کافه بـــانـــــــــــــو

خوراک مرغ با رب انار

1395/10/27 16:01
نویسنده : بانو
7,287 بازدید
اشتراک گذاری

اگه از طعم همیشگی مرغ خسته شدین پیشنهاد میکنم این خوراک خوشمزه رو امتحان کنید 

خیلی خوشمزه هست به قول همسر جان یه جورایی خواهر فسنجونه 

خوراک مرغ با رب انار

مواد لازم :برای سه نفر

ران مرغ : 3 عدد (میتونید از قسمت های دیگه هم استفاده کنید )

پیاز : 1 عدد متوسط

رب انار : 2 قاشق غذاخوری 

انار دانه شده یا آلو : نصف پیمانه (یکیشون رو بنا به سلیقه استفاده کنید )

رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری سرخالی

گردو چرخ شده : دو قاشق غذاخوری (من مغز گردو رو با گوشت کوب کوبیدم تا له شد )

نمک،فلفل،زردچوبه به میزان لازم

روغن 

طرز تهیه :

تکه های مرغ رو در قابلمه یا تابه بچینید یه مقدار زردچوبه و فلفل سیاه روی مرغها بپاشین 

دو سه قاشق روغن مایع بریزن و بزارین یه مقدار مرغها سرخ بشن و طلایی بشن

وقتی یه کوچولو روی مرغ طلایی شد از تابه خارجشون کنید

پیاز رو نگینی خرد کنید و داخل همون تابه تفت بدین تا سبک بشه

رب گوجه و یه مقدار زردچوبه و فلفل اضافه کنید و تفت بدین 

رب انار رو اضافه کنید و مخلوط کنید

حالا تیکه های مرغ رو برگردونین داخل قابلمه 

و یه مقدار آب بریزین تا اندازه ای که روی مرغ ها رو بگیره 

نمک و دونه های انار یا آلو و گردو رو  اضافه کنید

وقتی آب خوراک شروع به جوشیدن کرد حرارت رو کم کنید و بزارید تا خوراکمون با حرارت ملایم بپزه تا جا بیفته

آب خوراک نباید خیلی باشه باید غلیظ باشه 

من فصل انار از دونه های انار استفاده میکنم و وقتایی که انار نیس از آلو استفاده میکنم با هر دو خوشمزه هست هر کدوم که در دسترس بود استفاده کنید

ترشی و شیرینی این غذا رو خودتون با ذایقه تون تنظیم کنید

یه خرده که از پخت خوراک گذشت یه مقدار از آب خوراک رو بچشید اگه لازم بود یه مقدار رب انار اضافه کنید یا اگه خیلی ترش بود شکر بریزین 

رب انار من ملس هست و خیلی سفت و غلیظه و با این میزانی که گفتم طعم خوراک عالی بود 

میتونید گردو رو حذف کنید چون بدون گردو هم خوشمزه هست با گردو طعم فسنجون رو میگیره و خوشمزه تره 

خوراک مرغ با رب انار

خوراک مرغ با رب انار

خوراک مرغ با رب انار

پسندها (1)

نظرات (3)

زهره
3 بهمن 95 19:20
میشه‌اموزش«راویولی»روبذارین؟توبرنامه دستپخت‌دیدم‌خیلی‌خوشم‌اومد‌امادستورشوندارم‌.ممنون‌عزیزم
بانو
پاسخ
چشم حتما فرصت بشه میزارم
لاله
7 اسفند 95 14:51
سلام سلام آدرسمو برات گذاشتم مهربونی
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضورت
شکوه
18 مهر 97 14:37
این غذا عالی بود،اولین بار که دیروز درست کردم همسرم خیییییلی خوشش اومد، گفت طعمش حرف نداره
ممنون از شما
بانو
پاسخ
نوش جان عزیزم باعث افتخاره که لذت بردین موفق باشین