کافه بـــانـــــــــــــو

آلبالو خشک خانگی

1396/5/2 13:05
نویسنده : بانو
4,567 بازدید
اشتراک گذاری

چقد این آلبالوها خوشمزه هستن چه خودشون چه خشکشون چه شربتشون 

امسال کلی آلبالو خشک کردم امیدوارم واسه زمستون بمونن هر چند بعید میدونم 

خشک کردن این خوشمزه های خیلی کار سختی نیس 

آلبالو خشک خانگی

چوب آلبالوها رو جدا کنید و بشورید و بریزید تو سینی یا آبکش

 روی هم نریزید ‌‌با دست پخش کنید که دونه دونه قرار بگیره 

 بذارید جلوی افتاب تند مثل آفتاب پشت بام تا خشک‌بشه به همین راحتی 

خیلی نزارید خشک بشه که گوشتش به هسته هاش بچسبه

اگه آفتاب تند باشه یکی دو روزه خشک میشه 

حالا چرا گفتم آفتاب تند و شدید

چون اگه آفتاب مستقیم و شدید نباشه کلی طول میکشه تا خشک بشه و کلی گردو خاک‌ میشینه روش 

بعد از اینکه گوشتش جمع شد و خشک شدمیتونین مجدد آب بگیرین روش و نمک بزنین و بزارین هوا بخوره تا خشک بشه  بعد بسته بندی کنین و کنار بزارین 

اگه برای طولانی مدت قراره نگه دارین داخل ظرف در بسته توی فریزر بزارین ولی اگه حجمش زیاد نیست و خیلی قرار نیست نگه دارین تو یخچال بزارین 

حتما داخل ظرف در دار یا زیپ کیپ بزارین که هوا نخوره و بوی یخچال و فریزر رو نگیره 

بعضیا تو این مرحله کمی نمک همراه با رب انار بهش میزنن و باز میذارن آفتاب تا کمی خشک شه البته با این روش حالت چسبنده میشه واین مدلی نوش جان میکنن

من خودم طبق روش اول درست میکنم و بسته بندی میکنم

 

آلبالو خشک خانگی

آلبالو خشک خانگی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مریم
3 مرداد 96 23:01
چه عالی شده حتما درست میکنم باید بعد از اینکه آب کشیدیم روشون نمک بزنیم یا نه بعد از اینکه خشک شدن نمک بزنیم؟
بانو
پاسخ
بعد آبکشی نمک بزنید و بزارید خشک بشن البته میشه موقع خوردن بزنید ضروری نیس