کافه بـــانـــــــــــــو

چیز کیک کوکی

1393/5/7 13:20
نویسنده : بانو
4,602 بازدید
اشتراک گذاری

عید همه تون مبارک دوستان امروز به مناسبت عید فطر این کوکی های خوشمزه رو تقدیمتون میکنم

امیدوارم درست کنید و لذت ببرید  

یه کوکی با کاور ترد و مرکزنرم و پنیری خوشمزه

واسه کوچولوها عالیییییه چون توش پنیر خامه ای و کره داره

چیز کیک کوکی

مواد لازم :

آرد:2 لیوان

شکر :1 لیوان

زرده تخم مرغ :یک عدد

پنیر خامه ای :120 گرم

کره :170 گرم

شکلات چیپسی :نصف لیوان

بیسکویت شکلاتی خرده شده :یک لیوان

نمک :یک چهارم قاشق چایخوری

وانیل :یک قاشق چایخوری

طرز تهیه :

من یه تغییراتی توی دستور اصلی دادم مقدار شکر به نظرم زیاد بود چون خیلی شیرین شده بود

من اصولا کم شیرین دوست دارم واسه سری اول طبق دستور درست کردم ولی واسه دفعه های دیگه یه خرده تغییرش دادم

میزان شکر رو من سه چهارم لیوان ریختم چیپس شکلات هم یک چهارم لیوان

کره رو بزارید بیرون یخچال تا نرم بشه

فر رو روی 180 درجه روشن کنید تا گرم بشه

کره نرم شده و شکر و پنیر خامه ای(من از پنیر خامه ای کاله استفاده کردم یه بسته 100 گرمی )و وانیل رو مخلوط میکنیم با همزن

خوب هم میزنیم

زرده تخم مرغ رو اضافه میکنیم

آرد و نمک رو مخلوط کرده و کم کم به موادمون اضافه میکنیم و همچنان با همزن هم میزنیم تا خوب مخلوط بشن

چیپس شکلات رو اول با یکم از اردی که داشتین کاور کنید و به بقیه مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید

(اين باعث ميشه چيپسها توي بيسكويت ته نشين نشن)

 

بهتر از بیسکویت شکلاتی تیره استفاده کنید تا رنگ سیاه و سفید باعث خوشگل شدن کوکی ها بشه

 

 

بیسکویت ها رو خرد کنید پودر نشن هان فقط خردش کنید و به مواد اضافه کنید

 

 

 

 

 

و خوب مخلوطش کنید

 

 

توی سینی فر کاغذ روغنی بندازید (نیازی به چرب کردن نیست )

 

واز مواد به اندازه یه قاشق با فاصله 3 سانت توی سینی بچینید

 

و با پشت قاشق کمی پهنش کنید چون تغییر فرم نمیدن

 

 

به مدت 10 تا 15 دقیقه در حدی که زیر کوکی ها طلایی بشه توی فر بزارید

 

طعم پنیر خامه ای توی این کوکی ها کاملا واضحه بیسکویت ها کاوری ترد و مرکزی نرم دارن البته نه خیلی نرم

 

توی ظرف در بسته تو یخچال نگهداری کنید

 

 

 

چیز کوکی

 

 منبع شف طیبه

پسندها (1)

نظرات (0)