کافه بـــانـــــــــــــو

رولت خامه ای

1393/5/18 0:59
نویسنده : بانو
8,465 بازدید
اشتراک گذاری

رولت خامه جز خوشمز های هست که خیلی راحت میشه تو خونه درست کرد 

درست کردنش وقت زیادی نمیبره و اگه طبق دستور پیش برین طعمش هم عالی میشه 

رولت خامه ای

 

مواد لازم:

تخم مرغ : 4 عدد

آرد:یک لیوان سرخالی

شکر:یک دوم لیوان

بکینگ پودر :نصف قاشق چایخوری

وانیل :یک چهارم قاشق چایخوری

آب جوش : سه قاشق سوپ خوری

عسل یا شربت بار : 1 ق غذاخوری

خامه فرم گرفته حدودا 200 گرم

طرز تهیه رولت خامه ای :

ابتدا فر رو روی 200 درجه سانتیگراد یا 400 درجه فارنهایت روشن میکنیم

آرد و بکینگ پودر رو سه بار الک میکنیم 

کف سینی 30 *40 یه کاغذ روغنی میندازیم کاغذ رو خوب فیکس کنید تکون نخوره

تخم و شکر و وانیل رو با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و پفکی بشه حدودا 6 7 دقیقه 

این تایم بستگی به قدرت همزن تون داره 

هر موقع رنگ مخلوطمون کرم رنگ شد و حجمش چند برابر شد کافیه 

رولت خامه ای

آب جوش رو با عسل یا شربت بار مخلوط میکنیم و کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه میکنیم

طرز تهیه شربت بار اینجا 

استفاده از عسل یا شربت بار برای داخل رولت باعث میشه رنگ رولت قهوه ای خوشرنگ بشه و اگه در دسترس نبود میشه حذف کرد و تاثیری تو کیفیت کیک رولت نداره 

حتما سریع بزنید که تخم مرغ نبنده

همزن رو کنار بزارید

آرد الک شده رو کم کم اضافه کنید و و با لیسک مواد رو مخلوط کنید تا یکدست بشه

دیدید که حاضر کردن مواد خیلی زمان نمیبره نهایت 10 دقیقه

بعد هم بریزید توی سینی 30 *40 و با اشق مواد رو پهن کنید و سطحش رو صاف کنید

بزارید توی فربه مدت 10 تا 15 دقیقه باز این تایم بستگی به حرارت فر داره 

هر موقع بوی رولت بلند شد چک کنید با خلال دندون یه خلال دندون رو داخل کیک ببرید و خارج کنید 

اگه چیزی بهش نچسبیده بود یعنی رولت پخته و وقت خارج کردنش

ولی من معمولا چند ثانیه گریل رو روشن میکنم تا هم چسبنده گی روی کیک از بین بره هم رنگ رولت قهوه ای بشه 

حواستون باشه خیلی زود میسوزه

پس ولش نکنید برید دنبال کاراتون

تو همون آشپزخونه یه خرده ور برید حاضر شده

وقتی کیکمون پخت و سینی رو خارج کردید اجازه بدید یه 5 دقیقه همونجوری سرد بشه بعد یه پارچه نخی یا یه کاغذ روغنی پهن کنید سینی رو برگردونید روش تا کیک بیفته روی پارچه

بعد آروم آروم کاغذ روغنی رو ازش جدا کنید

و همونجوری با پارچه یا کاغذ خیلی با دقت رولش کنید

یعنی پارچه هم باهاش رول میشه

بعد میزارید یکی دو ساعتی توی یخچال بمونه

خامه رو به یکی از این روش ها حاضر کنید

طریقه کار با خامه های فریزری

روش کار با پودر خامه

خامه فرم گرفته با استفاده از خامه صبحانه

 خامه رو که حاضر کردید رولت رو از یخچال خارج کنید و باز هم خیلی با دقت بازش کنید

روی رولت خامه فرم گرفته بریزید و با پالت یا پشت قاشق صافش کنید

نکته :خیلی خامه نریزید که موقع رول کردن بزنه بیرون خیلی هم کم نریزید که رولت خشک باشه

میتونید از موز گردو شکلات چیسی یا رنده شکلات برای بینش استفاده کنید من چیزی نریختم

 اینبار فقط خود کیک رو رول کنید

خیلی فشار ندید که خامه بیرون بزنه

روی رولت هم میتونید خامه بزنید یا اصلا نزنید 

با هر چی دوست دارین روی رولت رو تزیین کنید 

تیکه های میوه

ترافل

رنده شکلات و....

