کافه بـــانـــــــــــــو

جوجه کباب

1395/1/14 13:21
نویسنده : بانو
4,983 بازدید
اشتراک گذاری

جوجه کباب که معرف حضور همه هست نیازی به توضیح و معرفی نداره

ورژن ذغالیش به نظر من خوشمزه ترینشه هر چند با زندگی آپارتمانی امروزه یه خرده سخته درست کردنش

ولی خب هرازگاهی توی بالکن یا فضای بیرون میشه درستش کرد و کنار عزیزان نوش جان کرد

جوجه کباب

مواد لازم : (برای ۲ الی ۳ نفر )

سنیه مرغ : یک عدد کامل

 پیاز : دو عدد متوسط

آبلیمو : یک چهارم لیوان

سس مایونز : یک قاشق غذاخوری سرپر

نمک و فلفل سیاه :به مقدار لازم

زعفران :یک چهارم قاشق چایخوری

فلفل دلمه ای : یک چهارم یک عدد ( میتونید حذفش کنید من خیلی کم میریزم )

گوجه فرنگی

لیمو ترش یا نارنج برای تزیین

طرز تهیه :

نکته : اینکه از چه قسمت مرغ استفاده کنید کاملا سلیقه ای هست شما می تونید از سینه و ران مرغ یا بال و کتف مرغ استفاده کنید

من خودم برای جوجه کباب سینه مرغ رو ترجیح می دم پس این موضوع کاملا سلیقه ای هست هر چند جوجه با استخون هم خیلی لذیذه و نمیشه ازش گذشت

 مرغ ها رو  خرد می کنیم و می شوریم

بهتره تیکه های مرغ رو یه اندازه خرد کنید خیلی ریز نباشه که از سیخ نشه رد کرد درشت هم نباشه که موقع کباب کردن از سیخ آویزوون بشه

 پیاز رو رنده می کنیم یا خلالی خرد میکنیم یا نگینی هر جور راحتین

من یه دونه اش رو رنده کردم تا آب پیاز کامل خارج بشه و گوشت حسابی طعم دار بشه یه دونه اش هم نگینی خرد کردم

 زعفران رو با کمی آبجوش حل کرده و دم میزاریم تا کامل رنگ بریزه 

فلفل دلمه ای هم ریز خرد کنید

 پیاز و زعفران و آبلیمو و نمک و فلفل و سس مایونز مخلوط کنید

جوجه کباب

مقدار آبلیمو هم کاملا سلیقه ای هست من یک سوم لیوان ریختم چون جوجه کباب ترش دوست دارم شما میتونید کمتر بریزید و مقدارشو با ذائقه تون تنظیم کنید

حالا مرغ های خرد کرده رو داخل این مواد بریزید و خوب مخلوط کنید تا تیکه های مرغ خوب با مواد مخلوط بشن

جوجه کباب

بهتره مواد حداقل سه چهارساعت توی این مواد بمونه تا کامل مزه دار بشه پس مخلوط رو داخل یه ظرف دربسته قرار بدید و داخل یخچال بذارید

( من معمولا” اگه وقت داشته باشم میزارم جوجه ها تقریبا” 24 ساعت توی مواد بمونه ولی اگه وقت هم نداشته باشم حداقل 4 ساعت رو میزارم که گوشت کامل مزه دار شه )

 خب بعد گذشت این زمان جوجه ها رو به سیخ بکشید

جوجه کباب

بهتره قسمت های با استخون رو به یه سیخ بکشید مثل بال و کتف

بعدم هم سیخ ها رو تحویل آقای خونه بدین که زحمت کباب کردنش رو بکشن

جوجه کباب

 گوجه کبابی هم که کنار جوجه کباب باید باشه گوجه ها رو هم به سیخ بکشید و اونا رو هم کباب کنید

در صورت تمایل برای خوش عطر و طعم شدن جوجه ها و خوش رنگ شدنشون یه مقدار کره آب کرده و زعفرون و آب لیمو رو ترکیب کنید  و

بعد پختن جوجه ها و قبل از خارج کردن از سیخ با برس از این مخلوط روی جوجه ها بکشید

و بعد هم سرو کنید

این مرحله رو میتونید حذف کنید چون همین جوریش هم طعم جوجه ها عالییییه

با این روش جوجه هاتون کاملا ترد و لذیذ هست و اصلا خشک و گلوگیر نیست

امتحان کنید

جوجه کباب

جوجه کباب

جوجه کباب
 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

بابای گل رخ
10 اردیبهشت 95 18:37
من از " مایونز " و اضافه کردنش به جوجه خوشم نمیاد ! ماست پر چرب برای این کار خیلی بهتره و جوجه رو هم خیلی ترد تر می کنه و تقریبا از مالیدن کره روی جوجه بی نیاز می شیم . کمی تخم گشنیز ساییده شده ( فقط کمی ! ) کمک زیادی به خوش طعم شدن کباب می کنه . این تخم گشنیز رو از برنامه ی یه سرآشپز استرالیایی یاد گرفتم ، امتحان کردم و نتیجه ی خیلی خوبی هم داد .
بانو
پاسخ
اضافه کردن ماست هم جوجه رو عالییی میکنه من برعکس از طعم ماست خوشم نمیاد ممنون از تجربتون