کافه بـــانـــــــــــــو

شیرینی نارگیلی

1396/3/3 20:39
نویسنده : بانو
4,475 بازدید
اشتراک گذاری

دوستان سلام بعد از مدتها اومدم با یه دستور شیرینی خوشمزه شیرینی نارگیلی 

 بعد از امتحان کردن دستورات مختلف، این دستوری بود که من از نتیجه کاملا راضی بودم

رویه این شیرینی ترد،ترک دار،طلایی وبراقه وداخل اون هم کاملا نرم

اگه همه نکات رو رعایت کنید قول میدم عاشق این شیرینی میشید 

شیرینی نارگیلی

مواد لازم : 

شکر : 250گرم |(من 190 گرم ریختم )

پودرنارگیل چرب وتازه  : 125گرم

روغن مایع : 60 گرم 

سفیده تخم مرغ : 3 عدد بزرگ معادل 125 گرم 

وانیل :  یک چهارم ق چ 

ابلیمو : یک دوم ق چ

نکته مهم در مورد مواد لازم 

حتما از ترازو استفاده کنید که میزان مواد اولیه کم و زیاد نشه

از پودر نارگیل خشک یا کهنه استفاده نکنین حتما تازه باشه 

من برای اطمینان بیشتر از نتیجه کار سفیده رو وزن کردم که میزان سفیده رادقیق برداشته باشم 

برای میزان شکر من بار اول با همون مقدار 250 گرم درست کردم ولی خیلی شیرین بود و دل رو میزد

برای دفعات بعد با 190 گرم تا 200 گرم استفاده کردم و نتیجه کار هم رضایت بخش بود و تو کیفیت شیرینی تفاوتی نداشت شما طبق ذایقه تنظیم کنید با میزان 190 گرم به نظرم شیرینیش متعادله 

طرز تهیه :

شکر ، پودرنارگیل  ، 2عدد ازسفیده ها  و 2/3 ازروغن مایع  رادرظرفی خوب باهم مخلوط کنید

کافه بانو

حالا  مخلوط را یا دوبار از چرخ گوشت ردکنید  یا داخل یک دوسه یا غذاساز ریخته و خوب له کنید

درحدی که مخلوط کاملا نرم و لطیف و له شود کافیست ،بیش از اندازه نیز هم نزنید که مایه به روغن میفتد

حالا مواد را داخل قابلمه یا تابه که نچسب باشه بریزید و روی حرارت خیلی ملایم بزارید 

دقت کنید که میزان حرارت خیلی مهمه 

مواد اصلا نباید بجوشه فقط با حرارت ملایم گرم بشه 

توی این مرحله مدام مواد رو هم بزنید تا مواد گرم بشه

باید با انگشت حرارت مواد رو چک کنید همین که انگشت زدین ودیدین که مواد کمی گرمه ازروی  حرارت بردارین

آبلیمو و بقیه روغن مایع و سفیده و وانیل را به ان اضافه کنید وخیلی سریع خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط بشن

دوباره روی حرارت قراربدین و همچنان مدام هم بزنید 

حرارت هم همچنان ملایم باید باشه

باید مدام مواد را هم بزنین تا مواد به مرحله داغ شدن برسد یعنی اینکه از مواد بخار بلند میشه ولی به هیچ عنوان مواد نباید قل بزند و بجوشه

برای اینکه بدونید میزان داغ زدن مواد کافیه با انگشت دستتون چک کنید

انگشت رو داخل مواد می زنید مواد باید کاملا داغ بشه و حس سوختگی تو دستتون حس کنید 

وقتی انگشت زدین ودیدین انگشتتون احساس داغ شدن داشت موادرا از روی حرارت بردارین

پس از این زمان مواد را درمحیط اشپزخانه قرار دهید تاکاملا سردشود چندساعتی طول می کشه ولی برای سردشدن به هیچ عنوان داخل یخچال  نباید بذارین

مواد را پس از سردشدن کامل درون قیف بریزین

من از قیف یه بار مصرف بدون ماسوره استفاده کردم

کف سینی فر رو حتما کاغذ روغنی بندازین

داخل سینی با فاصله شیرینی ها رو به یه اندازه قیف میزنیم 

اگه مراحل کار رو درست رفته باشین مواد شیرینی خیلی سفت نباید باشه 

غلظت مواد در این دستور و پس ازسردشدن کامل، برای من به شکل یک خمیر نرم ولطیف و چسبنده بود

میتونید بعد از اینکه مواد رو قیف زدین نوگ انگشت تون رو چرب کنید و یه خرده شیرینی ها رو فشار بدین تا پخش بشه 

سینی را داخل فری که از قبل گرم شده با حرارت 370 درجه فارنهایت یا 180درجه ی سانتیگراد به مدت 15 دقیقه قرار می دهیم تا زیر شییرینی طلایی بشه

 این نکته فراموش نشه که درجه فرها با هم فرق داره و این زمان تقریبی هست 

به محض طلایی شدن زیر شیرینی, شیرینی آماده است اگه دوست دارین روی شیرینی هم طلایی بشه چند ثانیه گریل رو روشن کنید

از فر که در اوردیم اجازه میدهیم تا خنک شه, بعد از کاغذ جدا میکنیم 

 برای اینکه داخل فرهای خانگی روی شیرینی ترک بخورد, فر را با دمای بالا گرم کنید

یعنی در  ابتدا فر را روی حرارت 220 درجه سانتی گراد به مدت 15_دقیقه خوب گرم کنید وقتی سینی شیرینی رو داخلش گذاشتین حرارت رو بزارید روی 180 

بافت داخل این شیرینی نرمه، پس ازسردشدن رویه ان کمی ترد ولی درونش نرم خواهد ماند 

چون شیرینی درمجاورت هواخشک خواهدشد ،انها را درظرف دربسته بچینید.

اگه نکات رو رعایت کنید شیرینی هاتون کاملا شبیه شیرینی های بازاری میشه 

امیدوارم درست کنید و لذت ببرید 

شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

لاله
5 خرداد 96 17:57
به به من عاشق شیرینی نارگیلیم
بانو
پاسخ