کافه بـــانـــــــــــــو

کیک گیلاس

1396/5/12 17:32
نویسنده : بانو
9,227 بازدید
اشتراک گذاری

این خوشمزه جان که میبینید کیک گیلاس هست

اگه اهل کیک های میوه ای هستین الان که فصل میوه های خوشمزه تابستونی هست

حتما باهاشون چیزای خوشمزه درست کنید 

از اونجایی که ما هم خانوادگی ارادت خاصی به جناب گیلاس داریم امروز اینو درست کردم 

پیشنهاد میکنم اگه همین امروز تو یخچال گیلاس دارید درست کنید 

بافت این کیک فوق العاده لطیفه 

کیک گیلاس

کیک گیلاس

مواد لازم:

آرد  : دو و نیم لیوان  معادل 300 گرم 

تخم مرغ : 4  عدد

شکر : یک و نیم لیوان 

شیر : سه چهارم لیوان 

روغن مایع : یک سوم لیوان

بکینگ پودر : 2 قاشق چایخوری

وانیل : یک دوم قاشق چایخوری

گیلاس :  300 گرم هسته گرفته 

طرز تهیه:

هسته گیلاسها رو در میاریم و دو قاشق از شکر که توی دستور هست روی اونها میریزیم و مخلوط میکنیم و کنار میزاریم 

آرد،نمک،بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و سه بار الک میکنیم

فر رو روی 180 درجه روشن میکنیم و میزاریم گرم بشه 

کف قالب رو کاغذ روغنی میندازیم 

من تو قالب مستطیل درست کردم سایز 25 در 35 

زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا میکنیم

سفیده را به تنهایی میزنیم تا یه مقدار کف کنه نیمی از شکر رو بهش اضافه میکنیم و میزنیم تا کاملا فرم بگیره

جوری گه وقتی ظرف رو برگردندید از ظرف نریزه 

سفیده تخم مرغ

سفیده را داخل یخچال میزاریم که در اثر گرمای آشپزخونه آب نندازه 

زرده را به همراه وانیل و مابقی شکر با همزن میزنیم  تا جایی که کاملا کرم رنگ و کشدار شود و شکر کاملا داخلش حل بشه

روغن رو اضافه کرده و هم میزنیم در حد مخلوط شدن 

همزن رو کنار بزارید 

آرد و شیر رو  در سه مرحله اضافه میکنیم 

یعنی یه مقدار آرد ، یه مقدار شیر

مجدد یه مقدار آرد میریزیم و مخلوط میکنیم ، و باز یه مقدار شیر 

این کار رو تو سه مرحله انجام میدیم تا شیر و آرد تموم شه 

حالا با دور کند همزن در حد چند ثانیه میزنیم که مواد کاملا یکدست بشه و هیچ گلوله ای داخلش نباشه 

 سفیده فرم گرفته رو  اضافه کرده و با لیستک به صورت دورانی هم میزنیم تا پف سفیده نخوابد و مواد یکدست بشن

مواد آماده شده را داخل قالب میریزیم 

گیلاس ها را روی سطح کار میچینیم

حتما به سمت بالا باشن یعنی قسمت داخلی گیلاس به سمت بالا باشه

که آب موجود در بافت گیلاس داخل کیک نفوذ نکنه چون کیک خمیر میشه

من کل کیک رو گیلاس نزاشتم چون چند تا مهمون کوچولو داشتم و احتمال میدادم خوششون نیاد

ولی شما کل کیک رو بزارید حتما تیکه های گیلاس با کیک خیلی مزه دلچسبی خوشمزه داره 

در طبقه وسط قرار داده تا بپزد

وقتی بوی کیک در اومد با یک خلال دندان تست پخت انجام دهید و اگر به خلال نچسبید

یعنی کیک پخته اگه خواستین سطح کیک طلایی بشه چند ثانیه گریل رو بزنید 

مدت پخت تقریبی هست مال من 45 دقیقه طول کشید 

حتما این کیک رو درست کنید،یک طعم عالی و بافت خیلی سبک داره 

کیک گیلاس

کیک گیلاس

کیک گیلاس

پسندها (4)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (6)

