میذاری سفت میشه ، زمان درست کردن شیرینی اگه بیرون بمونه مثل کره نرم میشه؟ من تاحالا با این نوع روغن جامدی که شما دستورش را گذاشتین کار نکردم اما تصمیم دارم برای شیرینی های عید ازش استفاده کنم. چون من با بوی کره توی شیرینی و کیک اصلا میونه خوبی ندارم
بانو
پاسخ
سلام این روغن جامد رو که میزاری یخچال سفت میشه ولی نه حالتی مثل کره فقط اون جالت جامد رو داره من وقتی میخوام باهاش کار کنم از قبل بیرون نمیزارم موقع مصرف درمیارم و استفاده میکنم چون بافتش نرمه و نیازی نداره از قبل بیرون بزارید بهتره که همون موقع مصرف دربیارید و بعد مجدد سریع بزارین یخچال
سارا
5 بهمن 94 23:18
سلام من درستش کردم خ عالی شد ولی یکم کشمش هام سوخت راه حلی دارید تا سری بعد بهتر شم ممنونم از سایت خخخخخ عالیتون
بانو
پاسخ
سلام نوش جان حتما زیاد گذاشتین توی فر مونده که کشمش ها سوخته این بار تایم پخت رو کمتر کنید
محب مهدی(عج)
6 بهمن 94 23:48
سلام گلی.خیلی خوب توضیح داده بودین.ممنون.نوش جونتون
بانو
پاسخ
سلامم ممنون از لطفتون
پریسا
7 بهمن 94 0:16
سلام خیلی خوشگل شده و خوب به منم سر بزنید
بانو
پاسخ
سلام ممنون حتما میام پیشتون
آشپزباشی
7 بهمن 94 19:32
سلام گلم بسیار عالی نوش جان
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون
الهام
27 اسفند 94 13:23
سلام واقعا دسستون درد نکنه .ولی من فرندارمو دوست دارم درست کنم این شیرینی رو.می خواستم ببینم بدون فر نمی شه؟؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضورتون عزیزم داخل مایکروفر یا تستر میشه اگه دارین در غیر این صورت با چیز دیگه ای نمیشه
الهام
10 فروردین 95 17:26
یه جانوشته بود با اسنک پز می شه نظر شما چیه؟!
بانو
پاسخ
این دستور برای داخل فر هست و داخل اسنک پز من تست نکردم برای پخت با اسنک پز از دستور کوکی میکری استفاده کنید که دستورش رو قبلا گذاشتم اگه بخواید کشمشی باشه میتونید داخل موادش کشمش هم بریزید