کافه بـــانـــــــــــــو

کیک کاسترد

1395/4/28 9:20
نویسنده : بانو
23,481 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از کیک های خوشمزه ای که تازگی زیاد درستش میکنم این کیکه

به خاطر پودر کاسترد که داخلش هست بافت لطیف و خاصی داره

طعم پودر کاسترد خیلی داخلش مشخص نیس ولی کیک خوشمزه ای هست 

کیک کاسترد

 

مواد لازم:

آرد: 2 لیوان

روغن مایع : یک سوم لیوان

شیر:  1 لیوان

تخم مرغ : 3 عدد

شکر: 1   لیوان (با این مقدار شکر شیرینی کیک مناسبه و خیلی شیرین نیس اگه مایلید شیرین تر بشه میتونید بیشتر بریزید)

پودر کاسترد : 2 ق غ سر پر

وانیل:  نصف ق چ

بکینگ پودر: 1 ق غ

طرز تهیه :

با پودر کاسترد که آشنایی دارین راضیپودر كاسترد ، تلفیقی از آرد ذرت و افزودنی‌های مجاز خوراكی هست که به صورت اماده به فروش میرسه

توی لوازم قنادی و سوپر مارکت های بزرگ به وفور یافت میشه

این پودر کاسترد :

پودر کاسترد

با این پودر دسر درست میکنن که خیلی هم پرفداره ولی من باهاش کیک درست کردم که خیلی هم عالی شد

برای تهیه کیک کاسترد

موادتون رو بیرون از یخجال بذارین تا همدمای محیط بشن.

آرد و بیکینگ پودر و پودر کاسترد رو با هم مخلوط و  3 بار الک کنین.

فر رو روی 180 روشن کنین

قالب رو کاغذ روغنی بکشین یا چرب و آردپاشی کنین قالب گرد 23  سانت مناسبه

 تخم مرغ و شکر و وانیل رو با همزن به مدت 6 الی 7 دقیقه بزنین تا کرم رنگ  و پف دار بشه

کیک کاسترد

حالا روغن مایع رو اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با همزن بزنید

کیک کاسترد

شیر رو اضافه کنید و بازم هم بزنید تا مایه مخلوط شه

کیک کاسترد

آرد رو کم کم به مایه اضافه کنید و با لیسک خیلی آروم مواد رو مخلوط کنید

کیک کاسترد

مایه کیک رو توی قالب بریزین 

کیک کاسترد

کیک کاسترد

بذارین طبقه وسط فر، با حرارت 180 درجه تا وقتی که تستر از کیک تمیز بیاد بیرون

کیک کاسترد

کیک کاسترد

 

همون طور که اول گفتم طعم پودر کاسترد توی این کیک قالب نیس اینو واسه کسایی میگم که طعمش کاسترد رو نمیپسندن که خیالشون راحت باشه

اگرم کاسترد رو دوست دارین پس از دستش ندین

ولی به خاطر وجود پودر کاسترد بافت کیک خیلی لطیف و خاصه 

اگه مایل باشین طعم پودر کاسترد کامل حس شه میتونید دسر کاسترد رو درست کنید و روی کیک بریزید 

برای تهیه دسر کاسترد 

پودر كاسترد 1 ق غ
شكر 1ق غ
شير 1 ليوان

پودر كاسترد و شكر  رو با هم مخلوط کنید شير سرد رو  بهش اضافه كرد و روی حرارت بزارید

 با قاشق همش بزنيد.مرتب هم بزنيد تا به غلظت فرنی برسيد.

اجازه بدید سرد بشه

بعد سرد شدن روی کیک بریزید

کیک کاسترد

امیدوارم درست کنید و لذت ببرید

پف این کیک عالیه توی عکس بافتش مشخصه

کیک کاسترد

 

نوش جان

 

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (9)

پریا
28 تیر 95 12:49
وای عالیه خیلی خوشگله دستت دردنکنه بانو جان
بانو
پاسخ
ممنون از نگاه زیباتون لطف دارین
پریا
29 تیر 95 15:56
سلام بانو جان من وظیفه خودم دونستم که یه چیزی رو به اصلاعاتون برسونم من چند وقتی بودکه برنامه سر اشپز پاپیون رو در گوشیم نصب کرده بودم این برنامه دستور وعکس های اشپزی میذاره که بعضی از دستور هارو از از دستور های شما میگیره میذاره میخواستم بدونم شما خودتون با این برنامه شریک هستید و خودتون میفرستید یا این برنامه از وبلاگ شما دستور هارو دزدی میکنه؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از اطلاع رسانیت متاسفانه اطلاع دارم من هیچ شراکت و همکاری با این برنامه ندارم چند باری هم بهشون ایمیل دادم ولی متاسفانه جوابگو نبودن خودشون میدونن و خدای خودشون
آشپزباشی
2 مرداد 95 16:03
سلام عزیز.از بافتش معلومه که کیک خوبی شده نوش جان
بانو
پاسخ
سلام ممنون از همراهی همیشگی تون
الهام
25 مهر 95 18:58
سلام. من از سایت شما خیلی خوشم اومده ... فقط یک سوال : برای کیک کاسترد دستورهای متفاوتی وجود داره؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون دستورها تقریبا یکیه ممکنه میزان مواد اولیه فرق کنه
لاله
5 خرداد 96 22:52
من کیک کاسترد درست کردم...بنظر یکم حالت خمیری داره بافتش شبیه کیکی شده ک بجای شیر آب میوه انبه استفاده کردم...شما با آب میوه کیک درست کردین!
بانو
پاسخ
سلام من با آبمیوه کیک درست کردم ولی خمیری نشده نمونه اش کیک پرتغال هست اگه همه نکات رو رعایت کردین مثل هم زدن اندازه تخم مرغ الک کردن آرد و بقیه نکات اصلی و باز این مشکل هست احتمالا مقدار آب میوه یا شکر رو زیاد میریزین که کیک خمیری میشه ریختن مایعات زیاد و همچنین شکر زیاد بافت کیک رو خمیری میکنه شما کیک رو داخل فر درست میکنی یا قابلمه ؟؟
لاله
7 خرداد 96 9:57
فرگاز...همچی رو اندازه ریختم...ولی بافت کیک کاسترد شما نسبت ب کیک من پوکتره
بانو
پاسخ
نمیدونم مشکل کارتون کجاس
سپیده
10 مرداد 96 13:32
سلام من دیروز این کیک رو درست کردم فوق العاده بود مرسی ازتون
بانو
پاسخ
سلام باعث افتخاره که راضی بودین موفق باشین محبت
forouz
10 مرداد 96 18:56
تشکر از دستور خوبتون. این کیک رو درست کردم و بسیار عالی شد. شیرینیش هم کم و خوب بود. فقط من اشتباها بجای 3 تخم مرغ از 4 تخم مرغ استفاده کردم و به همین دلیل 1 ق غ آرد و نیم ق غ کاسترد به مواد اضافه کردم و در قالب 28 سانتی پختم که باز هم عالی شد.
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم خیلی خوشحالم که راضی بودین موفق و پاینده باشین دوست عزیزمحبتمحبت
فاطیما
29 خرداد 98 15:18
من امروز درست کردم عالی شد کمی هم رنده پوست پرتقال ریختم توش
بانو
پاسخ
نوش جان ممنون که تجربه تون رو با ما به اشتراک گذاشتین 😍