کافه بـــانـــــــــــــو

کیک شیر

1395/10/18 10:00
نویسنده : بانو
4,943 بازدید
اشتراک گذاری

این روزا به خاطر تغذیه کلاس دخترم کیک زیاد درست میکنم 

این جز اون دسته کیکهاس که با مشارکت همدیگه درست کردیم 

به عنوان عصرونه هم گزینه خوبی هست 

میتونید داخلش از کشمش و گردو استفاده کنید یا مثل ما کنجدی درستش کنید که هر دو خوشمزه هست

کیک شیر

دستور اصلی رو توی مامی سایت دیدم ولی خوم یه تغییراتی توش دادم  اینی که میزارم دستور تغییر یافته خودمه 

مواد لازم :

آرد : دو لیوان

شکر : یک لیوان

شیر : یک سوم لیوان

تخم مرغ : 4 عدد

روغن مایع :نصف لیوان

وانیل : یک چهارم ق چ

بکینگ پودر : یک ق چ خیلی سر صاف نباشه

طرز تهیه:

مثل همیشه برای شروع کیک  مواد هم دمای محیط باشن

فر روی 180 درجه سانتیگردا روشن کنید

قالب رو چرب کنید و آرد پاشی کنید و تکون بدین تا آردهای اضافه بریزن 

یا از کاغذ روغنی استفاده کنید

قالب گرد ساده 20سانت یا گرد حفره دار 23 سانت مناسبه

اگر میخواید مثل من یه مقدار کنجد کف قالب بریزید این مرحله رو دخترم انجام داد 

میبینید که چقدر مرتب و خوشگل ریخته هر جا دلش خواسته یه مشت ریختهخندونک

آرد و بکینگ پودر رو سه بار الک کنید

تخم مرغ و شکر و وانیل رو با همزن به مدت پنج دقیقه بزنید تا کرم رنگ بشه و حجمش چند برابر بشه

روغن رو اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بشن

نصف شیر رو بریزید و باز یه کوچولو هم بزنید

همزن رو کنار بزارید

ارد رو کم کم روی مواد الک کنید و با قاشق یا لیسک کم کم مخلوط کنید 

وقتی همه آرد رو ریختین و مخلوط کردین مابقی شیر رو هم بریزید

اگه مایلید داخلش از کشمش و گردوی خرده شده استفاده کنید یه قاشق از آرد دستور رو نگه دارید و با کشمش و گردو قاطی کنید و توی این مرحله به مواد اضافه کنید 

اگه احساس کردین مواد یکدست نیست در حد پنج شش ثانیه با همزن بزنید

داخل قالب بریزید 

اگه میخواید مثل من دو رنگ بشه مواد رو که داخل قالب ریختین یک چهارمش رو نگه دارین و یه قاق غذاخوری سر پر پودر کاکائو داخلش الک کنید و بریزین روی مواد قبلی 

میبینید که لایه شکلاتی چون سنگین تره رفته ته قالب

داخل فر طبقه وسط به مدت 45 دقیقه تا یکساعت بزارید تا وقتی که تستر از کیک تمیز بیرون بیاد 

این زمان تقریبی هست شما خودتون بعد چهل دقیقه چک کنید 

کیک شیر

کیک شیر

کیک شیر

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (6)

رها
11 بهمن 95 17:17
وبتون عالیه. ممنون من خیلی از دستوراتتون رو استفاده کردم. سپاس فراوان
بانو
پاسخ
خوشحالم که استفاه کردین ممنون از حضورتون
لاله
3 اسفند 95 21:22
من این کیک رو درست کردم طبق دستور بالاخره کیکم خوب پف کرد ممنوووونم فقط از پودر کاکائو فرمند استفاده کردم رنگ شکلاتیش خیلی روشن شد طعم شکلاتیشم دلپذیر نشد ولی طعم سفیدش خوب بود
بانو
پاسخ
خدا رو شکر مشکل پف کیکتون حل شد پودر کاکائو فرمند رنگش روشنه از پودر های خارجی استفاده کنید
لاله
4 اسفند 95 8:08
سلام صبحتون بخیر و شادی این کیک رو ک گفتم دیروز درست کردم...امروز تست کردم...یمقدار شیرینه...بنظرم شکر سه چهارم لیوان کافیه
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون شیرینی کیک سلیقه ای هست این میزان شکر برای همه ذائقه ها در نظر گرفته شده من خودمم همون سه چهارم میریزم ولی خیلی ها کاملا شیرین دوست دارن
fatemeh
18 بهمن 97 14:33
سلام می‌خوام عضو بشم چ طوری اینکار رو انجام بدم
بانو
پاسخ
سلام عزیزم عضو کجا میخواید بشید ؟؟
رضا
18 اسفند 98 20:31
خوب بود ولی روغن یادم رفت بریزم نظرم تصویری اموزش باشه
بانو
پاسخ
🙁
رضا
18 اسفند 98 20:33
سلام دستور کیک قابلمه عالی بود با دخترم درست کردیم ولی روغن یادم رفت  اموزش 

تصویری باشه خوبه
بانو
پاسخ
سلام نوش جان .اکثر دستورات با تصویر مرحله به مرحله هست یه سری دستورات رو موفق نشدم ولی سعی کردم کامل باشه توضیحات🤗