کافه بـــانـــــــــــــو

پیتزا سبزیجات

1395/1/30 10:32
نویسنده : بانو
3,485 بازدید
اشتراک گذاری

این پیتزای سبزیجات هنر همسر عزیز هست که افتخار دادن برای نهار روز جمعه ما درست کردن

از مراحل کار عکس ندارم چون اقای همسر اجازه ورود به آشپزخونه رو ندادن ولی اونقدر خوشمزه و عالییی بود دلم نیومد اینجا نزارمش

پیتزا سبزیجات

 

مواد لازم

خمیر پیتزا : طبق این دستور

نخود فرنگی پخته : نصف لیوان‌

ذرت‌ بخار پز شده یا کنسروی : نصف لیوان

گوجه‌ فرنگی :  دو عدد متوسط‌

فلفل‌ دلمه‌ای رنگی :نصف لیوان من فقط قرمز داشتم‌

 قارچ‌ : 300 گرم

پنیر پیتزای‌ رنده‌ شده : به مقدار لازم

پیاز :یک عدد در صورت تمایل

نمک و فلفل و آویشن

سس کچاب برای روی خمیر یا میتونید از این سس که اینجا گفتم استفاده کنید

طرز تهیه:

طبق دستور خمیر پیتزا رو حاضر کنید

اگه نخود فرنگی تون نپخته و فریزری هست با یه مقدار اب بزارید بپزه

 قارچ رو با کمی روغن تفت بدین یه قاشق آبلیمو هم اضافه کنید که سیاه نشه قارچهاتون

 وقتی آبش کشیده شد  فلفل دلمه ای رو که خرد کردین به همراه ذرت و نخود فرنگی اضافه کنید و یه کوچولو تفت بدین

نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن  اضافه کنید و مخلوط کنید و زیرشو خاموش کنید
 
 سینی فر یا هر قالبی که دارین یکم چرب کنید یا از کاغذ روغنی استفاده کنید

 خمیر رو توش نازک پهن کنید.

این مقدار خمیر سه تا پیتزای متوسط میده من داخل سینی 30 در 40 پهن کردم

روی خمیر رو با چنگال سوراخ میکنیم برای اینکه حین پخت پف زیادی نکنه

روی خمیر یه مقدار سس کچاپ میمالیم

یکم از پنیر رو روی خمیر پخش کنین

مواد پیتزا رو روش بریزید روی سبزیجات آویشن بپاشید

حالا گوجه رو که خرد کردین روی سبزیجات بچینید

اگه تمایل دارید میتونید پیاز حلقه شده هم روش بچینید که ما نزاشتیم به خاطر دختر کوچولومون

مجددپنیر بریزید و روی مواد رو با پنیر بپوشونید

روی پنیر رو یه مقدار گوجه خرده کرده یا فلفل دلمه ای رنگی بریزین که دخترکوچولومون نذاشت فلفل بریزیم و فقط گوجه گذاشته برامون

سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت تقریبی سی تا چهل  دقیقه قرار بدید

در اخر کمی گریل رو روشن کنید تا روی پنیر برشته و طلایی شود.

مراحل کار دقیقا عین پیتزا قارچ گوشت هست مراحل کار رو اونجا ببینید

پیتزا خورون خوش بگذره

پیتزا سبزیجات

 اینم برش خورده پیتزای خوشمزه مون

پیتزا سبزیجات

‌‌

پسندها (1)

نظرات (12)

