کافه بـــانـــــــــــــو

چیپس میوه (میوه خشک )

1395/11/3 15:13
نویسنده : بانو
4,257 بازدید
اشتراک گذاری

با شروع فصل سرما و برپا شدن بخاری و شوفاژ فرصت خوبیه برای خشک کردن انواع میوه 

یه تنقلات سالم واسه میان وعده خودمون و بچه ها و البته پذیرایی از مهمونها

چیپس میوه  (میوه خشک )

 

برای تهیه چیپس میوه از هر نوع میوه ای که دوست دارید میتونید استفاده کنید تقریبا همشون خوشمزه هستن

موز و سیب و کیوی و خرمالو و نارنگی و پرتغال و توت فرنگی و آناناس و خیلی میوه های دیگه

حتما از میوه ها سالم استفاده کنید

به خصوص برای بعضی میوه ها مثل موز و کیوی و سیب

میوه های خیلی رسیده و له و در شرف خراب شدن اصلا مناسب خشک کردن نیستن

میوه ها رو اگه لازمه پوستشون رو بگیرن و بعد شروع کنید به اسلایس کردن

چیپس میوه  (میوه خشک )

همه رو یه اندازه خرد کنید

برش های موز خیلی نازک نباشه

مرکبات مثل پرتغال و نارنگی رو میشه با پوست هم خشک کرد البته من بدون پوست بیشتر دوست دارم اینایی رو هم که میبینید با پوست خشک کردم موقع خوردن پوست رو میکنم

سیب و کیوی هم میشه با پوست اسلایس کرد اینا دیگه سلیقه ای هست 

برای دونه های سیب میتونید بعد اسلایس کردن اون قسمت وسطش رو با یه وسیله گرد برش بزنید یا اصلا برش نزنید فقط دونهاش رو دربیارد 

برای خرمالو حتما از نوع رسیده استفاده کنید چون خرمالو سفت خشک شده اش هم اون طعم گس رو داره 

پس طعم میوه باید خوشمزه باشه که میوه خشکش هم خوشمزه بشه 

بعد اسلایس کردن میوه ها اونا رو داخل یه سینی بچینید 

میوه ها رو روی هم نچینید 

برای خشک کردنشون چند راه دارین

استفاده از دستگاه میوه خشک کن

خشک کردن داخل فر

خشک کردن روی بخاری یا شوفاژ

من همه رو میگم براتون به هر کدوم دسترسی داشتین با همون کار کنید

خشک کردن داخل دستگاه میوه ها رو داخل ظرف دستگاه بچینید و دستگه رو به برق بزنید تا وقتی میوه ها خشک بشن

داخل فر

برای فصل تابستون که به شوفاژ و بخاری دسترسی ندارین این راه خوبه

میوه ها رو داخل سینی فر بچینید (کاغذ روغنی از قبل گذاشته باشید) فر رو روی کمترین درجه ممکن روشن کنید 

یعنی روی درجه ای که دیگه فر ممکنه خاموش بشه درجه فر مهم نیس چون درجه فرها فرق میکنه ببینید کمترین درجه فرتون چقدره اگه حرارت زیاد باشه میوه به جای خشک شدن پخته میشن

معمولا چندین ساعت طول میکشه بستگی به نوع میوه و ضخامت اونها داره وقتی کامل خشک شد از فر خارج کنید

خشک کردن روی بخاری یا پکیج

میوه ها رو بعد خرد کردن داخل یه سینی بچینید میتونید داخل سبد فلزی هم بریزین و لی روی هم انباشته نکنید کف سبد و کنارهاش مرتب بچینید

روی بخاری یا پکیج بزارین

حرارت باید کم باشه تا میوه ها کم کم خشک بشن

هرازگاهی میوه ها رو بچرخونید تا زودتر خشک بشن

اگه حرارت پکیج یا بخاری زیاد باشه میوه ها پخته میشن و کلا میسوزن

پس حرارت رو کم کنید

اگه عرض پکیچ خیلی کمه و نمیتونید سینی روش بزارید یا کلا هر ظرف دیگه

یه لایه فویل بکشین روی پکیج بعد میوه ها رو  روی فویل  بچینید فویل خیلی نازک نباشه که پاره شه

و باز هم اگه فویل خیلی نازکه

روی فویل یه دستمال نخی پهن کنید و روی دستمال میوه ها رو بچینید 

چیپس میوه  (میوه خشک )

دستمالتون پرز نداشته باشه که پرزها میچسبه به میوها 

بعد اینکه کامل خشک شدن چیپس میوه تون حاضره

حالا بشینید بخورید و لذت ببرید

این چیپس میوه واسه کسایی که رژیم هستن خیلی خوبه چون از هر میوه یه اسلایس میخوری و کالریش هم خیلی ناچیزه

میتونید روی میوه ها رو اول شربت بدین و بعد خشک کنید

برای درست کردن شربت

نصف لیوان شکر و یک چهارم لیوان آب رو با هم مخلوط کنید و روی حرارت بزارید تا یه مقدار غلیظ بشه و شکر داخل اب حل بشه

