کافه بـــانـــــــــــــو

کیک با تزیین هندونه

1395/9/30 21:06
نویسنده : بانو
3,662 بازدید
اشتراک گذاری

یه ایده دیگه برای شب یلدا که این روزا پشت ویترین قنادی های زیاد میبینیمش

کیک به شکل هندونه 

با یکم حوصله میشه تو خونه خیلی راحت درستش کرد 

کیک هندونه

مواد لازم

کیک اسفنجی

خامه فرم گرفته

رنگ قرمز و سبز خوراکی

شکلات چیپسی

طرز تهیه

برای پایه این کیک میتونید از اسفنجی  

یا هر کیک دیگه ای که راحت هستین درست کنید 

من تو قالب گرد 23 سانت کیک رو درست کردم کیک اسفنجی رو با نصف مواد درست کردم 

با چاقو اره ای کیک رو از وسط نصف میکنیم که ارتفاع کیکمون کم بشه

 هر قسمت رو مجددا از وسط برش میزنیم

در واقع چهار تیکه کیک نیم دایره داریم 

کیک هندونه

یکی از برش های کیک رو روی صفحه یا سینی قرار می دیم

خامه فرم گرفته رو طبق لینکهای زیر میتونید تهیه کنید

خامه فرم گرفته با استفاده از خامه صبحانه

خامه قنادی فریزری

روش کار با پودر خامه 

خامه فرم گرفته رو حاضر میکنیم

با پالت مقداری خامه روی کیک میزنیم

اگه میخواین میتونید از گردو و موز هم استفاده کنید

 لایه دوم رو قرار می دیم و مجددا خامه می ریزیم و صاف می کنیم 

 لایه سوم و چهارم رو به همین صورت قرار میدیم 

کیک هندونه

حالا با خامه تمام کیک رو پوشش میدیم

کیک رو در یخچال قرار می دیم تا خامه یه مقدار خودش رو بگیره

خب حالا خامه رو باید رنگ کنیم

یه مقدار رنگ سبز به خامه اضافه میکنیم

و مقداری هم رنگ قرمز 

 رنگ رو با خلال دندون کم کم اضافه کنید

رنگ رو بعد از فرم دادن خامه اضافه کنید 

قسمت های کیک که قراره سبز رنگ باشه با رنگ سبز میپوشونیم

مقداری خامه سفید داخل قیف بریزین و یه نوار سفید دور قسمت سبز بکشین تا قسمت سفید هندونه هم مشخص بشه

میرسیم به رنگ قرمز

میتونید برای این که رنگ ها با هم قاطی نشن از قیف استفاده کنید 

من با پالت کار کردم 

کیک رو با خامه قرمز رنگ پوشش دادم

در نهایت چند شکلات چیپسی برای تخمه های هندونه گذاشتم

کیک رو داخل یخچال میزاریم به مدت دوسه ساعت تا خامه خوب خودش رو بگیره

میتونید به جای خامه رنگی کیک رو با پایپینگ ژل یا بریلو پوشش بدین که خیلی خوشگل تر میشه

کیک هندونه

کیک هندونه

کیک هندونه

کیک هندونه

 

پسندها (1)

نظرات (2)

کیمیا
1 دی 95 12:42
خیلی هنرمندی عزیزم
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون عزیزم
مامان علی
6 دی 95 10:52
سلام عزیزم خیلی کیکتون قشنگ شده دوست هنرمند ببخشید یه سئوال.شما با چی وارد نت میشید که میتونید پست بذارید من الان حدود 3هفتس فقط میتونم وارد وبم بشم.ولی تا میخوام نظرات رو بخونم یا برم ارسال مطلب از وب خارج میشه و میره صفحه ی اصلی تلگراف هم نمیتونم بزنم...نمیدونم چجوری س.ال کنم.لطفا همینجا پاسخ بدید چون نظرات رو نمیتونم بخونم
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفت من با لبتاپ با مرور گر کروم پست میزارم نمیدونم مشکلتون از چیه اگه فقط با نی نی وبلاگ مشکل دارین بهتره مرورگرتون رو عوض کنید یا سیستم تون رو یه ریست بکنید ولی اگه نت تون کلا مشکل داره با سرویس دهنده اینترنت تون تماس بگیرین