کافه بـــانـــــــــــــو

کباب تابه ای

1393/5/22 3:04
نویسنده : بانو
47,966 بازدید
اشتراک گذاری

ورژن اصلی این دستور مال مامان خانوم بنده هست سالیان سال با این روش کباب تابه درست میکنه

یکی از غذاهای مورد علاقه ی دوران کودکیم بود هر چند الان هم خیلی دوسش دارم

 امیدوارم از درست کردنش لذت ببرید

کباب تابه ای

مواد لازم برای 3 نفر

گوشت چرخ کرده :200 گرم

سیب زمینی : دوعدد بزرگ

گوجه :چهار عدد متوسط

پیاز : دو عدد بزرگ

فلفل دلمه ای :یک عدد

آرد سوخاری :دو قاشق غذاخوری سر پر

نمک فلفل زرد چوبه آویشن پودر سیر

روغن

رب گوجه :یک قاشق سر پر

طرز تهیه :

گوشت چرخ کرده رو با یک عدد پیاز رنده شده ونمک و فلفل و زردچوبه و آویشن و پودر سیرو آرد سوخاری مخلوط کنید

کباب تابه ای

 

کباب تابه ای

سیب زمینی ها و گوجه فرنگی وفلفل دلمه ای و اون یه دونه پیاز دیگه رو حلقه ای خرد کنید

کباب تابه ای

من یه قاشق روغن ریختم توی ظرف بعد مقداری سبزی معطرخشک که شامل مرزه ترخون ریحون پونه بود و یه کوچولو نمک

بهش اضافه کردم و مخلوطش کردم بعد سیب زمینی های که حلقه ای برش زدم ریختم توش و با قاشق همه سیب زمینی ها رو با این مواد مخلوط کردم

کباب تابه ای

اگه دوست ندارید این مرحله رو حذف کنید ولی خوشمزه میشه تست کنید

کف ماهی تابه یه ردیف پیاز حلقه ای و سیب زمینی میچینیم

کباب تابه ای

بعد گوشت رو روش پهن میکنیم

کباب تابه ای

حلقه های گوجه و مابقی سیب زمینی و فلفل دلمه ای رو روش بچینید

کباب تابه ای

روی مواد مقداری روغن بریزید مقدار روغن دست خودتونه من چهار پنج قاشق ریختم

یه قاشق رب گوجه فرنگی رو با سه چهار قاشق آب مخلوط کنید و روی مواد بریزید بزارید روی حرارت بپزه تا ابش تموم بشه و به روغن بیفته

ده دقیقه اول حرارت رو زیاد کنید بعد کمش کنید

مقدار اب رو زیاد نکنید چون مواد خودش آب میندازه

نکته :مقدار سیب زمینی و گوجه دست خودتونه من تقریبی گفتم

منظور از آرد سوخاری پودر نان بدون ادویه هست

اگه احیانا موادتون خیلی آب انداخت زیر حرارت رو زیاد کنید ابش تموم شه

میدونم خیلی مدل های مختلفی برای کباب تابه ای هست این مدل خیلی خوشمزه هست

موقع طبخ یه بوی بی نظیری فضای خونه رو پر میکنه

هر کی خورده علاقه مند شده امتحان کنید

کباب تابه ای

کباب تابه ای

پسندها (4)

نظرات (6)

خاله مریم
6 شهریور 93 13:24
سلام واقعا اشتها برنگیزه دستتون درد نکنه
بانو
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم پیشنهاد میکنم حتما تستش کنید مطمئنم عاشقش میشید
نسترن
9 شهریور 93 11:45
سلام عزیزم. من جزو مهمانان نی نی سایتی هستم. خواستم بگم وبلاگتون خیلی خوب بود. واقعا میشه از دستوراتون استفاده کرد. توضیحاتش کامله. حالا باید البته امتحان کنم ببینم دقیق و عالی در میاد. که قطعا همین طور خواهد بود. موفق باشید.
بانو
پاسخ
امیدوارم امتحان کنید و راضی باشید همه دستورهام امتحان شده هست خیالتون راحت بازم اگه مشکلی پیش اومد بپرسید خوشحال میشم کمکتون کنم ممنون که بهم سر زدی
بیتا
13 مرداد 94 20:06
روش جالبیه.حتما امتحانش میکنم.دستتون درد نکنه....
بانو
پاسخ
انشاله درست کنید و خوشتون بیاد
فتانه
1 اسفند 96 19:34
سلام  بانوجان . میخواستم بپرسم مزه این غذا اگه از گوشت چرخی گوساله استفاده کنیم فرق میکنه با گوشت گوسفندی و اینکه خودتون از گوشت گوسفندی استفاده کردید یا گوساله ؟؟؟
صابر
11 اسفند 97 10:42
این خوشمزه ترین کباب تابه ای هست که تابحال خورده ام. 
بانو
پاسخ
نوش جان خوشحالم که راضی بودین 
بهاره
18 آذر 00 18:23
سللم خوب بود ولی از نظر من عالی در نیومد ولی خب من آبلیمو هم کمی اضافه میکنم در دستوری که خودم درست میکنم خوشمزه هستش ولی اینم خوب بود راضی بودم 
بانو
پاسخ
سلام عزیزم نوش جانتون ممنون که تجربه اتون رو گفتین