چند قطره لیمو ترش داخلش بچکونید و از روی حرارت بردارین

میوها رو اول داخل این شربت بزنید و بعد به هر روشی که مایلید و بالا توضیح دادم خشک کنید

من شربت نمیزنم چون طعم چیپس میوه رو بدون شربت بیشتر دوست دارم 

برای میوه های مثل موز و سیب بهتره که بدین که سیاه نشه 

اینم بگم که موز رو من هر روشی امتحان کردم باز هم تغییر رنگ داد ولی برای سیب ها خوب بود و سفید موندن

البته سیب های که توی عکس هستن بدون شربت هستن که یه کوچولو قهوه ای شدن

من خیلی روی رنگ میوها حساس نیستم مهم طعمشونه که عالیه

اگه اهل چیپس میوه باشین و آماده خریده باشین میدونین که قیمت خیلی بالایی داره هر چند رنگ چیپس موز و سیب های بازاری خیلی خوشگل تره 

ولی تو خونه درست کردن یه لذتی دیگه ای داره

چیپس میوه  (میوه خشک )

چیپس میوه  (میوه خشک )

 

 

پسندها (1)

نظرات (10)

لاله
3 اسفند 95 13:48
سلام ضمن تشکر از سایت خوبتون درخواستی دارم من از دستورات مختلف کیک استفاده کردم ولی از هیچکدوم راضی نبودم اگه براتون مقدوره طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه رو قرار بدین...کیکای من پف نمیکنه...
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضورتون از دستورات وبلاگ راضی نبودین ؟؟ من دستور کیک زیاد گذاشتم از منو موضوعات وبلاگ که سمت راست وبلاگ هست انواع کیک و کاپ کیک رو نگاه کنید با هر کدوم راحت بودین کار کنین اینکه که همه کیک هاتون پف نمیکنه مشکل از نحوه کارتون هست حتما آرد رو سه بار الک کنید تخم مرغ و شکر رو پنج دقبقه با همزن بزنید بعد اضافه کردن ارد اروم هم بزنید از مواد اولیه نرغوب استفاده کنید به خصوص بکینگ پودر و آرد
لاله
3 اسفند 95 14:06
ببخشی برشها باید نازک باشن؟ضخامتشون چقد باشه! مثلا برا کیوی!
بانو
پاسخ
خیلی نازک نه چون موقع خشک شدن میچسبه کف ظرف کلفت هم باشه دیر خشک کیشه کیوی سه میلیمتر مثلا
لاله
3 اسفند 95 15:02
بسیار سپاسگذارم از پاسخگوییتون نمیدونم کدوم کیک رو درست کنم! بنظر ظاهر کیک شیر ک روش کنجده عالی میاد چون پفش ک عالیه
بانو
پاسخ
کم کم همه رو درست کن
لاله
3 اسفند 95 15:05
احتمالش هست ک نحوه کارم مشکل داشته باشه چون وقتی میخوام آرد رو اضافه کنم با همزن برقی هم میزنم مثل اینکه باید با همزن خاموش بهم بزنم! طی سه مرحله آرد رو اضافه میکنم ولی فک کنم باید با الک کم کم اضافه کنم درسته؟
بانو
پاسخ
مهم ترین نکته همون همزدن تخم مرغه اگه به اندازه زده بشه پف کیک تضمینیه آرد رو در سه مرحله اضافه کنید حالا یا با الک یا همین طوری و آروم با لیسک هم بزنید در نهایت اگه حس کردین گلوله داخلش مونده در حد چند ثانیه با همزن بزنید
لاله
6 اسفند 95 14:47
سلام مهربووووون میخواستم تشکر کنم ازتون کیک شیفون رو طبق دستور درست کردم بافتش لطیف شده ممنوووووونم
بانو
پاسخ
لاله
10 اسفند 95 9:48
سلام ب روی ماهتون خوبین ببخشی دستور کیک ساده با آرد گندم رو امکانش هست بذارین ممنون میشم
بانو
پاسخ
سلام گذاشتم اولین دستور وبلاگ کیک ساده هست
لاله
11 اسفند 95 20:03
آها ممنون...کیک عصرونه؟
بانو
پاسخ
نه کیک ساده وانیلی همون که درست کردین گفتین بوی تخم مرغ میده
لاله
12 اسفند 95 14:10
آها کاش نزدیک هم بودیم منم اشکال کارمو میفهمیدم
بانو
پاسخ
لاله
23 اسفند 95 23:12
سلام شبتون بخیر. چند وقته بروز نکردین
بانو
پاسخ
سلام ممنون درگیر خونه تکونی و شیرینی های عید بودم وقت نکردم انشاله در اولین فرصت آپ میکنم ممنون از همراهیتون
لاله
10 فروردین 96 23:44
سلام خانوم گل با تاخیر سال نو مبارک امیدوارم سال خوبی داشته باشین
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون امیدوارم تو سال جدید براتون بهترین ها رقم بخوره موفق و سلامت باشین