کافه بـــانـــــــــــــو

مربای زرد آلو

1396/5/2 13:55
نویسنده : بانو
2,412 بازدید
اشتراک گذاری

اولین باریه که مربای زردآلو رو درست کردم و نتیجه دلبرتر از اونی شد که فکر میکردم

اگه تست نکردین تا فصل این خوشمز ها تموم نشد شما هم تست کنید 

 مربای زرد آلو

 

مواد لازم :

زردآلو : نیم کیلو 

شکر:  250 گرم 

آب : نصف لیوان 

آبلیمو : یک ق چ 

وانیل : نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه :

برای مربای زردآلو از زردآلوهای سفت استفاده کنید و اگه ریز باشن بهتره مال من خیلی درشت بود و مجبور شدم نصفشون کنم

زردآلوها را بشورید بزارید آبشون بره

هسته اونها رو در بیارید اگه زردآلوهاتون خیلی درشت بود با چاقو نصف کنید من هر زردآلو رو چهار قسمت کردم 

 شكر را با آب بگذارید بجوشه 

وقتی شکر داخل آب حل شد زردآلود رو اضافه کنید

بزارید با حرارت ملایم بجوشه تا زردآلوها بپزه و شربت مربا قوام بیاد

هر چی بیشتر حرارت ببینه زردآلو ها له تر میشه پس اگه دوست ندارین خیلی له بشه و شکل زردآلو حفظ بشه نیم ساعت کافیه 

وقتی شربت مقوا قوام اومد و به غلظت مناسب رسید  آبلیمو و وانیل را اضافه كنید و مخلوط کنید و  ظرف را از روی حرارت بردارید

برای اینکه ببینید شربت مربا قوام اومده بهتره یه قاشق ازش بردارین و داخل ظرف بریزین و داخل یخچال بزارید تا سریع سرد بشه

بعد چند دقیقه چک کنید اگه غلیظ و کشدار بود مربا حاضره اگه هنوز شل و آبکی بود بازم بزارین بجوشه تا شربتش غلیظ شه 

و اجازه دهید تا مربا خنك بشه بعد داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهدارید

من مقدار شکر رو نصف میزان زردآلو ریختم چون دوست دارم مرباهام ملس باشن و طعم اصلی میوه هم داخلش حس بشه

وقتی شکر رو برابر با میوه میریزیم شیرینی شکر غالب میشه و اون طعم اصلی میوه حس نمیشه

با این میزان شکر طعم مربا ملس هست پس اگه دوست دارین شیرین تر باشه میزان شکر رو تا 400 گرم جا داره بریزین

امیدوارم درست کنید و لذت ببرین 

 مربای زرد آلو

 مربای زرد آلو

 مربای زرد آلو

پسندها (3)

نظرات (2)

مامان زهرا
5 مرداد 96 1:47
بانو
پاسخ
محبتمحبتمحبتمحبت
فاطمه
5 مرداد 96 18:19
سلام خانم هنرمند من بارها با دستورهای شما غذا و کیک درست کردم که همشون عالی شدن ممنون ازتون فقط من به یه مشکل برخوردم من دیروز روغن صاف تهیه کردم و گذاشتم تو یخچال امروز وقتی در اوردم که باهاش شیرینی درست کنم دیدن خیلی سفت نشده یعنی یه مقدار هنوز حالت مایع داره و چون خیلی سفت نیست تو اندازه گیری ها روغن بیشتر آب میشه اگه باهاش شیرینی درست کنم شیرینی هام خراب نمیشه؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خوشحالم از حضورتون . مارک روغنی که مصرف کردین چی بود  ؟؟؟قبل از اینکه روغن رو آب کنید اون قسمت مایع رو کامل جدا کردین ؟؟؟ اگه روغن صافتون هنوز حالت مایع داره کار کردن باهاش سخت میشه