کافه بـــانـــــــــــــو

قارچ سوخاری

1394/11/20 15:06
نویسنده : بانو
5,713 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از روشهای سرو قارچ سوخاری کردن اون هست که هم میشه ازش به عنوان پیش غذا استفاده کرد و هم به عنوان ساید دیش (دورچین ) در کنار غذاهای دیگه سرو کرد

اینکه قارچ سوخاری چه جوری درست بشه که پفکی و خوشمزه و ترد بشه خیلی مهمه

قارچ سوخاری

مواد لازم :

قارچ تازه : 150 گرم  (بهتره قارچها تون ریز باشه)

پکینگ پودر : نصف قاشق چایخوری

نشاسته ذرت : 1 قاشق غذاخوری

آرد : 3 قاشق غذاخوری

آب سرد : یک چهارم لیوان

پودر سوخاری : به میزان لازم

نمک وفلفل :به میزان لازم

روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه :

قارچها رو بشورید و اجازه بدید آبشون بره و کامل خشک بشه

در صورت لزوم اونا رو با دستمال خشک کنید

قارچها حتما باید خشک باشن

تو یه کاسه متوسط آرد, نشاسته ذرت بکینگ پودر و نمک و فلفل رو ریخته

قارچ سوخاری

من یه مقدار پودر کاری و پودر سیر هم به مواد اضافه کردم این کاملا سلیقه ای هست که چه ادویه اضافه کنید میتونید فلفل قرمز هم اضافه کنید

آب رو اضافه کنید و  در حد مخلوط شدن همش میزنيم

قارچ سوخاری

خمیری که به دست مياد خیلی غليظ نيست. يه جورايي رقيقه

قارچ سوخاری

قارچ ها رو داخل مخلوط خمیری بریزید و با قاشق هم بزنید تا کل قارچها به مواد آغشته بشن

قارچ سوخاری

قارچ سوخاری

 حالا دونه دونه با چنگال در میاریم و یه لحظه بالا ی ظرف نگه می داریم تا اضافه هاش بریزه نیازی نیس قارچها داخل مواد بمونه همین که به خمیر آغشته شد کافیه

قارچ سوخاری

بعد داخل پودر سوخاری زده و کاملا به پودر آغشته می کنیم.

قارچ سوخاری

همه قارچها رو به همین روش حاضر میکنیم

قارچ سوخاری

داخل ظرف گودی مقداری روغن بریزید و روی حرارت بزارید تا روغن خوب داغ بشه

قارچها باید داخل روغن شناور باشن پس مقدار روغن رو متناسب بریزید

قارچهار رو داخل روغن داغ با حرارت ملایم سرخ کنید

قارچ سوخاری

دقت کنید حتما حرارت متوسط باشه تا مغز قارچ نرم بشه

وقتی کاور روی قارچها طلایی شد از روغن خارج کنید و روی دستمال یا صافی برزید تا روغن اضافیش خارج بشه

داغ داغ سرو کنید چون اگه بمونه اون کاور ترد رو دیگه ندارید و نرم میشه و مثل داغش خوشمزه نیس

نکته ها

حتما از قارچ ریز استفاده کنید که مغز قارچ خام نمونه

موقع شستن قارچ ، اجازه ندید قارچها خیلی داخل آب بمونن چون آب رو جذب میکنن و موقع خوردن قارچهاتون آبکی هستن

حجم زیادی از قارچ ها رو یه دفعه داخل روغن نریزید چون حرارت روغن پایین میاد و قارچ ها ترد و پفکی نمیشه

نشاسته ذرت با آرد ذرت فرق ميكنه. نشاسته ذرت سفيد رنگ و پودري هست وقتي مقداريش رو بين دو انگشت بگیریم و بمالیم صداي قرچ قرچ آزار دهنده اي میده

با این روش و این خمیر همه چيز رو ميتونيد سوخاری كنيد. میگو ماهی فیله مرغ و انواع سبزیجات مثل گل کلم بادمجان و پیاز و خلاصه هر چی دوست دارید

من بیشتر وقتا واسه سوخاری کردن مرغ هم از این روش استفاده میکنم

من کنارش پیاز هم سوخاری کردم که بسیی خوشمزه و لذیذ بود و همه اش همون پای گاز تموم شد و به عکاسی نرسیدخجالت جز چند دو تا دونه که قصر در رفتن خندونک

قارچ سوخاری

من اینو کنار مرغ سوخاری درست کردم که مرغمم با همین روش سوخاری کردم که خیلی ترد و لذیذ میشه

 قارچ سوخاری

قارچ سوخاری

 

پسندها (2)

نظرات (6)

صبا
27 بهمن 94 12:32
سلام عزيز.ممنون ازاموزشتون.جالب بوداخه من خودم براسوخاري قارج ازتخم مرغ استفاده ميكنم.بازهم ممنون.
بانو
پاسخ
سلام خواهش عزیزم با روش شما هم میشه ولی این جوری ترد تر و پفکی تر میشه
آشپزباشی
27 بهمن 94 14:27
سلام دوست عزیز خیلی عالی بود نوش جان
بانو
پاسخ
سلام مرسیی از لطفتون
samira
29 بهمن 94 8:45
ی سوال داشتم از خدمتتان برای تهیه روغن صاف آیا میتوان از روغن لادن طلایی زعفرانی استفاده کرد؟ راستش خیلی دنبال روغن جامد بدون طعم با وزن کم گشنم. اما از یک کیلو کمتر اینجا نیست. من هم خیلی استفاده ندارم که بخوام از این حجم روغن استفاده کنم و رو دستم میمونه. لطفا راهنمایی م کنید. باتشکر
بانو
پاسخ
عزیزم میتونین استفاده کنید فقط دقت کنید که روغن جامد لادن طلایی زعفرانی طعم دار هست و برای همه شیرینی ها مناسب نیس چون طعمش به وضوح داخل شیرینی حس میشه مثلا برای نون برنجی و نخودچی خوبه ولی برای پودری نارگیلی اصلا مناسب نیس همون سایز روغن لادن طلایی زعفرانی روغن های دیگه بدون طعم هست من که همیشه میخرم
ایدا
29 بهمن 94 15:06
عالیه مرسی بابت دستورش حتما درست میکنم و عکسشومیفرستم براتون
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم منتظر عکس هنر نماییات هسیتم آیدا جان
بهار
29 بهمن 94 17:52
سلام عزيزم،واقعا وبسايت پر باري داري! يه سوال! آيا نشاسته ذرت همونه كه باهاش راحتي و مسقطي درست ميكنن؟؟؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضورتون نشاسته ذرت یه پودر سفید رنگه که وقتی مقداریش بین دو انگشت میگیرید و فشار میبدین قرچ قرچ صدا میده اونی که باهاش مسقطی و راحتی درست میکنن نشاسته گل یا نشاسته گندم هست و با نشاسته ذرت فرق میکنن
محب مهدی(عج)
3 اسفند 94 0:37
بسیار عالی.نوش جان
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون