کافه بـــانـــــــــــــو

تیرامیسو بدون تخم مرغ

1393/6/6 0:11
نویسنده : بانو
75,045 بازدید
اشتراک گذاری

تیرامیسو یا Tiramisu یک دسر ایتالیایی که بین ایرانی ها خیلی طرفدار پیدا کرده

تو دستور اصلی تیرامیسو از تخم مرغ خام استفاده شده من واسه ی همین ورژن بدون تخم مرغش رو درست کردم که دیگه خیالتون از بابت مصرف تخم مرغ خام راحت باشه

تیرامیسو ترکیبی از لیدی فینگر و پنیر ماسکارپونه هست

لیدی فینگر ها رو توی قهوه فوری غلیظ خیس میکنیم و با ترکیبی از خامه فرم گرفته و پنیر ماسکارپونه روشو پوشش میدیم

پس اگه عاشق کیک خامه ای باشید و طرفدار طعم قهوه مطمئنم از این دسر بینهایت خوشتون میاد

 تیرامیسو

مواد لازم

لیدی فینگر تقریبا 24 عدد (یا کیک اسفنجی سه تخم مرغی یک عدد )

پنیر ماسکارپونه 200 گرم

خامه فرم گرفته 200 گرم

پودر قهوه فوری یک قاشق غذاخوری پر(یا دو عدد کافی میکس)

آب جوش یک سوم لیوان

شکر دو قاشق غذاخوری(اگه از کافی میکس استفاده میکنید شکر رو حذف کنید )


طرز تهیه :

قبل از شروع یه توضیح درباره لیدی فینگر و پنیر ماسکارپونه بدم

ماسکارپونه یه پنیر ایتالیایی بدون نمک با درصد چربی بالایی هست جدیدا شرکت کاله این پنیر رو تولید میکنه 

اما اگه به این پنیر دسترسی ندارید میتونید به جاش از پنیر خامه ای کم نمک استفاده کنید که بهترین گزینه کاله هست

البته کاله هم پیدا نکردید و خواستید از مارک دیگه هم استفاده کنید مهم نیست فقط اگه شوری پنیر خیلی محسوسه بهتر نمکش رو بگیرید

بهتر پنیر و رو به مدت یک ساعت داخل اب قرار بدین تا نمکش خارج بشه پنیر رو قالبی از جعبه خارج کنید و داخل اب بزارید بافتش رو خراب نکنید

لیدی فینگر ترکیب اصلیش همون مواد کیک اسفنجی هست که بصورت انگشتی درست میشه و بصورت اماده به فروش میرسه البته با  قیمت های نجومی

البته خودتون خیلی راحت میتونید درستش کنید اینم طرز تهیه اش لیدی فینگر

به جای لیدی فینگر میتونید از کیک اسفنجی یا بیسکویت بتی پور استفاده کنید اینم جایگزین

من با نصف مواد کیکمو درست کردم پس شدکیک اسفنجی سه تخم مرغی

اینم دستورش کیک اسفنجی

برای تهیه خامه فرم گرفته هم این لینک رو ببینید

خامه فرم گرفته

من  خامه صبحانه رو فرم دادم و استفاده کردم

تیرامیسو

ابتدا کیک اسفنجی رو درست کنید

یک قاشق نسکافه و دو قاشق شکر رو در آب جوش حل کنید و اجازه بدید سرد بشه

تیرامیسو

تیرامیسو

پنیر خامه ای رو با همزن به مدت یکی دو دقیقه بزنید

تیرامیسو

سپس خامه فرم گرفته رو اضافه کنید و با همزن بزنید تا خوب مخلوط بشه

تیرامیسو

یه مقدار از مخلوط رو بچشید اگه احساس کردید کم شیرینه دو قاشق شکر اضافه کنید

من اضافه نکردم چون کم شیرین دوست دارم

کیک رو روی سینی قرار میدیم و از وسط برشش میدیم

تیرامیسو

حالا قهوه خنک شده رو با قلم مو یا قاشق روی کیک میدیم

تیرامیسو

اگه از لیدی فینگر استفاده کردیم هم روش کار به همین صورت یه ردیف لیدی فینگر کف ظرف میچینیم روش قهوه میدیم