میتونید خامه رو توی قیف بریزید و روی رولت شکوفه بزنید

رولت خامه ای

بعد این مدت بزارین رولت داخل یخچال سه چهار ساعتی بمونه تا هم برش رولت خوشگل تر بشه هم خامه به خرد کیک بره و طعمش خوشمزه تر بشه 

برای برش هم با چاقو اره ای تیز برش بزنید 

اینم از رولت خوشمزه ما

رولت خامه ای

نگاه نکنید خیلی مطلبم طولانی شد خواستم هم مطالب رو بگم

درست کردنش خیلی راحت و اسونه

این دستور برخلاف بقیه دستور ها دیگه  دغدغه جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ رو نداره و و نمیخواید کلی وقت رو صرف تخم مرغ و هم زدن سفیده و فولد کردن سفیده کنید 

خیلی راحت و سریع کیک رولت حاضره 

موقع رول کردن با دقت رول کنید که کیکتون نشکنه اگر هم احیانا یه جاییش شکست نگران نباشید با خامه بپوشونیدش

این مقدار مواد تقریبا 12 عدد رولت میده البته اگه با عرض دو سانت برش بزنید 

رولت خامه ای

 

 

پسندها (3)

نظرات (6)

یه مامان
21 مرداد 93 10:21
سلام ممنون که به مدرسه ی مامان ها اومدید، به نظر که خیلی خوشمزه میاد براتون آرزوی موفقیت داریم
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون
نبض مامان
3 شهریور 93 0:54
سلام عالیه دستت درد نکنه
بانو
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم خوشحالم که استفاده کردین
شکوه
27 اردیبهشت 95 12:57
سلام بانوی هنرمند میخواستم بپرسم میشه این رولت رو توی تابه ی رژیمی درست کرد؟ ممنون از راهنماییتون
بانو
پاسخ
سلام عزیزم من تست نکردم ولی شدنش میشه البته با این مقدار مواد اولیه نه باید کمتر بشه چون این مقدار مواد برای قالب 30*40 مناسبه و سایز تابه خیلی کوچیکتره انشاله در آینده دستور رولت بدون فر هم میزارم
مهدیه
25 دی 95 16:08
سلام عزیزم ممنون من درس کردم عالی شد
بانو
پاسخ
سلام نوش جان خانمی
نرگس
5 مرداد 97 17:33
سلام من هر وقت میخام کیک درست کنم روی سطح کیکم کاملا برشته نمیشه و یک خالت چسبندگی داره و این مشکل باعث میشه موقع برگردون رولت توپارچه یا کاغذ کل سطح میچسبه به کاغذ.اگربخام  مدت زمان پخت رو زیاد کنم روش برشته میشه ولی زیرش هم سوپر برشته میشه :-).گریل هم روشن میکنم خیلی خشک میشه چی کنم بنظر شما ممنون از دستورای خوبتون کیک گیلاس  و تیرامیسو بسیار عالی بودن امتحان کردم 
بانو
پاسخ
سلام عزیزم 
تنها راه برشته شدن سطح کیک و برطرف شدن چسبندگی روی کیک گریل هست
چند ثانیه گریل رو بزنید و خودتون هم‌پیش فر بشینید و مدام چک کنید 
نباید اونقدری بمونه که خشک بشه
اگه ممکنه حرارت گریل رو رو کمترین حالت بزارید 
من خودم سینی رولت رو وقتی گریل میزنم
مدام با دست‌میچرخونم‌تا همه جا یه دست طلایی بشه و سریع برمیدارم
موفق باشین
اتنا
20 شهریور 99 13:37
 سلام من یه سوال داستم ببخشید اگه نخوایم عسل بریزیم دیگع اب جوسم نریزیم ممنون جواب بدین
بانو
پاسخ
سلام اب حوش رو بریزین برای بافت رولت هست