کافه بـــانـــــــــــــو

شیرینی شعریه

1395/8/18 10:53
نویسنده : بانو
32,069 بازدید
اشتراک گذاری

یه شیرینی خیلی خوشمزه با شعریه البته بهش حلوای شعریه هم میگن ولی به نظرم طعمش به شیرینی بیشتر میخوره تا حلوا 

که نیازی به فر نداره و درست کردنش هم خیلی ساده و سریع هست کافیه وسایلش رو داشته باشین یه ربعه حاضره

شیرینی شعریه

مواد لازم :

رشته شعریه : 1 بسته (150 گرم )

شیر عسلی : نصف یک قوطی

کره : 40 گرم 

پودر هل : یک قاشق چایخوری 

پودر پسته : برای تزیین


روش تهیه :

اول یه توضیح درباره رشته شعریه بدم 

رشته های تقریبا شبیه رشته فرنگی هست ولی رنگش تقریبا قهوه ایه ،بهش رشته یا نودل پاکستانی هم میگن 

که می توان از لوازم قنادی ها تهیه کرد 

اینم عکسش

شعریه

بسته ای که من خریدم 150 گرمی بود و طبق این مقدار مواد اولیه رو گفتم 

رشته ها را همون داخل بسته بندی با دست خرد کنید

داخل قابلمه یا تابه بریزید و روی حرارت بزارید

 شعریه

با حرارت متوسط یه مقدار تفت بدید

باید تند تند هم بزنید تا رشته ها نسوزن 

همین که رشته ها خوب داغ شدن و شروع کردن به تغییر رنگ ،کره رو اضافه میکنیم 

شیرینی شعریه

بازم هم میزنیم 

این قسمتش خیلی لذت بخش چون عطر کره در میاد 

ممکنه اهالی خونه سرو کله شون پیدا بشه واسه کنجکاوی

ولی شما همچنان به هم زدن ادامه بدید 

باید رشته ها رو اونقدری با کره تفت بدین که رنگش طلایی بشه و تغییر رنگ بده

شعریه

 حواستون باشه که نسوزن 

اینم بدونید هر چی بیشتر هم رشته ها رو حرارت بدین بعد پخت سفت تر میشه 

خب حالا پودر هل و شیر عسلی رو اضافه کنید 

شعریه

در حد چند ثانیه هم بزنید تا شیر عسلی با رشته ها مخلوط بشه

کف قالب یا سینی رو سلفون بکشید 

من سلفون نداشتم و از فویل استفاده کردم ولی اشتباه کردم چون بعد حاضر شدن فویل به سختی کنده شد با اینکه فویل رو چرب کرده بودم

همون سلفون بهتره

مواد رو داخل قالب بریزین و با پشت قاشق صاف کنید ضخامتش دست خودتونه ولی خیلی نازک نکنید

شعریه

حالا روش پودر یا خلال پسته بریزین و باپشت قاشق یه کوچولو فشار بدید تا بهش بچسبه 

بزارین توی یخچال تا سرد بشه

بعد برش بزنین 

شعریه

یه راه دیگه اینکه 

مواد رو  روی سلفون پهن میکنیم مثل یک مستطیل و پودر پسته یا هر مغز دیگه ای دوست داشتین  وسطش میریزیم

کمی که از داغی افتاد شروع میکنیم به لول کردن کاملا سفت و منسجم لول میکنیم مانند یک استوانه

خوب میپیچیمش مثل شکلات

بعد میزاریم کاملا سرد شه

 سپس به صورت حلقه هایی با قطر 2 سانت برش میزنیم 

من واسه اینکه دخترم رو تشویق کنم به خوردن اومدم یه سری از شعریه ها رو زدم تو شکلات بعد هم داخل پودر پسته 

اخه این جوری حاضر نمیشد تست کنه چون شکلات دوست داره با شکلات تزیینش کردم شاید راغب شه به خوردن ولی هی زهی خیال باطل 

شما هر کدوم رو دوست دارین با همون تزیین کنید چون همه جوره اش خوشمزه هست 

میتوانید از انواع مغزهای دیگه و یا کنجد و پودرنارگیل استفاده کنید 

پودر هل سلیقه ای هست ولی طعمش رو خوشمزه میکنه میتونید از پودر دارچین ویا زنجبیل هم استفاده کرد

یا کلا هیچی نریخت 

کل زمانی که واسه درست کردن این شیرینی لازمه یه ربع نهایت بیست دقیقه هست اینو گفتم که زیاد رشته ها رو تفت ندین

ترکیب شیر عسلی با کره و رشته شعریه طعم عالی میشه که حتما باید تست کنید پس واسه یه بارم شده درست کنید

کنار یه چای دارچین توی این روزا که هوا کم کم داره سرد میشه خیلی میچسبه 

شیرینی شعریه

این پستم تقدیم به همه اونایی که درخواست شیرینی بدون فر داشتن 

شیرینی شعریه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

دانستني ها
24 آبان 95 16:30
سلام وبلاگ خوبي داريد مطالبتون جالب بود موفق باشيد http://www.danestanihayerooz.ir
بانو
پاسخ
زهرا
10 شهریور 96 4:52
سلام. من یه کم برای امتحان درست کردم شیر عسلیش عالی شد ولی رشته خیللللللی سفتن اصلا زیر دندون خرد نمیشن .میدونم زیادی سوزوندم ولی میترسم فردا که زیادشو درست کردم اینقدر سفت بشه.حالا چه کارکنم.یعنی فقط به خاطر تفت زیاد بوده؟اب توش بریزم؟اینقدر تفت دادم که وقتی هنوز کره نزده بودم رنگش قهوه ای شده بود.
بانو
پاسخ
سلام  شما رشته ها رو خیلی تفت دادین که سفت شده نیازی به این همه تفت دادن نیس تو دستور میزان تفت دادن و نکته ها رو گفتم و اینم کفتم که تفت دادن زیاد رشته ها اونو سفت میکنه  قبل اضافه کردن کره فقط در حدی باید مواد روی حرارت باشه که رشته ها داغ بشن همین که حس کردین داغ شدن کره رو بریزین نباید بزارین تغییر رنگ بدن بعد کره رو بریزین  رشته ها با کره تفت داده میشه تا حدی که رنگش یه خرده تغییر کنه  یه بار دستور رو بخونید بعد دست به کار بشید نیاز به اضافه کردن آب نیس   
مَحی
25 آبان 02 14:24
سلام و ممنون بابت طرز تهیه این شیرینی خفن و راحت. هم دستورتون هم روش توضیحتون خیلی شادو عالیه. مرسی عزیز انشاالله موفق و شیرین کام باشین🌷🌷🙏
بانو
پاسخ
سلام عزبزم&zwnjخوشحالم&zwnjکه راضی بودین نوش جانتون