کافه بـــانـــــــــــــو

کالجوش

1395/9/18 12:58
نویسنده : بانو
5,627 بازدید
اشتراک گذاری

کال جوش یا کله جوش یا کلجوش یا کله جوش توی شهرهای مختلف اسم های مختلفی داره البته بیشتر تلفظش فرق میکنه 

یه غذای سنتی  که تلفیقی از کشک، گردو و سبزیجات هست 

واسه من یاداور روزای خوش کودکی و خونه پدرزبزرگ هست یه چند سالی میشد تصمیم داشتم درستش کنم ولی موقعیت پیش نمی اومد 

تا بالاخره درستش کردم

از طعم و عطرش هر چي بگم كمه

واقعاً قربونِ قديما و آدماي قديمي و غذاهاي خوشمزه شون 

کالجوش ، کلجوش

مواد لازم :

کشک : یک لیوان 

گردو نیم کوب شده : حدود چهار پنج عدد گردو رو خرد کنید

زردجوبه : نصف ق چ

نعناع خشک : یک قاشق غذاخوری

پیاز : یک عدد 

روغن : دو ق غذاخوری

طرز تهیه : 

اینقدر درست کردن این غذا ساده هست دیگه از مراحل عکس نگرفتم 

پیاز رو نگینی خرد کنید و با مقدار کمی روغن تفت بدین تا طلایی بشه

یه مقدار زردچوبه اضافه کنید و تفت بدین

کشک رو با مقداری آب رقیق کنید  و به پیاز داغ اضافه کنید

اجازه میدیم با حرارت ملایم یه مقدار بجوشه حدود ده دقیقه تا یه ربع 

یه مقدار نعناع داغ هم درست میکنیم 

کشک رو داخل ظرف بریزین و یه قاشق نعناع داغ و گردوی نیم کوب شده روش بریزین 

و بعد هم داخلش نون تیلیت کنید و نوش جان

میتونید گردو و نعناع خشک رو به پیاز داغ اضافه کنید و بعد کشک رو بریزید 

من از کشک محلی استفاده کردم از شب قبل کشک رو با مقدار آب خیس میکنیم و بعد داخل میکسر یا مخلوط کن میکسش میکنیم 

برای رقیق کردن کشک بهتره کم کم آب بریزید و غلظت و طعمش رو خودتون بچشید چون غلظت کشک ها متفاوته 

کالجوش

 

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)