کافه بـــانـــــــــــــو

کباب لای پلو(کباب پلو)

1394/11/14 14:39
نویسنده : بانو
12,344 بازدید
اشتراک گذاری

یه غذای لذیذ و خوشمزه و بسیار آسون و ساده دیگه چی بگم که تو درست کردنش شک نکنید

مخصوصا برای بچه ها عالیه  و بسیار هم مقوی

همه کباب رو  دوست دارن مخصوصا ورژن خونگی

این سری که درست کردم همسرم گفت یکی از خوشمزه ترین غذاهات همینه هاااا یادم افتاد که تا الان اینجا نزاشتمش هر چند همه فکر کنم بلد باشین

کباب لای پلو(کباب پلو)

 

مواد لازم برای دو تا سه نفر :


گوشت چرخ کرده : 250 گرم

برنج : 2 و نیم پیمانه

پیاز  :  1 عدد متوسط

گوجه فرنگی

نمک و فلفل زرد چوبه و سماق

کره  در صورت تمایل
 

طرز تهیه :

برنج رو با نمک خیس میکنیم تا کمی نرم بشه حدودا یکی دو ساعت

پیاز رو رنده میکنیم

گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و نمک و فلفل و زردچوبه خوب مخلوط میکنیم

 کباب لای پلو(کباب پلو)

آب رو میذاریم جوش بیاد ،  و برنج رو توی آب جوش میریزیم

برا این پلو باید برنج رو کمی زنده تر برداریم

برنج رو ابکش میکنیم ته قابلمه روغن ریخته و ته دیگ مورد نظر رو کف قابلمه میزاریم من سیب زمینی گذاشتم

حالا  یه لایه برنج رو سیب زمینی ها میریزیم

 یه مقدار از مخلوط گوشت برمی داریم و با دست بهش فرم می دیم و روی برنج می چینیم ..من گرد گرد فرم دادم میتونید شکل کباب هم فرم بدید

کباب لای پلو(کباب پلو)

بهتره کلفت نباشه تا کامل بپزه،

 در صورت تمایل روی کباب ها سماق می پاشیم من نریختم چون همسر جان دوست ندارن ولی با سماق خیلی خوشمزه تر میشه و البته رنگ کباب ها به خاطر سماق تیره تر میشن

چون کبابها با بخار برنج می پزن نباید رو هم گذاشته بشن پس روی هم نچینید هر ردیف بستگی به سایز قابلمه و سایز کباب بین  سه الی چهار  تا کباب میشه گذاشت

یه ردیف دیگه برنج می ریزیم...

کباب لای پلو(کباب پلو)

جوری که کاملا روی کباب ها رو بگیره و مجدد تکرار میکنیم

یه مقدار کره یا روغن روی برنج بریزید و برنج رو دم بزارید

شعله اول متوسط باشه تا کامل برنج بخار کنه

بعد حرارت رو  کم می کنیم...تا کباب ها مغز پخت بشن و برنج هم دم بکشه  حدودا چهل دقیقه الی یک ساعت زمان میبره مال من چهل دقیقه کامل میپزه

کنار این غذا گوجه کبابی یا سرخ کرده خیلی میچسبه

میتونید فلفل هم کباب کنید که دیگه میشه محشررر

 این پلو به خاطر آب گوشتی که توش میره نرم تر از پلوهای دیگه هست  واسه همین باید برنج رو حتما زنده تر و دون تر آبکش کنین

اون قسمت های که آب گوشت روی برنج می ریزه خیلی خوشمزه هست..برای بچه های کوچیک عالییه چون هم نرمه هم مقوی

میتونید با زعفران سروش کنید

من این سری زرشک تازه داشتم یه مقدار سرخ کردم و دیگه زعفرون رو فاکتور گرفتم  (بخونید تنبلی کردم چون زعفرون ساییده نداشتم )

این غذا رو میتونید به جای قابلمه داخل فر درست کنید مراحل همینه فقط توی قالب بریزید و حتما قالب رو قبلش چرب کنید و روی قالب رو فویل بکشید و داخل فر 180 درجه بزارید به مدت چهل تا پنجاه دقیقه

و بعد به صورت قالبی برگردونید

کباب لای پلو(کباب پلو)

نوش جان

کباب لای پلو(کباب پلو)

کباب لای پلو(کباب پلو)

 

پسندها (1)

نظرات (2)

آشپزباشی
27 بهمن 94 14:32
باید خوشمزه باشه اینجوری تا حالا امتحان نکردم مرسی عزیز
بانو
پاسخ
ما که دوسش داریم ایشاله شما هم خوشتون بیاد
دریا
31 فروردین 95 0:24
بانو
پاسخ