مریم
30 فروردین 95 15:13
عالی شده دستتون درد نکنه
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون
دریا
31 فروردین 95 0:18
بانو
پاسخ
دختر شهر باران
5 اردیبهشت 95 9:59
عزیزم یه ایمیل واستون فرستادم. میشه لطف کنید چک کنین؟
بانو
پاسخ
عزیزم من تو وبلاگ گفتم برای پاسخ به سوالات لطفا همینجا بپرسین یا توی صفحه اینستا در مورد خشک نشدن کیک بافت کیک قابلمه ای خشک نیس اگه منظورتون رویه کیک هست بهتره کمتر روی حرارت بمونه تا خیلی خشک و سفت نشه
دختر شهر باران
6 اردیبهشت 95 8:25
سلام عزیزم. من به شدت به بخت شیرینی و کیک، علاقمندم. کلی هم دستور جمع کردم. اما یه مشکل بزرگ دارم. تا حالا با فر کار نکردم و بلد نیستم. میخواستم خواهش کنم اگه وقتتون اجازه بده، یه ذره منو راه بندازین. این دو تا عکس فرم هستش. http://s6.uplod.ir/i/00769/csiok9q2291z.jpg http://s6.uplod.ir/i/00769/d5ork8zw3sxq.jpg در قدم اول سوالم اینه که همونطور که تو عکسایی که واستون فرستادم مشخصه، من فرم دو طبقه ست. طبقه بالا که فکر میکنم باید غذا و کیک رو اونجا بذارم. (درسته؟) و طبقه پایین که جوجه گردانش هست. این طبقه وسط فر که تو دستورات میگن، چیه؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم من تا اونجایی که بتونم راهنماییت میکنم و امیدوارم که راهنمایی هام براتون مفید باشه برای شروع کار با فر برای اولین بار پیشنهاد میکنم از کیک ساده شروع کتید یا حتی با پودر کیک های اماده کار کنید تا قلق فرتون دستتون بیاد معمولا زمان پخت کیک ساده بین چهل دقیقه تا یک ساعته اگه زودتر از نیم ساعت کیکتون حاضر شد پس دما زیاد بوده که احتمال سوختن یا نپختن داخل کیک توی این مورد زیاده معمولا دمای پخت کیک ساده 180 درجه هست که این دما هم با چند بار کیک درست کردن دستتون میاد مثلا تو دستور گفته 180 شما هم میزارید روی 180 ولی ممکنه کیکتون زودتر از زمان بسوزه و یا داخلش خام بمونه پس دمای 180 شما باید کمتر بشه مثلا 160 این میشه قلق فر یا بعضی فرها حرارت دو طرف شعله یکسان نیس پس باید باهاش چند بار کار کنید تا مدت زمان پخت و دمای مناسب دستتون بیاد و کلا روش کار کردن با فرتون رو یاد بگیرید طبقات فر هم من خودم کلا طبقه وسط رو استفاده میکنم اون پایین پایین که شعله فر هست یه سینی روش قرار میگیره روی این سینی میشه طبقه اول
دختر شهر باران
6 اردیبهشت 95 8:25
سوال دومم اینه که فر من یه سینی داره که جدا میشه و تصورم اینه که زیر جوجه گردان قرار می گیره تا موقع پخت آبش داخل اون سینی بریزه. درست فکر میکنم؟ چون نمیتونم سینی رو بالا قرار بدم. جا نمیشه. این به این معنی هست که مثلا واسه شیرینی برنجی که تو سینی میریزیم، باید سینی فر بخرم و بذارمش روی اون توری طبقه بالا؟ سوال سومم اینه که از سینی روی و مسی هم میشه داخل فر استفاده کرد؟ از قابلمه تفلون میشه به عنوان قالب استفاده کرد؟
بانو
پاسخ
این سینی فر که میگید دقیقا برای همین کاریه که خودتون گفتید زیر جوجه گردان قرار میگیره اگه بخواید از این به عنوان سینی فر استفاده کنید میتونید مشکلی نداره فقط برای بعضی شیرینی ها لازمه چربش کنید یا از کاغذ روغنی استفاده کنید و موقع پخت هم روی اون شبکه توری میزاریش از قابلمه تفلون من استفاده نکردم ولی اگه دسته های قابلمه پلاستیک نباشه مورد نداره ولی ممکنه مدت پخت طولانی بشه چون کف قابلمه خیلی کلفت تر از قالب کیک هست اگه قالب ندارید میتونید داخل ظروف پیرکس درست کنید ظرف مسی هم من استفاده نکردم نمیدونم
