کافه بـــانـــــــــــــو

سوپ ورمیشل

1394/12/4 13:55
نویسنده : بانو
5,098 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از ساده ترین سوپها و خوشمزه ترینشون این سوپ ورمیشله

که اگه آب مرغ داشته باشین در کمتر از یک ساعت یه سوپ خوشمزه دارین

سوپ ورمیشل

مواد لازم برای دو نفر:

آب مرغ : سه لیوان

عصاره مرغ : یک عدد

هویج  : یک عدد متوسط

 سیب زمینی : یک عدد متوسط

رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری

ورمیشل یا رشته سوپی: به مقدار لازم

جعفری : دو قاشق غذاخوری

نمک.فلفل مقدار لازم
 
طرز تهیه :

برای تهیه آب مرغ هر قسمتی از مرغ که دارید رو با آب و نمک و فلفل و زردچوبه و یه حبه سیر و یک عدد پیاز بزارید بپزه

بعد آب مرغ رو صاف کنید

حالا آب مرغ قابل استفاده هست برای سوپ

اگر هم از غذاهای دیگه آب مرغ مونده که بهتر

به نظرم بهترین چیزی که میشه با آب مرغ که دارین درست کرد یه سوپ سه سوته هست

من برای الویه مرغ گذاشتم بپزه بعد با آب مرغ این سوپ رو درست کردم

آب مرغ رو بریزید داخل قابلمه

هویج و سیب زمینی رو نگینی خرد کنید

من رنده کردم

هویج و سیب زمینی خرد شده را به اب مرغ در حال جوشیدن اضافه کنید

رب گوجه فرنگی و عصاره مرغ رو هم اضافه نمائید و بزارید سیب زمینی و هویج نرم بشن

اگه رنده کنید نیم ساعته هویج و سیب زمینی میپزه

بعد از پخته شدن سیب زمینی و هویج  ، ورمیشل و جعفری رو اضافه کنید و هم بزنید تا رشته ها به هم نچسبن

مقدار ورمیشل هم کاملا سلیقه ای هست اگه سوپ غلیظ دوست دارین بیشتر بریزین اگه رقیق تر دوست دارین کمتر بریزین

من حدودا یه مشت ریختم

 چون قبلا به آب مرغ نمک و فلفل اضافه کردین و عصاره مرغ هم خودش ادویه و نمک داره دیگه نیازی به نمک نیس

پس از اینکه سوپ جا افتاد  سوپ را در ظرف بکشید و بهمراه ابلیمو سرو کنید.

در صورت تمایل میتونید از نخود فرنگی یا ذرت پخته هم داخل این سوپ استفاده کنید

یا حتی به جای آب مرغ از دو سه تا بال و کتف یا گردن مرغ استفاده کنید

به این ترتیب که بال مرغ یا گردن مرغ رو با مقدار اب و پیاز و نمک و فلفل و یه حبه سیر بزارید نیم پز بشه  و بعد هم بقیه مراحل رو پیش برید

این سوپ خیلی زود حاضر میشه مال من که 45 دقیقه ای حاضر شد

 

سوپ ورمیشل

سوپ ورمیشل
 

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)