میتونیم برای راحتی کار لیدی فینگر ها رو دونه دونه توی قهوه بزنیم البته حواستون باشه نذارید تو قهوه بمونه بیشتر از 5 ثانیه طول نکشه قرار نیست خیس بخورن

بعد مقداری از مخلوط پنیر و خامه روی کیک میدیم و با پالت یا پشت قاشق پهنش میکنیم

تیرامیسو

تیرامیسو

لایه دوم کیک رو روی لایه اول قرارد داده و با قهوه خوب مرطوبش کنید

مابقی مخلوط پنیرو خامه رو روی کیک میدیم و با پالت صافش کنید

تیرامیسو

روش سلفون میکشیم و یا اگه ظرفتون در داره حتما درشو بزارید پس حتما روشو بپوشونید

میزاریمش تو یخچال تا 24 ساعت بعد

خب حالا فردا شد و 24 ساعت گذاشت رسیدیم به قسمت خوشمزه کار

سلفون رو از روش برمیداریم

با الک پودر کاکائو روش میپاشیم

 

تیرامیسو

یه مقدار کاکائو تلخ هم روش رنده کنید

تیرامیسو

این تزیین جزء اصالت تیرامیسو هست

پس حتما انجامش بدید

طعمش فوق العاده هست مخصوصا اگه عاشق کیک خامه ای هستید

حتما امتحان کنید

 

تیرامیسو

تیرامیسو

تیرامیسو

 تیرامیسو

تیرامیسو

 

 

پسندها (8)

نظرات (5)

مامان نازی
10 شهریور 93 1:59
سلام عزیزم.من تمام مطالبت رو خوندم و عاشق اشپزیتون شدم که با عشق و هنر درست کردین.پس کار هر روزم شد که به وبلاگتون سر بزنم و استفاده کنم و چیزی که بیشتر خوشم اومده عکس مرحله به مرحله از درست کردن غذاهاتونه.موفق باشی گلم. یه پیشنهاد بدم؟میشه غذاهای نونی درست کنید؟من میمونم غذای نونی چی درست کنم؟!
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون خانومی چشم حتما سعی میکنم غذای نونی هم بزارم مرسی از پیشنهادتون
آذینه دخت
22 مهر 93 13:34
سلام مهربون از وبلاگتون خوشم آمد خداییش وبلاگ خوبی داری! منم یه سری مطلب هنری آشپزی رو وبلاگم گذاشتم. حتما ازشون خوشت میاد. به وبلاگم بیا.منتظرم. راستش میخواستم شما را لینک کنم گفتم اول اجازه بگیرم اگر شما هم مایل بودید مرالینک کنید
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون دوست عزیز آشنایی با شما باعث افتخاره حتما میام پیشتون شما صاحب اختیارید من با افتخار لینکتون کردم
مامان گل پسرا
28 دی 93 13:00
سلام، ممنون از توضیحات خوبتون ان شاء الله درست میکنم ولی 24ساعت صبر نمیکنم نهایتش 6،7ساعت دستتون درد نکنه
بانو
پاسخ
عزیزم ایشاله که از خوردنش کنار عزیزانتون لذت ببرین خواهش میکنم
بیتا
13 مرداد 94 20:18
اسم این ترامیسو نیست.ترامیسو با خامه وپنیر خامه و بیسکوییت و... درست میشه.اخه توی اموزشگاهی که برای یاد گرفتن اشپزی رفتم،این دستورش بود!من که گیج شدم...
بانو
پاسخ
عزیزم مگه من غیر اینایی که گفتی استفاده کردم ترکیب پنیر خامه ای و خامه و بیسکویت که من جاش از کیک اسفنجی استفاده کردم اصل تیرامیسو با لیدی فینگر هست که لیدی فینگر هم یه نوع بیسکویتی انگشتی هست که مواد تشکیل دهنده اش همون کیک اسفنجیه ولی خب از اونجایی که لیدی فینگر یه خرده گرونه و البته همه جا هم در دسترس نیست معمولا از بیسکویت های دیگه به جاش استفاده میشه اگه دستور رو کامل خونده باشین توضیح دادم من چون برای سالگرد ازدواجم درست کردم خواستم حالت کیک باشه از کیک اسفنجی استفاده کردم
بیتا
23 مرداد 94 15:22
متوجه شدم.ممنون که توضیح دادید!!
بانو
پاسخ