کافه بـــانـــــــــــــو

گراتن مرغ و قارچ

1395/4/12 12:33
نویسنده : بانو
20,717 بازدید
اشتراک گذاری

گراتن جز غذاهای هست که معمولا همه پسنده

مخصوصا کوچولوها 

انواع مختلفی داره و میتونه ترکیبی از سبزیجات مختلف باشه یا با پاستا و انواع گوشت درست بشه

روی این غذا با یه لایه پنیر پوشونده میشه و همین پنیر طعم اون رو خوشمزه میکنه 

چون پنیر پیتزا رو همه دوست دارن و توی هر غذایی باشه ما ایرانی ها ازش استقبال میکنیم

این غذا داخل ظرفی که پخته میشه سرو میشه

این گراتن جز ساده ترین نوع گراتن ها هست و مواد اولیه اش  رو هم موادی تشکیل داده که همه پسنده 

گراتن مرغ و قارچ

مواد لازم: 

سيب زميني : 3 عدد متوسط

سینه مرغ : نصف یک سینه کامل

قارچ  : 200 گرم

پياز كوچك : 1 عدد

سیر : یک حبه

فلفل دلمه ای : در صورت تمایل

روغن :دو ق غ 

ادويه : من از زردچوبه و فلفل سیاه و پودر سیر و آویشن و یه کوچولو کاری استفاده کردم شما میتونید طبق سلیقه خودتون ادویه رو انتخاب کنید

نمک  

پنیر پیتزا : به میزان لازم

سس بشامل :  نصف دستور دستورش رو قبلا گذاشتم سس بشامل 

طرز تهیه :

سینه مرغ رو با پیاز و یه حبه سیری که داشتیم و نمک و فلفل و زردچوبه بزارید بپزه

سس بشامل رو طبق دستور درست کنید البته نصف دستور برای این غذا کافیه

سینه مرغ رو بعد پخت خرد میکنیم یا ریش ریش فرقی نداره

قارچها رو خرد ميكينم و با یه مقدار روغن تفت میدیم تا آبش کشیده بشه حالا سینه مرغ رو بهش اضافه کنید

نمک و ادویه غذا رو اضافه کنید همون طور که گفتم ادویه غذا رو طبق سلیقه خودتون استفاده کنید 

فلفل دلمه ای هم نگینی خرد کنید و با مواد یه خرده تفت بدید

میتونید حذف کنید یا به جاش از نخود فرنگی استفاده کنید

مواد رو از روی حرارت بردارید

سيب زميني ها رو بعد پوست گرفتن حلقه ای خرد میکنیم

گراتن مرغ و قارچ

و به همراه مقداری نمک داخل آب بریزید و روی حرارت بزارید تا آب به جوش بیاد

گراتن مرغ و قارچ

اجازه بدید حدود ده دقیقه بجوشه حواستون باشه له نشن همین که یه خرده نیم پز بشن کافیه

بعد آبكش ميكنيم 

فر رو روي درجه 180 سانتيگراد روشن میکنیم تا گرم بشه

ظرفی انتخاب کنید که مناسب فر باشه

سيب زميني ها رو كف ظرف ميچينيم 

روش روغن ميريزيم

من روغن زیتون ریختم میتونید از روغن مایع یا هر روغن دیگه استفاده کنید

یه مفدار آویشن روی سیب زمینی ها میریزیم

گراتن مرغ و قارچ

من یه مقدار مرزه و ترخون خشک هم زدم تا مزه دار بشه که سلیقه ای هست 

مخلوط قارچ و مرغ رو روي سيب زميني ها ميريزيم و سطحش رو صاف ميكنيم

گراتن مرغ و قارچ

بشامل رو روي مواد ميريزيم

گراتن مرغ و قارچ

با پنیر سطح مواد رو ميپوشونيم

گراتن مرغ و قارچ

ظرف رو توي فر قرار ميديم به مدت 30 دقيقه

آخر کار گریل رو روشن میکنیم تا پنیرمون طلایی بشه

گراتن خوشمزه ما آماده هست

گراتن مرغ و قارچ

طعمش عالیه تركيب قارچ و مرغ و بشامل و سيب زميني  خوشمزه با رویه پنیری 

گراتن مرغ و قارچ

فکر کنم چیزی نگم بهتره

گراتن مرغ و قارچ

گراتن مرغ و قارچ

گراتن مرغ و قارچ

گراتن مرغ و قارچ

چيز خوشمزه ايه امتحانش کنید امیدوارم لذت ببرید

 

پسندها (1)

نظرات (10)

دوربين مدار بسته
12 تیر 95 13:47
عالييييي بود
بانو
پاسخ
مریم
12 تیر 95 19:10
به به دستت درد نکنه عالی شده میشه گراتن رو توی توستر گذاشت؟
بانو
پاسخ
بله عزیزم میشه در مورد دما فقط اطلاعی ندارم چون توستر ندارم ولی چون همه مواد پخته هست نیاز به زمان زیادی نداره در حدی که پنیر آب بشه کفایت میکنه
مامان پریا
14 تیر 95 15:37
خیلی عالی شده میشه از ترکیب قارچ گوشت استفاده کرد؟
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون بله میشه عزیزم
Arezoo
14 تیر 95 20:10
وبتون خیلیییی عالیه موفق باشین من تو گوگل دستور پخت کیک بدون فر رو سرچ کردم از وب شما سردراوردم خیلی دوسدارم ک امتحانش کنم نتیجشو بهتون خبر میدم..دعا کنین خوب بشه اولین بارمه راستی شما پیج اینستاگرام ندارین؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون امیدوارم که درست کنید و راضی باشین مطمئنا اگه همه نکات رو رعایت کنید کیکتون هم عالی میشه آدرس پیجم بالای صفحه وبلاگ هست @cafebanoo
آشپزباشی
17 تیر 95 12:29
سلام عالی شده نوش جان
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضورت دوست هنرمندم
الي
20 تیر 95 11:54
جمله اي كه معمولا بعد از ديدن بعضي از پستهاتون ميگم: واي فر لازم داره...
بانو
پاسخ
کلیپ های جدید
28 تیر 95 15:26
وای چه خوشمزه به نظر میاد. من این غذارو با اسفناج درست می کنم اسمشم هست سوفله اسفناج. اونم خیلی خوشمزست.
بانو
پاسخ
اسفناج هم ایده خوشمزه ای هست کلا با هر چی دوست داریم‌میشه گراتن درست کرد
یاسمن( مامی فرشته ها )
30 تیر 95 14:06
به به . منم این غذا را درست می کنم و خیلی بچه ها دوست دارند. البته من سس بشامل نمی ریزم و خوشمزه هم هست. دست شما در نکنه بانو
بانو
پاسخ
نوش جان گل دخترا ممنون از حضورت یاسمین جان
مامان رویا
3 مرداد 95 23:33
سلام دوست من... ممنون از دستور پخت این غذا ..من درست کردم و بسیار خوشمزه و عالی بود...
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خوشحالم که راضی بودین نوش جان
اشپزی
18 مهر 95 2:35
غذاهاتون رو درست میکنم خیلی خوشمزه هستند. وبلاگ فوق العاده ای دارید ممنون از وبلاگ خوبتون
بانو
پاسخ
ممنون از حضورتون و ممنون که به دستورات وبلاگ اعتماد میکنید خوشحالم که براتون مفیده