کافه بـــانـــــــــــــو

کیک شکلات پرتقال

1400/2/7 9:50
نویسنده : بانو
799 بازدید
اشتراک گذاری

با دستور یه کیک خوشمزه و عالی اومدم 
هنوز هم پرتقال هست و میتونید این کیک خوشمزه رو درست کنید
بافت و طعم عالی داشت

مواد لازم کیک:

تخم مرغ :  چهار عدد

روغن مایع : یک دوم پیمانه

شکر: ۱ پیمانه

آب پرتقال طبیعی: ۱ پیمانه سرخالی ( من از پرتقال تو سرخ استفاده کردم ولی هر مدلی میتونید استفاده کنید)

آرد : ۲ و یک دوم پیمانه

پودر کاکائو: ۲ ق غ ( با این مقدار پودر کاکائو ، طعم شکلات خیلی توی کیک غالب نمیشه، وعطر و طعم پرتقال بیشتر مشخص میشه اگه میخواید طعم شکلات بیشتر باشه  ۴ ق غ پودر کاکائو بریزید )

بیکینگ پودر : ۲ ق چ

رنده پوست پرتقال ۱ ق چ

طرز تهیه:

برای درست کردن کیک اول فر رو روی دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید.

دو قاشق از میزان آردی که توی دستور گفتم کم کنید و به جاش دو قاشق پودر کاکائو بزنید

توی مواد لازم توضیح دادم که اگه میخواید طعم شکلات غالب تر باشه پودر کاکائوی

بیشتر بزنید ولی به همون میزان باید از آرد دستور کم کنید

من دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو ریختم و دو قاشق غداخوری از میزان آرد کم کردم

تخم مرغها و  شکر و رنده پوست پرتقال رو با همزن بزنید تا کشدار و غلیظ بشه

و بعد روغن مایع و آب پرتقال رو اضافه کنید.

مواد خشک شامل آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو رو باهم ترکیب کنید

 روی مواد تخم مرغی  الک کنید و با ویسک دستی یا دور کند همزن مواد رو ترکیب کنید 

من طی سه مرحله آرد رو با مواد مخلوط کردم  

مایه کیک رو داخل قالب ۲۵ میان تهی  یا گرد ساده ۲۵ سانتی متر که چرب کردید و کاغذ روغنی انداختید بریزید (من ازقالب میان تهی

استفاده کردم و از ارده برای چرب کردن قالب استفاده کردم)

داخل فر از پیش گرم شده به مدت تقریبی ۴۵ تا ۵۰ دقیقه بپزید تا کیک کاملا مغزپخت  بشه و بعد از خنک شدن از قالب جدا کنید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)