کافه بـــانـــــــــــــو

کوفته قلقلی

1395/10/11 16:00
نویسنده : بانو
3,253 بازدید
اشتراک گذاری

یه غذای خوشمز و راحت

میون این همه غذای رنگ و وارنگ امروزی یه گذری هم بزنیم به غذاهای قدیمی بد نیس 

چند روزی هست که سرماخوردیم داشتم فکر میکردم با این وضع گلو درد یه غذای ساده درست کنم که این غذا اومد به ذهنم 

من بهش میگم کوفته قلقلی ولی کله گنجشکی هم بهش میگن 

کوفته قلقلی ، کله گنجشکی

مواد لازم :

گوشت چرخ کرده : 250 گرم

سیب زمینی: 3 عدد متوسط

پیاز : 2 عدد متوسط

رب گوجه فرنگی : دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و آبلیمو به مقدار لازم

روغن : 2 الی 3 ق غ

طرز تهیه:

سیب زمینی رو پوست بگیرین و مکعبی خرد کنید و کنار بزارید

دو تا پیاز ها رو جدا جدا رنده کنید

یکیش رو بریزین داخل قابلمه و دو سه قاشق روغن بهش اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت بدین تا یه کوچولو طلایی بشه 

من با روغن زیتون درست کردم 

رب گوجه و فلفل و زردچوبه رو اضافه کنید و تفت بدین تا یه مقدار خامی رب گرفته بشه و رنگش باز بشه

حالا سیب زمینی رو اضافه کنید 

و یه مقدار آب بریزین روی سیب زمینی ها و بزارین تا آب جوش بیاد

مقدار آب بهتره که تا لبه سیب زمینی ها باشه یعنی نیاز نیست  کامل روش رو بگیره

این جوری در نهایت خوراکمون یه مقدار کم آب میمونه اگه دوست دارین آبکی باشه بیشتر بریزین

یه کوچولو نمک هم بزنید 

حالا گوشت چرخ کرده و رو با اون یکی پیاز رنده شده و مقدار کمی نمک و زردچوبه و فلفل ورز میدیم تا مخلوط شن

من یه مقدار ترخون و مرزه خشک و یه قاشق هم پودر سوخاری (پودر نون بدون ادویه ) بهش اضافه کردم 

حالا از مواد مون به اندازه یه گردو کوچیک برمیداریم و کف دستمون گرد میکنیم

همه مواد رو به همین ترتیب قلقلی میکنیم 

 کوفته قلقلی ، کله گنجشکی

قلقلی ها رو به مخلوط قابلمه که تا الان دیگه جوش اومده اضافه میکنیم 

و میزاریم با حرارت ملایم خوراک بپزه و جا بیفته

زمان تقریبی برای پخت این خوراک نیم ساعت تا چهل دقیقه هست

پس زیاد نمونه روی حرارت که سیب زمینی له میشه هر چند اون جوری هم خوشمزه هست

ولی اگه یه دختر کوچولو ایرادگیر مثل ما داشته باشین مطمئن باشید میگه 

مامان چرا غذات له و لورده شده پس حواستون باشه

من چند تا دونه آلو هم داخل خوراک انداختم

آخر سر یه قاشق آبلیمو داخلش ریختم و بعد سرو کردم 

با ترشی و سبزی خوردن خیلی حال میده

 کوفته قلقلی ، کله گنجشکی

 کوفته قلقلی ، کله گنجشکی

 کوفته قلقلی ، کله گنجشکی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

کیمیا
14 دی 95 11:16
بسیااار عالی راستی ما هم اینو درست میکنیم از قدیم ولی با پلومیخوریم
بانو
پاسخ
نوش جان با پلو هم خوشمزه هست