کافه بـــانـــــــــــــو

سوپ جو پرک (سوپ فوری)

1394/10/13 13:48
نویسنده : بانو
74,253 بازدید
اشتراک گذاری

توی این روزای سرد یه سوپ گرم خیلی میچسبه مخصوصا اگه مثل من سرماخورده باشین و حال و حوصله آشپزی هم نداشته باشید این سوپ فوری بهترین گزینه هست

چون درست کردنش دو ساعت بیشتر زمان نمیبره

سوپ جو پرک (سوپ فوری)

 

مواد لازم برای دو نفر :

جو پرک : یک لیوان

هویج  :یک عدد متوسط

آب مرغ : حدود  چهار لیوان

جعفری ساطوری شده : دو تا سه قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش : دو قاشق غذاخوری

نمک : به مقدار لازم

رب : یک قاشق سرخالی

طرز تهیه :

جو پرک رو  بشورید میتونید بریزید داخل الک یا صافی که خیلی سوراخاش ریز باشه

جو رو داخل قابلمه بریزید

هویج رو خیلی ریز خرد کنید من رنده کردم

هویج رو هم به قابلمه اضافه کنید

آب مرغ رو هم اضافه کنید

اگه تمایل دارید گوشت مرغ هم داخل سوپ باشه میتونید به جای آب مرغ از یه تیکه مرغ استفاده کنید

حالا قابلمه رو بزارید روی حرارت  . اجازه بدین تا جوش بیاد

وقتی جوش اومد حرارت رو کم کنید و حتما درب قابلمه رو نیمه باز بزارید تا بخار خارج بشه

وگرنه جو سر میره و یه حال اساسی به گازتون میده

وقتی جو خوب پخته شد و سوپتون قشنگ لعابدار شد رب رو اضافه کنید

من مقدار رب رو خیلی کم زدم میتونید بیشتر بزنید

جعفری رو هم مرحله آخر پخت اضافه کنید

من معمولا دوست دارم جعفری خیلی پخته نشه و طعمش حس بشه به خاطر همین پنج دقیقه آخر اضافه میکنم ولی اگه تمایل دارین بیشتر بپزه همراه رب اضافه کنید

نمک و فلفل رو هم اضافه کنید 

یه مقدار آبلیموی تازه هم به سوپ اضافه کنید

این سوپ معمولا دو ساعته حاضر و آماده هست

نوش جان

سوپ جو پرک (سوپ فوری)

نکته ها

اگه حین پخت آب سوپ کم شد و غلیظ شد یه مقدار آب جوش اضافه کنید

ولی اگه حرارت مناسب باشه همون آب مرغ کافیه و نیاز به آب اضافه نیس

برای تهیه آب مرغ میتونید یه مقدار بال و گردن مرغ رو به همراه یک عدد پیاز و نمک و فلفل و یه حبه سیر بزارید بپزه

حدودا یک ساعت

وقتی خوب غلیظ شد آب مرغ رو از صافی رد کنید و استفاده کنید میتونید این آب مرغ رو فریز هم بکنید تا هر موقع لازم داشتین استفاده کنید البته خیلی نمونه هاااا تو فریزر

میتونید در صورت تمایل از سبزیجات دیگه هم داخل سوپ استفاده کنید مثل نخود فرنگی یا سیب زمینی یا ذرت یا کلم بروکلی

 سوپ جو پرک (سوپ فوری)

 

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

همیلا
13 دی 94 18:02
سلام بانوووو جون. میشه با هم تبادل لینک داشته باشیم>>؟؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم با افتخار لینک شدین
آشپزباشی
14 دی 94 16:01
سلام.هوس برانگیز شده دستو پنجه ات درد نکنه گلم
بانو
پاسخ
سلام مرسیی از حضورت مریم جان
طاهره
14 اردیبهشت 98 16:41
وای مم درست کردم عالی شد واقعا مرسیییییی😘😘😘😘😘
بانو
پاسخ
نوش جان عزیزممم😍