کافه بـــانـــــــــــــو

مربای هویج

1395/7/29 13:50
نویسنده : بانو
5,240 بازدید
اشتراک گذاری

فصل پاییزه و هویج های خوشمزه 

هر چند هویج تو همه فصل ها هست

ولی مربای هویج با هویج های این فصل خوشمزه تره دلیلشم نمیدونم راستش این گفته مامان جونم هست منم فقط نقل قول کردم

و یه اعتراف بکنم نزارید پای تنبلی و اینا هااا

این مربا رو دقیقا پارسال همین موقع درست کردم و تا الان تو نوبت آپ بود 

الانم داشتم آرشیو عکسامو نگاه میکردم دیدم بیچاره خیلی وقته منتظره 

امیدوارم درست کنید برای عزیزانتون و لذت ببرید 

مربای هویج


مواد لازم  :

شکر : 500 گرم

هویج :500 گرم 

آب : مقدارش رو تو دستور توضیح دادم

هل : یکی دو عدد

گلاب : درصورت تمایل

زعفرون : یک ق غ خ زفرون آب زده 

طرز تهیه :

مقدار شکر و هویج معمولا یکسانه حالا یه کوچولو میشه کمتر ریخت ولی بیشتر نریزید 

من هویج رو پوستشو گرفتم

شستم و رنده کردم

میتونید نگینی خرد کنید یا توی غذاساز خرد کنید من رنده شده رو ترجیح میدم

هویج و شکر داخل قابلمه بزارید

مربای هویج

خب در مورد میزان آب ، بنا به مقدار هویج تا حدی بریزید که روی هویج ها رو بگیره

روی حرارت بزارید و بزارید تا جوش بیاد

حالا زیر شعله رو کم کنید تا آروم مربا بپزه، حدودا یک ساعت و نیم تا دو ساعت زمان میبره

مربای هویج

اواسط پخت دو تا قاشق گلاب وچنتا دونه هل اضافه کنید

میتونید کمی زعفرون آب کرده هم به مربا اضافه کنید(من زعفرون و هل ریختم)

وقتی شربت مربا قوام اومد،مربا حاضره

مربای هویج

نشانه قوام آمدن مربا :

مقداری از شربت را در قاشقی بریزید و بزارید تا خنک بشه، اگر شیره پس از خنک شدن سریع از قاشق نریخت یعنی که شربتش قوام آمده است.

سعی کنید قاشقی که داخل مربا میزنید تمیز باشه چون باعث کپک زدن مربا میشه در آخر پخت مربا من یه قاشق آبلیمو اضافه کردم یه جوش که زد زیرش رو خاموش کردم ،

ابلیمو از شکرک زدن مربا جلوگیری میکنه پس از سرد شدن مربا را درون شیشه بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

آخر سر دونه های هل رو دربیارید

به نظرم من،چون هویج همیشه در دسترس هست نیازی نیست تو حجم بالا

درستش کنیم.تازش خیلی بیشتر میچسبه و زحمتشم کمتره

مربای هویج

مربای هویج
 

پسندها (1)

نظرات (0)