کافه بـــانـــــــــــــو

کیک شیر داغ

1395/5/17 9:26
نویسنده : بانو
10,307 بازدید
اشتراک گذاری

این کیک به خاطر وجود شیر داغ بافت لطیفی داره

یه کیک خوشمزه با عطر و بوی هل

کیک شیر داغ

 

 

 

 

مواد لازم:

آرد : دولیوان

شکر : یک لیوان (من سه چهارم لیوان ریختم که کم شیرین باشه )

 روغن مایع : یک سوم لیوان

شیر داغ : یک لیوان

تخم مرغ : 3 عدد

بیکینگ پودر : یک قاشق غذاخوری

وانیل : یک چهارم قاشق چایخوری

پودر هل : نصف قاش چایخوری


طرز تهیه:

آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط و  3 بار الک کنین.

فر رو روی 180 درجه روشن کنین

قالب رو کاغذ روغنی بکشین و حاضر کنید

 تخم مرغ و شکر و وانیل رو با همزن به مدت 6 الی 7 دقیقه بزنین تا کرم رنگ  و پف دار بشه

کیک شیر داغ

حالا روغن مایع رو اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با همزن بزنید

کیک شیر داغ

حالا شیر رو بزارید گرم بشه و به نقطه جوش برسه

توی فاصله ای که شیر گرم میشه آرد رو کم کم به مایه اضافه کنید و با همزن بزنید تا آرد به خورد مواد بره

کیک شیر داغ

دقت کنید خیلی هم نزنید هم اینکه آرد و مواد مخلوط شد کافیه

پودر هل رو هم اضافه کنید

حالا شیرمون که جوش هست از روی گاز برداشته در سه,مرحله به مواد اضافه می کنیم و مخلوط میکنیم تا مواد کیک یکدست بشه

مایه کیک رو توی قالب بریزین 

بذارین طبقه وسط فر، با حرارت 180 درجه تا وقتی که تستر از کیک تمیز بیاد بیرون

کیک شیر داغ

کیک شیر داغ

کیک شیر داغ

کیک شیر داغ

برای عصرونه یا صبحانه بچه ها با یه لیوان شیر و نوتلا گزینه مناسبیه

من به خاطر همین کم شیرین درست کردم چون با نوتلا شیرینیش کامله

کیک شیر داغ

 

اینم هنر همراهان عزیز کافه بانو

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (4)

مایا
21 مرداد 95 16:30
دستتون درد نکنه حتما درس میکنم
بانو
پاسخ
❤مامان سونیا❤
25 مرداد 95 9:30
خیلی جالب بود انشالله درست میکنم به نظرم خوشمزه است
بانو
پاسخ
انشاله درست کنید و لذت ببرید
زهرا
5 تیر 96 8:37
http://s8.picofile.com/file/8298884384/IMG_20170622_214245.jpg ممنونم بانو جان عالی شده بود
بانو
پاسخ
کارتون عالییه موفق باشین نوش جان عکستون رو به پست کیک شیر داغ اضافه کردم
یاس
2 بهمن 98 16:42
عاااالی بود بافتش😍ممنون🙏🏻
بانو
پاسخ
خواهش میکنم 😘