دختر شهر باران
6 اردیبهشت 95 8:26
ببخشید خسته تون کردم، سوال دیگه م این هستش که این که میگن چند دقیقه آخر، گریل رو روشن کنیم، باید جای قالب رو عوض کنیم و به طبقه پایین منتقلش کنیم یا همون سر جاش میمونه؟ بعد اون توری پایین که تو عکس مشخصه (زیر جوجه گردان) واسه چیه؟ و این که حالا چه جوری روشنش کنم؟ یا از گریلش استفاده کنم؟ میترسم با روشن کردنش خونه منفجر شه!! 
بانو
پاسخ
نه نیاز نیس جای قالب عوض شه فقط موقع استفاده از گریل باید از کنار فر تکون نخورید چون سریع میسوزه اون توری هم طبقه وسط فر هست دیگه کلا این توری قابلیت جابه جایی داره اینو باید دقیقا تو وسط ترین قسمت بزارید که بشه طبقه وسط و اکثر پخت و پز ها روی این طبقه هست و معمولا قالب کیک و شیرینی یا ظرف غذا رو موقع پخت و استفاده از فر روی این طبقه توری میزاریم عزیزم ترس نداره که کل فر باید از مواد قابل اشتعال خالی باشه بعد حرارت پایین رو روشن کنید و اجازه بدید فر گرم شه برای گریل هم که یه سپر آهنی داره اونو میزاری مابین در فر و گریل رو روشن میکنی اگه خیلی میترسی بهتر جناب همسر این کار رو برای بار اول انجام بده
دختر شهر باران
6 اردیبهشت 95 8:27
میدونم سوالام خیلی زیاد شد. ذوق من واسه دیدن جوابها و شروع به کار، خیلی زیاده. اما شما هروقت فرصت کردین، کم کم جوابمو بدین.خیلی خیلی ممنونم.
بانو
پاسخ
تا اونجا که تونستم سعی کردم راهنمایی کنم بازم سوالی پیش اومد بپرسین التماس دعا
محب مهدی(عج)
7 اردیبهشت 95 0:49
سلام عزیز.بسیار عالی.مدتهاست یه پیتزای خوشمزه نخوردم.چقدر خوشمزه به نظر میرسه.نوش جان
بانو
پاسخ
سلام دوست عزیزم ممنون از حضور گرمت مرسی از لطفت
دختر شهر باران
7 اردیبهشت 95 10:07
ممنون از توضیحات خوبتون. ولی هنوز سوال تو ذهنم هست که با اجازه تون میپرسم. میشه لطف کنین این عکشس رو ببینین؟ http://s6.uplod.ir/i/00770/sahfjpg7e4kf.jpg این تقریبا عکس اجاق گاز منه. پایینش دو تا در داره و دو طبقه ست. عکس طبقاتشم که ایناست: http://s6.uplod.ir/i/00769/csiok9q2291z.jpg http://s6.uplod.ir/i/00769/d5ork8zw3sxq.jpg همونطور که داخل عکس هم مشخصه، در بالایی رو که باز میکنم، یه توری کشویی داره و یه فن پشتش.پایین توری هم یه صفحه فلزی هست که اونو از طبقه پایین، جدا میکنه. در پایینو که باز میکنم، دو تا جوجه گردانه. پایینش یه توری دیگه و پایینش یه سینی فر. حالا من قالبمو باید روی توری در بالا بذارم یا توری در پایین؟ اگه بخوام از اون سینی استفاده کنم چی؟ سینی رو باید بذارم رو ی کدوم توری؟
بانو
پاسخ
عزیزم من طبق کاز خودم برات توضیح دادم الان که عکس گازتو دیدم کلا با مال من فرق داره بهتره دفترچه راهنماشو مطالعه کنیچون معمولا تو دفترچه راهنما همه توضیحات هست یا از نمایندگیش بخوای کمکت کنه برای راه اندازیش
نرم افزار حسابداري
25 اردیبهشت 95 11:59
ممنون از مطالب خوبي که به اشتراک ميگذاريد، به وبلاتون علاقه مند شدم و باز هم سر ميزنم
بانو
پاسخ
ممنن از حضورتون دوست عزیز
موتور برق
27 اردیبهشت 95 0:32
مطالب شما بسيار جذاب است، موفق و پيروز باشيد.
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون
بهار
18 تیر 95 10:41
سلام بانوي عزيز,ميشه اين پيتزا(وبقيه پيتزاهارو)داخل توستر پخت؟ ممنونم
بانو
پاسخ
بهار جان میشه ولی من در مورد تنظیم دمای توستر اطلاعی ندارم عزیزم اگه خودتون تجربه دارین طبق تجربه خودتون دما رو تنظیم کنید