سپیده
13 مرداد 96 12:35
چه عالی شده حتما درست میکنم اگه میشه لطفا دستور شیرینی های بیشتری بذارید ❤🌷
بانو
پاسخ
دستور شیرینی هم زیاد داریم هااا ولی بازم چششم حتما سعی میکنم دستور شیرینی بزارم عزیزم ممنون از پیشنهادتون 
سحر
13 شهریور 96 13:31
این کیک رو بارها با دستورتون درست کردم عالی بود مرسی ازتون واقعا ممنون که زحمت میکشید و رسپی هارو در اختیارمون قرار میدید موفق و شاد باشید
بانو
پاسخ
خوشحالم که راضی بودین .باعث افتخاره عزیزم ممنون از حضورتون
مینا احمدی
22 شهریور 96 18:25
بانو چرا انقدر کم کار شدید دلمون واسه پست های خوب و خوشمزه تون تنگ شد 😔
بانو
پاسخ
ممنون که پیگیر وبلاگ هستین .لبتاپم خراب شده و نمیتون پست بزارم با گوشی هم سختمه  ایشاله درست بشه بازم پستای جدید میزارممحبت
مریم
19 آذر 96 18:44
سلام وقتتون بخیر خیلی وقته آپ نشدید من که خیلی از دستور غداهاتون لذت میبردم هرجا که هستید موفق باشید
بانو
پاسخ
سلام ممنون از اینکه پیگیر مطالب وبلاگ‌هستین راستش یه مدت لبتاپم خراب بود از وقتی هم درست شده اصلا فرصت نکردم بشینم پست بزارم برای وبلاگ خودمم خیلی دلم تنگ شده ایشاله فرصت بشه حتما پست جدید میزارم
شهرزاد
28 مرداد 97 10:38
سلام و خداقوت.
ببخشید با این مواد میشه تو قابلمه هم  پخت؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون 
میشه ولی بهتره کیک های که توشون میوه داره داخل فر درست بشن
چون میوه داخل کیک باعث میشه بافت کیک سنگین تر بشه
و کیکی که روی گاز پخته میشه خودش به تنهایی بافت سنگین و فشرده ای داره
ممکنه گیلاس روی کیک سنگینی کنه و پف کیک کمتر از حد معمول بشه
مسعودابراهیمی
8 آبان 97 9:04
باسلام وعرض ادب واحترام حضورپرمهرشما سرکارخانم؛
حقیر ، مردی۵۴ ساله و مجردم که بشدت علاقه خاصی به کیک وشیرینی دارم وشکرخدا سلامتی کامل دارم و... بخاطر استفاده از چربی،گلوکز وتری گلیس... مشکلی ندارم
ضمنا گاز فردار ندارم ، وراستش از روزیکه دستورپخت کیک قابلمه ای شمارو دیدم وبکاربردم ، دعاتون میکنم چون هم نوه هام نوش جان میکنند وهم بنده کمترین.
عرضم صرفا جهت تشکر وقدردانی از سرکارعالی بود ضمن اینکه ازحضورشما سوال کنم آیا میشه کیک های دیگه رو مثل کیک گیلاسی شمارو با قابلمه درست کرد؟ از همون دفعه اول کیکهای من وصدالبته بدستورشما بسیار عالی ازآب دراومدند فقط کیک خود میوه ای رو خصوصا اگه بشه ... خیلی خوب میشه 😄 
مجدداً از محضر جنتبعالی تشکر میکنم .
همیشه وپیوسته موفقیت وشادی در زندگی گرمتون جریان داشته باشه. درود ودوصد بدرود. ابراهیمی
بانو
پاسخ
سلام 
خیلییی خوشحالم که دستور این بنده حقیر مورد توجه قرار گرفته و کیکهای عالییی تونستین درست کنید نوش جان خودتون و عزیزانتون 
پیامتون خیلی بهم انرژی داد واقعا خوشحالم از داشتن همراهان عزیزی چون شما 
کیک های میوه به خاطر وجود میوه داخلشون بافت کیک یه مقدار سنگین میشه شاید داخل قابلمه اون بافت عالی رو که داخل فر میده نشه 
من خودم به شخصه امتحان نکردم 
انوع کیک های ساده رو درست میکنم توی قابلمه ولی کیک میوه ای نه
خیلی وقته میخوام کیک سیب درست کنم ولی هنوز فرصت نشده میتونید برای امتحان درست کنید ایشاله که خوب میشه
یا منتظر بمونید من دستور کیک های میوه داخل تابه و قابلمه رو بزارم 
موفق و سلامت باشین